مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصاویری جدید از کابین کیا اسپورتیج ۲۰۱۶ لو رفت!

چندی پیش تصاویر جدیدی از کیا اسپورتیج ۲۰۱۶ منتشر شده بودند که طراحی خارجی خودرو را نشان می‌دادند. البته با وجود کاور مخصوص پیرامون خودرو، چندان به طراحی آن نمی‌شد پی برد. اما به تازگی تصاویری توسط جاسوسان -آن هم درست در مرکز تحقیق‌ و توسعه هیوندای- شکار شده‌اند که کابین اسپورتیج را بدون هیچ کاوری نشان می‌دهند.

تصاویر خارج خودرو همچنان حاوی نکات زیادی نیستند. اما حداقل می‌توان به حالت کلی چراغ‌ها و طراحی آن‌ها پی برد. ورودی هوای جلو و چراغ‌های خطر عقب نیز قابل مشاهده هستند.

kia-sportage-spy-4-rear

کابین به خودروی محبوب دیگر کیا یعنی کارنیوال شباهت زیادی پیدا کرده است. در مرکز داشبورد صفحه نمایش بزرگی خودنمایی می‌کند که در کنار آن دو خروجی هوا نیز دیده می‌شود.

پایین‌تر، تنظیمات سیستم صوتی و تهویه هوا وجود دارند. در این قسمت نیز شباهتی با نسل بعدی اپتیما دیده می‌شود و کلیدها و کنترل‌ها همانند آن‌هایی هستند که در این سدان استفاده شده است.

kia-sportage-spy-interior-1

به نظر می‌رسد که کیا در زیر کاپوت اسپورتیج از موتوری مشترک با هیوندای توسان استفاده کند. در اروپا برا توسان دو موتور دارای توربوشارژ ۱.۲ و ۲ لیتری بنزینی در نظر گرفته شده است که به ترتیب ۱۳۴ و ۲۴۱ اسب‌بخار تولید می‌کنند. البته در هر منطقه موتورهای متفاوتی برای خودرو قابل انتخاب هستند و نمی‌توان به طور قطع‌ یقین در مورد موتور صحبت کرد. انتخاب‌ها برای گیربکس به شش سرعته دستی یا اتوماتیک و هفت سرعته دوئل کلاچ ختم می‌شوند که برای هر موتور متفاوت هستند.

رندر منتشر شده از اسپورتیج
رندر منتشر شده از اسپورتیج

به نظر می‌رسد که کیا تا انتهای سال جاری میلادی از اسپورتیج به طور کامل رونمایی کند.

منبع: caradvice

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا