مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودروبرگزیده‌ها

داچیا بیگستر معرفی شد، شاسی بلندی بزرگ‌تر از داستر با قیمت مناسب

داچیا این روزها شرایط خوبی دارد. ساندرو با اختلاف زیادی به پرفروش‌ترین خودروی اروپا تبدیل شده و داستر هم در رتبه ششم پرفروش‌ترین خودروهای این قاره قرار دارد. حال این شرکت با معرفی بیگستر، قصد دارد با وارد شدن به سگمنت C، سهم بیشتری از بازار اروپا را تصاحب کند. بیگستر بزرگ‌ترین خودرویی است که داچیا تاکنون تولید کرده است. هرچند داچیا این خودرو را محصول جدیدی مداند ولی بیگستر اساساً یک داستر بزرگ‌تر است.

این کراس‌اوور جدید 4.57 متر طول، 1.81 متر عرض و 1.71 متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 2.7 متر است ولی بااین‌وجود، هنوز هم پنج‌نفره است. بیگستر در بیرون با طرح دورنگ و رینگ‌های 19 اینچی، شباهتی به آن خودروهای اقتصادی و ساده‌ای که قبلاً از داچیا می‌دیدیم ندارد. این خودرو همچنین از امکانات قابل‌توجهی مثل در صندوق برقی، شارژر بی‌سیم گوشی، کروز کنترل تطبیقی، تنظیم برقی صندلی راننده، سیستم تهویه دو منطقه‌ای، صفحه آمپر دیجیتالی 10 اینچی و نمایشگر لمسی 10.1 اینچی هم بهره می‌برد.

داچیا برای بیگستر همچنین پیشرانه‌های متنوعی را هم در نظر گرفته است. یکی از این پیشرانه‌ها، یک نمونهٔ هیبریدی با دو موتور الکتریکی و یک پکیج باطری 1.4 کیلووات ساعتی است. پیشرانه چهار سیلندر بنزینی در 107 اسب بخار قدرت و یکی از موتورهای الکتریکی 50 اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که موتور الکتریکی دوم هم به‌عنوان استارت ژنراتور عمل می‌کند. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس اتوماتیک جالب با چهار دنده برای پیشرانه بنزینی و دو دنده برای موتور الکتریکی صورت می‌گیرد. بیگستر هیبریدی همیشه در حالت الکتریکی روشن می‌شود و به گفته داچیا، در رانندگی‌های شهری در 80 درصد مواقع با آلایندگی صفر کار می‌کند.

  نمایش تازه‌ترین محصولات ایران خودرو در نمایشگاه مشهد

علاوه بر این، یک پیشرانه 1.2 لیتری سه سیلندر توربو با سیستم هیبریدی خفیف و 140 اسب بخار قدرت هم برای این کراس‌اوور جدید ارائه می‌شود. نیروی این موتور توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به‌صورت استاندارد به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود ولی سامانه چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود. این نسخه به سیستم کمکی پایین رفتن از سراشیبی و حالات رانندگی برف، شن، آفرود، اقتصادی و معمولی هم مجهز خواهد بود.

در همین حال، همین پیشرانه 1.2 لیتری سه سیلندر در نسخه دوگانه‌سوز LPG هم ارائه می‌شود که حداکثر شعاع حرکتی آن با هر بار سوخت‌گیری کامل به 1450 کیلومتر می‌رسد. چنین رقمی به لطف باک بنزین 50 لیتری و مخزن گاز مایع 49 لیتری حاصل می‌شود که زیر کف صندوق بار نصب شده است. اولین نمایش عمومی داچیا بیگستر هفته آینده در نمایشگاه خودروی پاریس صورت خواهد گرفت. قیمت این خودرو در ژانویه 2025 اعلام می‌شود و فروش آن از آوریل آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا