مکمل بنزین
گوناگونخبر

قیمت رسمی محصولات جدید سایپا اعلام شد، اطلس گران‌تر از تارا!

چند روز پیش تصویری منتشر شد که قیمت محصولات جدید سایپا شامل شاهین اتوماتیک، اطلس G، ساینا GX، ساینا DA S و کوییک GX R را نشان می‌داد اما حالا مشخص شده آن قیمت‌ها بدون احتساب هزینه‌هایی شامل 6 درصد مالیات ارزش‌افزوده، 3 درصد عوارض شهرداری، 2.5 درصد مالیات هوای پاک، یک درصد مالیات ماده ۳۰ قانون مالیات ارزش‌افزوده، یک درصد مالیات شماره‌گذاری، چهار میلیون و ۲۵۰ هزار تومان هزینه بیمه شخص ثالث و ۶۰۰ هزار تومان خدمات شماره‌گذاری بوده است.

مشخصات فنی سایپا اطلس بررسی خودرو اطلس سایپا

سایپا با احتساب تمام این هزینه‌ها، قیمت نهایی این پنج محصول جدید را اعلام کرده است که ارقام عجیب‌وغریبی را نشان می‌دهد. یکی از این عجایب، قیمت 395 میلیون تومانی برای اطلس است. مشخص نیست که چرا خودرویی با پلت‌فرم و قوای محرکه قدیمی که صرفاً یک فیس‌لیفت را تجربه کرده است باید با قیمت 400 میلیونی به دست خریداران برسد. با این قیمت، اطلس از قیمت کارخانه‌ای خودروهایی مثل پژو 207 گیربکس دستی، رانا پلاس و حتی دنا پلاس تیپ پایه گران‌تر خواهد بود.

اوضاع قیمت‌گذاری دیگر محصولات جدید سایپا هم بهتر نیست زیرا این شرکت برای شاهین اتوماتیک قیمت 625 میلیون تومانی را اعلام کرده که 200 میلیون تومان از شاهین دستی گران‌تر است. این در حالی است که برای مقایسه، تارا اتوماتیک تیپ V4 با قیمت 530 میلیون تومان عرضه می‌شود که قوای محرکه به‌مراتب مدرن‌تری نسبت به شاهین CVT دارد. قیمت کوییک GX R نیز 370 میلیون تومان اعلام شده است درحالی‌که گران‌ترین مدل کوییک گیربکس دستی هم‌اکنون 286 میلیون تومان قیمت دارد. دو مدل جدید ساینا DA S ساینا GX هم به ترتیب با قیمت 315 میلیون و 326 میلیون تومان عرضه خواهند شد.

قیمت محصولات جدید سایپا

خودرو قیمت
شاهین اتوماتیک 625 میلیون تومان
ساینا DA-S 315 میلیون تومان
ساینا GX 326 میلیون تومان
اطلس G 395 میلیون تومان
کوییک GX R 370 میلیون تومان

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. خواهشا بخونید و انتشار بدید :
    شورای پروفسورها قیمت تمام شده کوییک اتومات آر پلاس رو همین تازگی نزدیک ۳۳۰ میلیون تومن تعیین کرده .
    حالا !!! کمبود های کوییک جی ایکس آر نسبت به همین خودرو:
    * گیربکس اتومات
    * فرمان برقی
    * کروز کنترل
    * کی لس استارتر
    که تقریبا این موارد نزدیک ۵۰ تا ۶۰ میلیون هزینشون هست ، حالا باید منطقا قیمت کوییک جی ایکس آر همین مقدار کمتر و در حد ۲۸۰ تومن باشه ، ولی این شورای نخبگان در یک حرکت غافلگیر کننده و رونالدینیو ای قیمت این مدل رو ۳۷۰ میلیون تومن و ۴۰ تومن بیشتر از کوییک آر پلاس اتومات تعیین کرده و ….

  2. ضرب المثل معروفی هست که میگه؛ کوه زایید موش زایید…
    اصولاً این خصلت تازه به دوران رسیدهاست، هرچند که حالا حالاها جاداره تا به دوران برسه.
    باید عادت کنیم به قیمتهای خودروهای چینی،چون اگه یکروز صنعت خودروسازی ایران مثل کشور چین پیشرفت کنه، قیمتها مثل همین قیمتهای حال حاضر شایدم بیشتر باشه…
    تا اون موقع به خاطره تامین منافع فقط قیمتهارو بالا میبره چون به غیراز این و تغییر ظاهر عُرضه دیگه یی نداره.

  3. چیزی که شما اطلاع ندارین اینه که به زودی قیمت محصولات ایران خودرو افزایش زیادی خواهد داشت به طوریکه خرید اطلس چهارصد میلیونی توجیه پذیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا