مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

هیوندای از مدل مسابقه‌ای آزمایشی LMDh رونمایی کرد

هیوندای اعلام کرد که قصد دارد از نمونه آزمایشی جدید LMDh رونمایی کند. این مدل اولیه برای عرصه مسابقات توسط جنسیس توسعه یافته است. اطلاعات زیادی از این اقدام در دسترس قرار نگرفته و مشخص نیست که زمان عرضه خودروی مسابقه‌ای اسپرت چه زمانی خواهد بود.

همچنین هیچ اطلاعاتی از اینکه این برنامه ساخت خودروهای اسپرت مسابقه‌ای از گروه خودروسازی هیوندای نشأت گرفته یا خیر، در دسترس نیست. در بیانیه‌ای گفته شد که برنامه LMDh می‌تواند به صورت کلی اهداف هیوندای را تغییر داده و موجب بهبود و توسعه شرکت شود.

هیوندای از سال 2012 در WRC و TCR رقابت می‌کرد. جنسیس، برند پرمیوم هیوندای، با این برنامه موجب پایداری بیشتر در صنعت خودروسازی و مسابقه‌های مختلف می‌شود. بنظر می‌رسد که هیوندای بخواهد در اوایل سال 2026 با مدل هیبریدی جدید مجهز به LMDh در WEC ظاهر شود.

هیوندای با یک سازنده فرانسوی به نام ORECA قرارداد بست تا در طراحی و ساخت مدل هیبریدی LMDh تغییراتی ایجاد کند. این کمپانی یکی از چهار شرکتی است که به مجوز توسعه و ساخت LMDh  دست یافت و قرار است شاسی این مدل را مانند Acura ARX-06 و Alpine A424 تهیه کند. در بخش فنی، موتور هیبریدی توسط هیوندای تولید می‌شود.

این کمپانی می‌خواهد برای انجام برنامه‌های مسابقه‌ای خود به یک تیم مسابقه‌ای ملحق شود، بدون شک این تیم باید در مسابقات مختلف حضور یافته و نقش مهمی را ایفا کرده باشد. این احتمال نیز وجود دارد که هیوندای بخواهد با تیمی که برای WEC انتخاب کرده است، در برنامه 2025 ELMSحاضر شود.

راننده معروف فرمول یک، گابریل تارکوینی، به همراه یک راهنمای تور به عنوان مجریان اصلی LMDh هیوندای انتخاب شده‌اند و در آینده اطلاعات بیشتری در این مورد منتشر خواهد شد. ولی در هر صورت امیدواریم که در آینده خبرهای خوبی از این برنامه منتشر شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا