مکمل بنزین
گوناگونخبر

BMW فراخوان داد!

کمپانی BMW در روز جمعه حدود 110 هزار دستگاه از تولیدات خود در کشور ژاپن را به دلیل معیوب بودن ایربگ‌های تاکاتا فراخوان کرد. این فراخوان یکی از بی‌سابقه‌ترین فراخوان‌های فنی کمپانی BMW بوده و نام این کمپانی را به جمع کمپانی‌هایی که خودروهای خود را به دلیل استفاده از ایربگ‌های تاکاتا فراخوان کرده بودند، اضافه کرد.

Takata

با توجه به مفاد پرونده BMW در وزارت حمل و نقل ژاپن؛ بیش از 44 مدل از تولیدات این خودروساز آلمانی از جمله 320i و… دچار نقص فنی و ایمنی از ناحیه ایربگ‌های جلو هستند. تولیدات مذکور در سال‌های 2004 تا 2012 توسط BMW تولید و در ژاپن عرضه شده‌اند. ایربگ‌های معیوب تاکاتا تاکنون 14 نفر را به کشتن داده و به 150 نفر در سراسر جهان آسیب‌های جدی وارد کرده است. عمده این آسیب‌ها ناشی از سوختن نیترات آمونیوم مورد استفاده در ایربگ‌های تاکاتا بوده که منجرب به منفجر شدن ایربگ و پرتاب قطعات فلزی به سمت راننده و سرنشینان می‌شود. فراخوان روز جمعه BMW که به دستور وزارت حمل و نقل ژاپن صورت می‌پذیرد، به هیچ عنوان کافی نیست؛ زیرا که در این کشور پیش از 7 میلیون خودرو به ایربگ‌های تاکاتا مجهز شده‌اند. گستردگی این واقعه به حدی است که مقامات ایالات‌متحده‌امریکا در حال برنامه‌ریزی برای انجام یک فرخوان عظیم خودرویی در سال 2019 هستند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا