مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

اتوبوس برقی زامیاد در نمایشگاه حمل‌ونقل اصفهان رونمایی شد

سیزدهمین نمایشگاه مدیریت شهری و هفتمین نمایشگاه حمل‌ونقل و ترانزیت اصفهان از 17 مرداد کار خود را آغاز کرده و تا 20 مرداد ادامه خواهد داشت. این دوره از نمایشگاه خصوصاً در بخش حمل‌ونقل بسیار بی‌رونق بوده و خودروسازان اندکی به اصفهان آمده‌اند. بااین‌حال، یکی از اصلی‌ترین شرکت‌های حاضر در نمایشگاه حمل‌ونقل امسال اصفهان، زامیاد است که علاوه بر نمایش محصولات قبلی خود، برای اولین بار یک محصول جدید را هم در این نمایشگاه رونمایی کرده است.

این شرکت در نمایشگاه حمل‌ونقل اصفهان، با حضور شهردار و اعضای شورای شهر اصفهان و همین‌طور مدیرعامل زامیاد، از یک اتوبوس شهری برقی جدید رونمایی کرده است. این اتوبوس ساخت فوتون بوده و C12 EV نام دارد. این اتوبوس شهری به یک موتور الکتریکی با حداکثر قدرت 470 اسب بخار و حداکثر گشتاور 3500 نیوتن متر مجهز است. این موتور توسط باطری‌های 385 کیلووات ساعتی ساخت شرکت چینی CATL تغذیه می‌شود که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن تا 250 کیلومتر را فراهم می‌کند. این باطری‌ها در 12 پکیج تعبیه شده‌اند که پنج‌تا در محفظه موتور و هفت‌تا در سقف نصب شده است.

اتوبوس برقی زامیاد 12,000 میلی‌متر طول، 2,550 میلی‌متر عرض و 3,300 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 6,000 میلی‌متر است. همچنین فاصله پله اول این اتوبوس از زمین 340 میلی‌متر و شعاع گردش آن 12 متر است. فوتون C12 ظرفیت حمل 33 نفر مسافر به‌صورت نشسته بعلاوه 4 صندلی مخصوص و 2 صندلی تاشو و همین‌طور 46 نفر مسافر ایستاده را دارد. ازجمله امکانات و ویژگی‌های این اتوبوس هم می‌توان به سیستم مکان‌یابی، سه تابلوی اعلام مسیر، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و گرم‌کن، چراغ‌های خودکار، دی‌لایت، شارژر USB، ساعت دیجیتال، تاخوگراف و… اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا