مکمل بنزین
گوناگونخبر

تیون فوق العاده بی‌ام‌و M2 توسط یک شرکت چینی

یکی از هیجانی‌ترین سری خودروهای تولیدی در رده اسپرت خیابانی را می‌توان به محصولات M شرکت بی‌ام‌و نسبت داد که همواره با نوع طراحی و قابلیت‌های عملکردی خود، باعث به وجد آمدن طرفداران و علاقه‌مندان می‌شوند. مدتی قبل خبرها و شایعاتی درباره مدل کوچک و جمع و جور بی‌ام‌و M2 منتشر شده بود مبنی‌بر اینکه این شرکت قصد دارد یک نسخه ارتقاء یافته و قوی‌تر را جایگزین مدل فعلی کند.

mtc-design-bmw-m2-tuning-f87-01

البته به دلیل اینکه هنوز هیچ تاییدیه و سند و مدرک رسمی از اطرف بی‌ام‌و در این خصوص منتشر نشده، نمی‌توان با قطعیت درباره آن صحبت کرد. در این شایعات به استفاده از نسخه ضعیف شده پیشرانه تویین توربو ۳ لیتری ۶ سیلندر از نوع خطی، که در مدل‌های M3 و M4 استفاده شده، اشاره شده بود و اینکه چنین تغییری منجر به افزایش سرعت و شتاب نسخه جدید در مقایسه با M2 فعلی خواهد شد.

mtc-design-bmw-m2-tuning-f87-03

اما اتفاقی که در عمل رخ داده، استفاده از همان پیشرانه تک توربو قبلی درکنار برخی تغییرات و بهینه‌سازی‌های ساختاری، مثل کاهش وزن و بهره‌مندی از قطعات آیرودینامیک‌تر در بدنه است. نتیجه این تغییرات، بالا رفتن جزئی سرعت و قدرت مانور و همچنین اسپرت‌تر شدن ظاهر M2 را به همراه داشته است. اما بی‌ام‌و نشان داده که بعد از عرضه یک نسخه M، خیلی به دنبال صرف وقت و هزینه برای انجام بهبودهای ظاهری و عملکردی آن نیست.

mtc-design-bmw-m2-tuning-f87-06

درواقع روند گذشته این شرکت اینگونه بوده که فقط با معرفی نسل جدید محصولاتش، سری جدید M را معرفی می‌کند. یکی از دلایل اصلی که برای اعمال چنین سیاستی از طرف این خودروساز بزرگ آلمانی برشمرده می‌شود، علاقه و اشتیاق شرکت‌های تیونینگ برای ارائه کیت‌های تقویتی و همینطور قطعات بدنه برای محصولات سری M است. یعنی به قدری فعالیت این شرکت‌ها داغ است که دیگر نیازی به ورود بی‌ام‌و جهت انجام اصلاحات و تغییرات نیست.

mtc-design-bmw-m2-tuning-f87-05

در جدیدترین تیون انجام شده برای مدل M2، می‌توان به هنرنمایی یک شرکت نوپای هنگ کنگی، با عنوان MTC Design اشاره کرد که با ظرافت خاصی این مدل کوچک و دوست داشتنی را زیر تیغ جراحی برده است. اگرچه این شرکت از لحاظ ارتقاء فنی و تغییرات عملکردی خودروهای اسپرت سابقه‌ای ندارد، اما در تولید پکیج‌های اسپرت و کیت‌های خاص بدنه، مخصوصا قطعات فیبرکربنی، بسیار حرفه‌ای عمل می‌کند.

mtc-design-bmw-m2-tuning-f87-04

اگر نگاهی به تصاویر این خودروی تیون شده بیاندازید، حتما متوجه ظاهر پرشور و تهاجمی‌تر آن بواسطه استفاده از بخش‌های جدید و آیرودینامیک‌تر خواهید شد. اتصال یک اسپلیتر به پایین سپرجلو، رکاب‌های جانبی با طراحی ظریف، دیفیوزر پایین سپر عقب و همینطور اسپویلر کوچک برروی لبه صندوق عقب، که همگی از جنس فیبیرکرین هستند، جلو خاصی را به M2 بخشیده و با ترکیب شدن آنها با رنگ آبی بدنه، جذابیت فوق‌العاده‌ای را ایجاد کرده‌اند. در صورت تمایل مشتریان، قابلیت اضافه شدن یک باله بزرگ برروی صندوق عقب خودرو نیز وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا