مکمل بنزین
گوناگونخبر

احتمال عدم معرفی نسل آینده بی‌ام‌و i8 و بی‌ام‌و i3

ماه گذشته شرکت آلمانی بی‌ام‌و به صورت رسمی تایید کرد که عضو سوم خانواده i این شرکت در آینده معرفی خواهد شد. همانطور که می‌دانید محصولات سری i این کمپانی خودروهای برقی آن را تشکیل می‌دهند. براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط این کمپانی محصول جدید خانواده i با نام i4 در سال 2020 معرفی و روانه بازار می‌شود. با این وجود به نظر می‌رسد نسل آینده بی‌ام‌و i8 و بی‌ام‌و i3 تولید نشود.

در حالی‌که عضو جدیدی به این خانواده اضافه می‌شود، گزارشات جدید به عدم توسعه نسل آینده بی‌ام‌و i8 و بیام‌و i3 اشاره می‌کنند. در مصاحبه‌ای که مدیر بخش موتورهای الکتریکی بی‌ام‌و، Stefan Juraschek در نمایشگاه خودرو نیویورک انجام داد، اعلام کرد که در حال حاضر تصمیم نهایی گرفته نشده است. او در این رابطه گفت:

این دو خودرو بی‌نظیر هستند. این محصولات به گونه‌ای طراحی نشده‌اند که بتوان 5 یا 10 نسل از آن‌ها را معرفی و روانه بازار کرد.

در حالی‌که Juraschek به این موضوع اشاره می‌کند که دو اتومبیل بی‌ام‌و i8 و بی‌ام‌و i3 در حقیقت حودروهای معمولی نیستند، این محصولات از سبک سنتی صنعت خودروسازی نیز پیروی نمی‌کنند. این صحبت‌ها در راستای مصاحبه‌ یکی دیگر از مقامات این کمپانی آلمانی در اوایل سال جاری میلادی صورت گرفته است.

Robert Irlinger که مدیر بخش i بی‌ام‌و محسوب می‌شود در مصاحبه‌ای که در اوایل امسال با Autocar انجام داد به این موضوع اشاره کرد که هنوز در رابطه با نسل آینده بی‌ام‌و i8 و بی‌ام‌و i3 تصمیم‌گیری نشده است.

اگرچه احتمال عدم توسعه نسل آینده بی‌ام‌و i8 و بی‌ام‌و i3 وجود دارد ولی این موضوع به معنای خروج زودهنگام نسل کنونی آن‌ها از بازارهای جهانی نیست. بی‌ام‌و i3 سال گذشته فیس‌لیفت را تجربه کرد و پس از مدتی نیز بی‌ام‌و i8 فیس‌لیفت معرفی شد.

نسل آینده بی‌ام‌و i8

با رونمایی از بی‌ام‌و i8 S مجهز به موتور 450 اسب بخاری بی‌ام‌و نشان داد که می‌تواند خودروی برقی قدرتمند نیز تولید کند. موتور مورد استفاده در این نسخه تغییری نکرده است و تنها بی‌ام‌و بر روی آن چندین بهینه‌سازی انجام داده تا قدرت آن افزایش پیدا کند.

مدیر بخش طراحی بی‌ام‌و i نیز یکی دیگر از مقامات این برند آلمانی بوده که اوایل امسال به آینده این محصولات اشاره کرده است. بنابر گفته وی، نمی‌توان نسل‌های متمادی از بی‌‌ام‌و i3 را طراحی و تولید کرد. این موضوع می‌تواند به ما یادآوری کند که این شرکت قصد ندارد نسل آینده بی‌ام‌و i8 و بی‌ام‌و i3 را توسعه دهد.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا