مکمل بنزین
گوناگونخبر

معرفی محصولات جدید شرکت آرین موتور در بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز

شرکت آرین موتور طی دهه ۹۰ شمسی عمده شهرت خود را مدیون نمایندگی واردات خودروهای میتسوبیشی بود که از سال ۱۳۹۰ آغاز شد اما بعد از توقف واردات خودرو در سال ۹۷، دیگر اثری از این خودروها در فهرست عرضه این شرکت دیده نشد و این شرکت با تولید و عرضه یکی از محبوب‌ترین کراس‌اوورهای کشور، یعنی لاماری ایما به فعالیت خود در عرضه ارائه محصولات با کیفیت به بازار ادامه داد؛ با این وجود نهایتاً طلسم ۶ ساله شکست و حالا در نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۳ شاهد رونمایی از جدیدترین مدل‌های میتسوبیشی اوتلندر و ASX در غرفه آرین موتور هستیم.


شرکت آرین موتور هم‌زمان با برپایی بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز در خردادماه ۱۴۰۳، از جدیدترین نمونه‌های دو کراس اوور محبوب شرکت میتسوبیشی رونمایی کرد که پیش از این با نسل قبلی خود در بازار کشورمان حضور داشتند. میتسوبیشی اوتلندر به عنوان یک کراس اوور سایز متوسط محسوب می‌شود که آرین موتور نسخه 2023 آن را در قالب تیپ‌های ۵ و ۷ نفره با سیستم انتقال قدرت تک یا دو دیفرانسیل تمام چرخ محرک، به دست مشتریان ایرانی خواهد رساند. کلیه تیپ‌های میتسوبیشی اوتلندر 2023 که در دور جدید واردات از طریق آرین موتور به دست مشتریان ایرانی می‌رسند، نیروی خود را از یک موتورتوربوشارژ با کد 4B40 به حجم ۱.۵ لیتر دریافت می‌کنند. توان خروجی این پیشرانه معادل ۱۶۰ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور است که راه خود را به سوی چرخ‌ها از طریق یک گیربکس اتوماتیک سی وی تی با قابلیت تعویض دستی ۸ سرعته پیدا می‌کند. میزان مصرف سوخت متوسط این خودرو ژاپنی تقریباً چیزی نزدیک به ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است و شتاب صفر تا صد آن نیز حدودا معادل ۱۰ ثانیه بیان می‌شود.


در حالی‌که قرار است این خودرو در 7 تیپ مختلف به صورت تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل و مجهز به پنج صندلی و هفت صندلی، با سطح آپشن‌های متفاوت به بازار ارائه ‌شود، در خصوص نسخه‌های معرفی شده در نمایشگاه خودرو شیراز می‌توان گفت:  وزن نسخه ۵ نفره موسوم به  M-Line برابر ۱۷۳۵ کیلوگرم است و مدل ۷نفره میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ با نام P-Line نیز ۱۸۰۰ کیلوگرم وزن دارد. استفاده از سیستم تعلیق مستقل مالتی لینک در بخش عقب تیپ‌های مختلف این خودرو باعث شده است تا هم کیفیت سواری آن افزایش پیدا کند و هم در بحث هندلینگ، پایداری و کنترل تکان‌های عرضی، عملکرد اطمینان بخش‌تری ارائه دهد. در مورد امکانات و تجهیزات نیز میتسوبیشی اوتلندر در قالب تیپ‌های مختلف به دست مشتریان ایرانی می‌رسد که در نسخه فول آپشن آن با تجهیزاتی از قبیل کیسه‌های هوای جلو-جانبی و پرده‌ای، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، سیستم هشدار برخورد از جلو، هشدار انحراف از خطوط، کنترل سرعت در شیب، کنترل ایستایی در سربالایی، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین عقب، تنظیم برقی شش حالته صندلی راننده، نوربالای اتوماتیک، آینه‌های بغل با قابلیت تاشوندگی و تنظیم برقی، صفحه نمایش مالتی مدیا لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، شش بلندگو، صفحه کیلومترشمار تمام دیجیتال پشت فرمان، چهار مود رانندگی، فناوری کیلس، اتولایت، درب برقی صندوق عقب، هداپ دیسپلی، سیستم کروز کنترل، سنسورهای پارک جلو و عقب، گرمکن صندلی‌های جلو، باز شدن خودکار شیشه‌ حین تصادف و…. همراه خواهد بود.
دیگر محصول وارداتی از میتسوبیشی که در نمایشگاه خودرو شیراز حضور دارد، مدل ASX است که از لحاظ ابعادی در سگمنت کوچک‌تر از اوتلندر قرار می‌گیرد. این کراس اوور کامپکت قوای محرکه خود را مدیون یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۲۰۰۰ سی سی است که در بالاترین بازدهی خود می‌تواند ۱۴۸ اسب بخار قدرت به علاوه ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس اتوماتیک cvt با قابلیت تعویض دستی ۶ سرعته، به چرخ‌های جلو برساند.


شتاب صفر تا ۱۰۰ میتسوبیشی ASX جدید تقریباً برابر ۹/۶ ثانیه است و بیشترین سرعت آن نیز به ۱۹۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این نسخه از میتسوبیشی ASX حدود ۱۳۷۰ کیلوگرم وزن دارد و به طور متوسط ۷.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می‌کند. چهار کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، تنظیم دستی صندلی‌های جلو، تهویه مطبوع AC با دریچه‌های عقب، خروجی برق ۱۲ ولت، پورت USB، بلوتوث، ورود بدون کلید، سانروف، سنسور پارک عقب، چراغ‌های جلو با فناوری LED، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، روکش صندلی چرمی و… شاخص‌ترین امکاناتی هستند که در این نسخه از میتسوبیشی ‏asx وارداتی آرین موتور حضور دارند.
گفتنی است هم‌زمان با معرفی میتسوبیشی اوتلندر، فروس این محصول از طریق سامانه خودروهای وارداتی آغاز شده است. در انتها باید اشاره کنیم که گروه آرين به همراه جدیدترین محصولات خود شامل میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲3، میتسوبیشی asx، لاماری ایمای برقی و…حضور پرقدرتی در نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۳ دارد. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از غرفه آرین موتور تا روز ۲۵ خردادماه ۱۴۰۳ در محل نمایشگاه‌های دائمی شیراز حضور پیدا کنند تا از نزدیک شاهد محصولات این شرکت باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا