مکمل بنزین
بررسی

هر چیزی که باید درباره هوندا سیویک هیبریدی 2025 بدانید

هوندا بالاخره پس از یک دهه، از نسخه ارتقا یافته هوندا سیویک هیبریدی 2025 رونمایی کرد. این نسخه الکتریکی شده سیویک نسل یازدهم است که با موتور فوق‌العاده خود قدرت 200 اسب بخار و گشتاور 232 پوند فوت تولید می‌کند.

هوندا دو تریم از این مدل را عرضه کرده که شامل نسخه اسپرت هیبریدی و اسپرت تورینگ هیبریدی هستند و قرار است با قیمت اولیه‌ حدودا 29000 دلاری به بازار بیایند. در ادامه به بررسی مشخصات این خودرو می‌پردازیم و هر آنچه که نیاز است درباره آن بدانید را برای شما توضیح می‌دهیم.

هوندا سیویک هیبریدی 2025

اولین بار سال 2001 بود که هوندا سیویک هیبریدی معرفی شد. تولید آن تا سال 2015 ادامه یافت تا زمانی که میزان فروش کاهش یافت و هوندا تصمیم گرفت که خط تولید آن را متوقف کند. کمی نگذشت که میزان فروش آن در ایالت متحده آمریکا افزایش یافت. بر اساس گزارش‌ها، میزان فروش آن 29 درصد رشد داشته است.

اکنون نیز زمان خوبی برای رونمایی از هوندا سیویک هیبریدی مدل 2025 است، چرا که هوندا تصمیم دارد تا سال 2040 از خودروهای کربن صفر رونمایی کرده و تغییر بزرگی در بازار ایجاد کند.

قدرت بالا و باورنکردنی

موتور دو لیتری چهار سیلندر بنزینی هوندا سیویک قادر است قدرت بسیار بالایی را تولید کند. این پیشرانه همچنین با دو موتور برقی جفت می‌شود و قدرت بی‌نظیری را به ارمغان خواهد آورد. در کل، قدرت تولید شده توسط این موتورها برابر با 200 اسب بخار است، گشتاور نیز 232 پوند فوت برآورد می‌شود‌.

این مطلب را نیز بخوانید: نگاهی به مشخصات، ویژگی‌ها و قیمت سدان هوندا سیویک ۲۰۲۴

موتور هیبریدی به چهار حالت رانندگی متشکل از اسپرت، Econ، نرمال و Individual مجهز می‌شود و راننده می‌تواند بسته به نوع جاده و نیاز خود در هنگام رانندگی، یکی را انتخاب کند.

جدول مشخصات هوندا سیویک هیبریدی

موتور پیشرانه هیبریدی دو لیتری چهار سیلندر
گیربکس eCVT
قدرت 200 اسب بخار
گشتاور 232 پوند فوت
نیروی محرکه چرخ‌های جلو متحرک
برد 840 کیلومتر
قیمت تریم‌ها 28,750 تا 32,750 دلار

مصرف سوخت کمتر نسبت به نسخه بنزینی

مدل هوندا سیویک هیبریدی 2025 یکی از بهترین خودروها در مصرف سوخت است. این خودرو در هر صد کیلومتر 4.8 لیتر بنزین مصرف می‌کند و در کل بهره‌وری خوبی در مصرف سوخت دارد.

ظاهری جذاب و تهاجمی

هوندا علاوه بر تولید فیس‌لیفت هوندا سیویک جدید، ارتقای زیادی در بخش ظاهری نیز به وجود آورده است. بخش جلویی طراحی جدیدی دارد و نسبت به نسل گذشته خود، تهاجمی‌تر ساخته شده است. خوب است بدانید که هوندا سیویک هیبریدی تنها در نسخه سدان طراحی شده و به بازار می‌آید.

وجود تکنولوژی‌های بسیار

از آنجایی که هوندا مدل جدید خود را ارتقا بخشیده است، اکنون در این خودرو شاهد تکنولوژی‌های بی‌نظیر و روز دنیا هستیم. از نمایشگر اطلاعات سرگرمی مرکزی گرفته، تا یک نمایشگر لمسی 9 اینچی رنگی و دستیار گوگل و نقشه گوگل همگی در اینجا حضور یافته‌اند.

تریم اسپرت هیبریدی به یک نمایشگر 7 اینچی رنگی لمسی مجهز شده، همچنین هر دو نسخه اسپرت هیبریدی و اسپرت تورینگ هیبریدی علاوه بر بلوتوث، استارت از راه دور، شارژ بی‌سیم گوشی همراه، چندین پورت USB و دیگر قابلیت‌ها از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کنند.

امکانات و راحتی بیشتر

هوندا سیویک هیبریدی امکانات فراوانی دارد و راننده و سرنشینان می‌‌توانند زمان خوبی را در کابین سپری کنند. هر دو تریم به کنترل آب و هوای دو منطقه‌ای، صندلی‌های جلو گرم‌شونده، فرمان با روکش چرمی و صندلی‌های عقب تا شونده مجهز می‌شوند.

ویژگی‌های هوندا سیویک هیبریدی تریم اسپرت:

  • روکش صندلی‌
  • مونروف برقی
  • صندلی‌های جلو گرم‌شونده
  • سیستم صوتی هشت اسپیکره
  • کنترل آب و هوای دو منطقه‌ای برقی درون کابین
  • فرمان با روکش چرمی
  • صندلی‌های تاشو عقب

ویژگی‌های هوندا سیویک هیبریدی تریم اسپرت تورینگ:

  • صندلی‌هایی با روکش چرمی
  • مونروف
  • صندلی‌های جلو گرم‌شونده
  • سیستم صوتی Bose پرمیوم 12 اسپیکره
  • کنترل آب و هوای دو منطقه‌ای برقی درون کابین
  • فرمان با روکش چرمی
  • صندلی‌های تاشو عقب
  • صندوق عقب بزرگ

هنوز هیچ اطلاعاتی درباره ابعاد کابین منتشر نشده است، ولی با توجه به تصاویر بنظر می‌رسد که با فضای گسترده و دلپذیری طرف هستیم که لذت ماندن در خودرو و سفر رفتن با خانواده را دو چندان خواهد کرد.

این مطلب را نیز بخوانید: هوندا سیویک ۲۰۲۵: از پیشرانه هیبریدی تا رنگ‌بندی جدید و قیمت فوق‌العاده ارزان

شروع قیمت از 28750 دلار

هوندا اعلام کرد که هوندا سیویک هیبریدی جدید با قیمت 28750 دلار به بازار عرضه می‌شود. البته این قیمت اولیه است و ممکن است که این رقم برای تریم اسپرت هیبریدی تورینگ تا 32750 دلار نیز افزایش یابد.

ویژگی‌های امنیتی فراوان

هوندا سیویک هیبریدی 2025 در بخش امنیت عملکرد خوبی از خود نشان داد و موفق شد در تست‌های مختلف، به امتیازهای خوبی دست پیدا کند. از ویژگی‌هایی مانند دستیار ماندن در خطوط گرفته تا کروز کنترل تطبیقی، چندین دوربین، شناسایی تابلوهای رانندگی و دیگر ویژگی‌های امنیتی همگی در اینجا نقش مفیدی ایفا می‌کنند.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا