مکمل بنزین
گوناگونخبر

شانهای L9 غول جدید و هیبریدی چری در راه بازار

کمپانی چری که در اوایل سپتامبر سال جاری از خودروی جدید خود به نام جتور شانهای L9 رونمایی کرده بود، حالا تاریخ عرضه آن را اعلام کرد. این شاسی‌بلند مجهز به سیستم پلاگین هیبریدی قرار است در 14 نوامبر به طور رسمی در چین عرضه شود.

برند جتور یکی از زیربرندهای جدید چری محسوب می‌شود. گفته می‌شود که این خودرو می‌تواند پس از عرضه با شاسی بلندهای هیبریدی پلاگین مانند BYD Frigate 07 و نسل دوم هاوال بیگ داگ پلاگین هیبریدی رقابت کند.

در یک نگاه ظاهری می‌توان فهمید که شاسی بلند چری جتور شانهای L9 دارای جلوپنجره‌ مشبک بزرگ چند ضلعی با اشکال مثلثی نقره‌ای، چراغ‌های جلوی جذاب، یک نوار از چراغ‌های LED و غیره است. چری در پایین جلوپنجره از یک نوار تزئینی کرومی استفاده کرد. دوربین و رادارهای معمولی در این خودرو حضور دارد؛ به احتمال زیاد L9 از قابلیت‌های پیشرفته کمک رانندگی پشتیبانی می‌کند.

این شاسی بلند که در سایز متوسط ساخته شده، ابعادی برابر با 4862 در 1925 در 1784 میلی‌متر دارد و فاصله بین دو محور آن نیز معادل 2850 میلی‌متر است. بنابراین این خودرو بزرگتر از چری تیگو 9 (4820 در 1930 در 1699 میلی‌متر) است.

علاقمندان می‌توانند این خودرو را در مدل‌های پنج نفره، شش نفره و 7 نفره خریداری کنند. علاوه بر این، دو مدل چرخ‌ 19 و 20 اینچی نیز برای آن طراحی شده است. اگر به نمای عقبی خودرو نگاهی بیاندازیم، می‌توانیم اسپویلر سقف، یک مجموعه چراغ عقب، دو خروجی اگزوز در پایین، یک چراغ ترمز نصب شده در بالا و دیگر موارد را مشاهده کنیم. لوگوی چینی Shanhai L9 C-DM نیز در پایین سمت راست نمای عقب حضور یافته است.

بر اساس تصاویری که تاکنون به صورت غیررسمی از کابین آن منتشر شده، مشخص شد که در کابین امکاناتی نظیر یک نمایشگر بزرگ کنترل مرکزی، یک اهرم دنده کریستالی در کنسول مرکزی، فرمان سه پره، نمایشگر ابزار LCD، یک پد شارژ بی‌سیم برای شارژ گوشی هوشمند، دو کاپ هولدر و سایر موارد وجود دارد.

کمپانی چری در بخش فنی این محصول از امکانات خوبی استفاده کرده و با یک سیستم هیبریدی پلاگین متشکل از یک موتور چهار سیلندر 1.5T 115 کیلوواتی (مدل SQRH4J15) و یک موتور الکتریکی مجهز به DHT 3 سرعته روبرو هستیم. باتری لیتیومی سه تایی 19.43 کیلووات ساعتی آن به خودرو امکان می‌دهد تا برد الکتریکی خالص WLTC 84 کیلومتر را به ارمغان بیاورد.

چری درباره حداکثر سرعت خودرو چنین گفته که چری جتور شانهای L9 به حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت مجهز شده و در هر 100 کیلومتر مصرف سوخت 1.49 لیتری دارد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا