مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاتماشاخانهخبر

نمایش محصولات برقی و هیبریدی سایپا در نمایشگاه تحول + فیلم

سایپا امسال با دست پری به دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو آمده و محصولات متنوعی را به نمایش درآورده است. این شرکت هم محصولات خودش و هم مدل‌های جدید وارداتی را به نمایشگاه آورده است که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

چانگان E-Star

این خودرو یک هاچ‌بک کوچک شهری است که نسخه برقی چانگان بن‌بن محسوب می‌شود. E-Star که در سال 2020 فیس‌لیفت شد، به یک موتور الکتریکی با 75 اسب بخار قدرت و 170 نیوتن متر گشتاور مجهز است. انرژی موردنیاز این موتور توسط یک پکیج باطری 32.2 کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن تا 300 کیلومتر را فراهم می‌کند. با استفاده از شارژر سریع می‌توان ظرف 50 دقیقه این باطری‌ها را شارژ کرد. E-Star تنها 3,730 میلی‌متر طول، 1,650 میلی‌متر عرض و 1,530 میلی‌متر ارتفاع دارد. این خودرو در چین بین 9 تا 10 هزار دلار قیمت دارد.

سینوگلد

یکی دیگر از خودروهای الکتریکی که سایپا قصد عرضه آن را دارد سدان سینوگلد جانژینگ است. این خودرو اما در اصل همان آریزو 5 برقی است که چری امتیاز تولید آن را به برند سینوگلد داده است. جانژینگ در بیرون به‌جز جلوپنجره مسدود تقریباً تفاوت دیگری با آریزو 5 ندارد. سایپا این خودرو را برای ناوگان تاکسیرانی در نظر گرفته است. سینوگلد به یک موتور الکتریکی با 134 اسب بخار قدرت مجهز است که از یک پکیج باطری 48.16 کیلووات ساعتی انرژی می‌گیرد. برد این سدان الکتریکی با هر بار شارژ کامل هم حدود 400 کیلومتر خواهد بود. با استفاده از شارژر سریع، تا 80 درصد باطری‌ها ظرف نیم ساعت شارژ می‌شود اما با شارژرهای خانگی این کار 7 تا 9 ساعت طول می‌کشد. سینوگلد ظرف 12 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن 130 کیلومتر بر ساعت است.

چانگان ایدو برقی

سایپا که سال‌ها پیش نسل اول چانگان ایدو را مونتاژ می‌کرد، این بار سراغ نسخه برقی نسل دوم این خودرو رفته است. ایدو برقی به یک موتور الکتریکی با 160 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور مجهز است و به لطف این نیرو ظرف 10.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. برای این خودرو یک پکیج باطری 47.78 کیلووات ساعتی ساخت شرکت چینی CATL در نظر گرفته شده است که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن 400 کیلومتر را فراهم می‌کند. با استفاده از شارژر سریع تا 80 درصد باطری‌های ایدو برقی ظرف 50 دقیقه شارژ می‌شود درحالی‌که با شارژر معمولی این زمان 8.5 ساعت خواهد بود.

فاو R9 EV-R

این خودرو شاسی‌بلندی با قوای محرکه هیبرید ژنراتوری از برند سنیا متعلق به فاو است که گفته می‌شود سایپا قصد مونتاژ آن را در خطوط تولید بن رو دارد. نیروی حرکتی R9 توسط یک موتور الکتریکی با 175 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تأمین می‌شود اما زیر کاپوت یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 102 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور هم قرار دارد که به‌عنوان یک ژنراتور صرفاً به شارژ باطری‌ها می‌پردازد و ارتباطی با چرخ‌ها ندارد. برد کلی این خودرو با شارژ کامل باطری و باک سوخت پر به 1100 کیلومتر می‌رسد. R9 همانطور که در نمایشگاه دیده شد، با لوگوی سایپا راهی بازار کشورمان خواهد شد.

اطلس برقی

یکی از محصولات جالب سایپا در نمایشگاه تحول نسخه برقی اطلس است. در این خودرو، جای پیشرانه بنزینی را یک موتور الکتریکی با 93 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور گرفته است که توسط یک پکیج باطری 35 کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود. به گفته سایپا، شعاع حرکتی این خودرو با هر بار شارژ کامل حدود 270 کیلومتر خواهد بود. اطلس برقی ظرف 12 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت 130 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. این خودرو از قابلیت شارژ سریع برخوردار است که ظرف 40 دقیقه از 20 تا 80 درصد باطری‌ها را شارژ می‌کند اما شارژ کامل باطری‌ها با شارژر معمولی چهار ساعت زمان می‌برد. اطلس برقی در بیرون با جلوپنجره مسدود جدید و تریم‌های آبی‌رنگ از نسخه معمولی متمایز شده است.

دیگر محصولات سایپا

برجسته‌ترین محصول سایپا در دومین دوره نمایشگاه تحول، سدان هیبرید ژنراتوری چانگان دیپال SL03 است که در مطلبی مجزا به بررسی آن پرداختیم. علاوه بر این، چانگان CS15، شاهین اتوماتیک، اطلس، سهند، کوییک GX و زوتی DL5 هم در غرفه سایپا حضور دارند.

 

ویدئو غرفه جذاب سایپا در دومین نمایشگاه تحول

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا