مکمل بنزین
گوناگونخبر

لکسوس قصد دارد در نمایشگاه ژاپن از یک کانسپت برقی جدید رونمایی کند

نمایشگاه Mobility ژاپن 2023 به زودی برگزار می‌شود و بسیاری از خودروسازان گرد هم می‌آیند تا از جدیدترین مدل و کانسپت‌های خود پرده بردارند. چندی پیش نیز اعلام شد که  هوندا قصد دارد در این نمایشگاه حاضر شود و برای اولین بار از خودروهای برقی اسپرت خود رونمایی کند.

اما اکنون خبرهایی مبنی بر حضور لکسوس در این رویداد منتشر شده است. بنابراین، بر اساس تیزری که به نمایش گذاشته شده، به نظر می‌رسد که این کمپانی می‌خواهد در این نمایشگاه از یک کانسپت برقی اسپرت جدیدی رونمایی کند. این کانسپت بدون شک نشانگر خودروی آینده این برند است که در سال 2026 وارد بازار می‌شود.

نمی‌توان با نگاه به این تیزر اطلاعات زیادی از این خودرو کسب کرد، اما می‌دانیم که چیزی که به نمایش گذاشته شده است، به یک خودروی اسپرت دیگر اشاره دارد. شرکت مادر تویوتا در چند ماه گذشته چندین کانسپت از خودروهای برقی منتشر کرده بود که بیشتر آنها به مدل‌های سال 2021 و 2022 اشاره داشته‌اند.

رییس کمپانی لکسوس، تاکاشی واتانابه، درباره این کانسپت جدید اینچنین گفت:

مطمئنا در سال 2026 از نسل بعدی خودروهای برقی با ساختار مدولار کاملا نوآورانه به همراه امکانات فراوان رونمایی می‌کنیم.

انتظار می‌رود که باتری‌های جدیدی که تا سال 2026 تولید می‌شوند، حداکثر 500 مایل برد را به ارمغان بیاورند. باتری‌های حالت جامد جدیدتر نیز که در یکی دو سال بعد از آن به بازار عرضه می‌شوند، می‌توانند در ده دقیقه تا 80 درصد شارژ شده و بردی حدود 620 مایل ارائه کنند!

از این گذشته، این شرکت روی فرآیندهای تولید جدید مبتنی بر نوآوری مدولار کار می‌کند. به نظر می‌رسد که این نوع از فناوری می‌تواند وزن خودرو را کاهش دهد و در ساختار یکپارچگی بیشتری را فراهم آورد. لکسوس قصد دارد با ارائه چنین فناوری‌هایی، به منحصر به‌فرد شدن خودروهای خود کمک کند.

این برند در نظر دارد تا سال 2030 به فروش سالانه یک میلیون خودروی برقی رسیده و تا سال 2035، خط تولید این مدل‌ها را نیز راه‌اندازی کند. تاکنون دو مدل برقی UX 300e و RZ 450e لکسوس وارد بازار شده‌اند. نظر شما درباره این کانسپت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دوستانتان در میان بگذارید؛ همجنین شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در این حوزه با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا