مکمل بنزین
گوناگونخبر

کامیونت دافران شایان دیزل در نمایشگاه خودروی شیراز رونمایی شد

نمایشگاه خودرو شیراز از 22 تا 25 خرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر شیراز برگزار شد و شایان دیزل یکی از شرکت‌هایی بود که با دست‌پر در این نمایشگاه حاضر شد. مهم‌ترین محصول این شرکت برای نمایشگاه شیراز، کامیونت جدیدی بود که برای اولین بار در این نمایشگاه رونمایی شد. این کامیونت که مثل کامیون‌های قبلی شایان دیزل با نام دافران عرضه خواهد شد، محصول شرکت کینگ‌لینگ است که سابقه همکاری طولانی با ایسوزو را دارد. کامیونت شایان دیزل قرار است امسال راهی بازار کشورمان شود.

این کامیونت از نوع 5.5 تن است که پایین‌ترین ظرفیت کامیونت‌های بازار کشورمان محسوب می‌شود. سال‌های قبل این بخش از بازار را کامیونت ایسوزو 5.2 تن پوشش داده بود و حالا شایان دیزل قصد دارد با کامیونت دافران جای خالی ایسوزو را پر کند زیرا این کامیونت جدید بازار کشور بسیاری از قطعات خود را از ایسوزو گرفته است. به‌عنوان‌مثال، کامیونت دافران از پیشرانه 3 لیتری چهار سیلندر توربودیزل ایسوزو استفاده می‌کند که 118 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این پیشرانه هم توسط یک گیربکس شش سرعته ایسوزو صورت می‌گیرد.

علاوه بر این، شاسی و اکسل‌های این کامیونت هم ساخت ایسوزو هستند. ارتباط نزدیک کامیونت دافران با ایسوزو در ظاهر آن‌هم مشخص است زیرا طراحی این کامیونت شباهت زیادی به کامیونت‌های ایسوزو دارد. کامیونت دافران همچنین به ترمز اضطراری و رادار خط‌خوان هم مجهز است. گرم‌کن سوخت، کروز کنترل، سنسور نور و باران، دی‌لایت، سنسور دنده‌عقب، قفل مرکزی و ریموت کنترل هم از دیگر امکانات این کامیونت است. با توجه به پخش مویرگی انواع مواد غذایی و لوازم مختلف در ایران و کوچک بودن بعضی از کوچه‌های شهرهای کشور برای تردد کامیونت‌های 6 تن و 8 تن، کامیونت 5.5 تن دافران با 4,785 میلی‌متر طول، 1,880 میلی‌متر عرض و 2,200 میلی‌متر ارتفاع، در پخش مویرگی بسیار کارآمد خواهد بود.

شایان دیزل در نمایشگاه شیراز علاوه بر رونمایی از این کامیونت، دیگر محصولات جدید خود شامل کشنده دافران 480 نیو فیس، کامیون باری 6×2 دافران، کامیون کمپرسی دافران و کامیونت برقی L2 EV را هم به نمایش درآورده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا