مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

نسل جدید چانگان CS75 پلاس رونمایی شد

نسل جدید چانگان CS75 پلاس رسماً در نمایشگاه خودروی چنگدو رونمایی شده است. هرچند این خودرو به‌عنوان نسل چهارم CS75 پلاس معرفی شده است اما درواقع دومین نسل آن محسوب می‌شود زیرا هر سه نمونه قبلی اساساً فیس‌لیفتی رو همان CS75 پلاس اولیه بودند که در سال 2019 معرفی شد. بااین‌حال، برخلاف فیس‌لیفت‌های قبلی، این مدل کنونی کاملاً جدید است و در طراحی بیرون، داخل و پیشرانه به‌طور کامل ارتقاء پیدا کرده است. انتظار می‌رود CS75 پلاس جدید از همین ماه راهی بازار چین شود.

این کراس‌اوور جدید چینی از جلوپنجره جذابی با الگوی V شکل بهره می‌برد که بازتابی از لوگوی چانگان است. در طرفین این جلوپنجره نیز چراغ‌های زیبایی دیده می‌شود که توسط نوار LED باریکی در بالای جلوپنجره به هم متصل می‌شوند. طراحان چانگان در قسمت جانبی این خودرو محافظه‌کارانه عمل کرده و از طراحی سنتی شاسی‌بلندها پیروی کرده‌اند درحالی‌که در عقب شاهد چراغ‌های باریک سراسری، اسپویلر نسبتاً بزرگ و شیشه عقب نسبتاً کوچک هستیم. نسل جدید CS75 پلاس به میزان قابل‌توجهی بزرگ‌تر از نسل قبلی شده و فاصله محوری آن از 2,710 میلی‌متر به 2,800 میلی‌متر رسیده است. طول، عرض و ارتفاع این خودرو هم به ترتیب 4,770 میلی‌متر، 1,910 میلی‌متر و 1,695 میلی‌متر اعلام شده است.

در داخل CS75 پلاس جدید نمایشگرهای سه تایی جلب‌توجه می‌کنند که تقریباً کل داشبورد را پوشش داده‌اند. نمایشگر سرنشین و صفحه آمپر مقابل راننده کوچک‌تر از نمایشگر مرکزی اطلاعاتی-سرگرمی هستند و حالا انتخاب‌گر گیربکس روی ستون فرمان نصب شده تا طراحی کنسول مرکزی کاملاً ساده باشد. در اینجا فقط دو پد شارژر بی‌سیم گوشی و دو جا لیوانی دیده می‌شود. غربیلک فرمان دو پره نیز طراحی ساده‌ای دارد و در تیپ‌های بالایی گرم‌کن، تهویه و ماساژور برای صندلی‌های جلو ارائه می‌شود.

نسل جدید CS75 پلاس ابتدا فقط با یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ عرضه می‌شود که 190 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک آیسین صورت می‌گیرد. این کراس‌اوور جدید از سیستم کمک‌راننده سطح دو با ویژگی‌هایی مثل دستیار حفظ حرکت میان خطوط هم بهره می‌برد. چانگان CS75 پلاس یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار چین محسوب می‌شود. این خودرو در سال 2023 حدود 244,800 دستگاه فروخته و تا اینجای سال 2024 هم چهارمین شاسی‌بلند پرفروش چین بوده است. احتمالاً در آینده چانگان نسخه پلاگین‌هیبریدی این خودرو را هم ارائه خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا