مکمل بنزین
گوناگونخبر

آینده خودروها را مدل‌های سوپر اسپرت و مستقل شکل خواهند داد!

هیچ کس دقیقا نمی‌تواند پیش‌بینی کند که خودروها طی چند دهه آتی به چه شکلی در خواهند آمد. در این میان کارشناسان و خبرگانی همچون باب لوتز نظراتی دارند؛ مثلا  اینکه خودروها ظرف 20 سال آینده جای خود را به سیستم‌های پیشرفته حمل و نقل شخصی داده و همچون امروز کاربردی نخواهند داشت. اگر این اتفاق بیافتد، پس تکلیف عاشقان و علاقه‌مندان به خودرو چه می‌شود؟ اخیرا کن اوکویاما، مسئول ارشد توسعه خودروی فراری انزو و Kode57، طی مصاحبه‌ای درباره آینده خودروها از نگاه خودش سخن گفته است.

ken-okuyama-kode57-2

توسعه خودروهای مستقل موضوعی بود که اوکویاما در صحبت‌هایش بیشتر به آنها اشاره داشت به‌طوریکه از نقطه نظر طراحی جایگاه ویژه‌ای را برای آنها درنظر گرفت. به عقیده وی خودروها به فضاهای شخصی افراد تبدیل می‌شوند اما شبکه‌ای از وسائل نقلیه مستقل، سیستم حمل و نقل عمومی را شکل خواهند داد. در این حالت فرصت خوبی برای طراحان ایجاد می‌شود تا تعادل خوبی را در طراحی برای سلایق مختلف ایجاد کنند. اما شاید مهمترین بخش صحبت‌های وی این باشد که اتومبیل‌های عادی کم کم از رده خارج شده و فقط خودروهای سوپر اسپرت باقی خواهند ماند.

okuyama-kode57-enji-at-the-quail-15

آقای اوکایاما در مورد اظهار نظرش به گفته دکتر فردیناند پورشه اشاره می‌کند که در سوالی مبنی بر پایدارترین مدل‌ها در آینده دور، پاسخ داده بود: “خودروهای اسپرت!” همچنین وی در پاسخ به دلیل این اظهار نظر گفته بود: “خودروهای اسپرت حس مالکیت واقعی را منتقل می‌کنند که به هیچ عنوان از بین نخواهد رفت!”

Floyd-Maywearthers-kode57-Supercar-2

بنابراین طبق این پیش‌بینی‌ها می‌توان نتیجه گرفت که در آینده وقتی مسئله جابه‌جایی با خودروهای معمولی از بین می‌رود، جای آنرا رانندگی تفریحی می‌گیرد که این مهم قطعا با خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت محقق خواهد شد. با این اوصاف شرکت‌های خودروسازی همچون فراری و لامبورگینی، در طراحی مدل‌های خود آزادانه‌تر عمل می‌کنند و بیشتر رویاهای مشتریانشان را مدنظر قرار می‌دهند. شاید این دیدگاه آقای اوکایاما باعث شده تا وی مدل فانتزی Kode57 را طراحی کند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا