Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

حراج تنها نسخه موجود از پونتیاک فایربرد Trans Am Kammback

با گسترش و تنوع خودروهای عضلانی یا همان ماسل‌ کارها، دنیای بسیار جذاب و متفاوتی از سبک رانندگی نیز خلق شد. قدرت بسیار بالا، غرش وحشتناک موتورهای حجیم و طراحی بسیار خشن و تهاجمی را می‌توان نقاط اشتراک اکثر این خودروها دانست. اما یک نکته منفی که از ابتدای رواج پیدا کردن این محصولات وجود داشت، نوع طراحی راننده محور آنها بود. یعنی در این خودروها بیشترین کسی که هیجان و لذت را تجربه می‌کند، راننده است و سرنشینان خیلی مورد توجه نیستند. البته در تولیدات اخیر این نقص تا حدود بسیار زیادی برطرف شده است. خودروسازان آمریکایی که بنیان‌گذار این سبک خودروها محسوب می‌شوند، از دهه 60 میلادی تا به امروز، هنرنمایی‌های متنوعی را در تولید ماسل‌ کارها از خودشان نشان داده‌اند. پونتیاک فایربرد یکی از جذابترین خودروهای عضلانی است که از سال 1967 تا 2002 میلادی در 4 نسل متفاوت تولید شد.

1985-pontiac-firebird-trans-am-kammback-concept5

این خودرو در طول حیات خود به کیت‌های متنوعی مجهز شد که شاید معروفترین آنها، نسخه Trans Am باشد. جنرال موتورز در سال 1985 میلادی سعی کرد تا با ایجاد تغییراتی در طراحی این خودرو، نقص راننده محور بودن آن‌را تا حدودی بهبود بخشد. بنابراین مدل مفهومی پونتیاک فایربرد Trans Am Kammback را با یک سقف کشیده‌تر و فضای پشتی بیشتر برای سرنشینان عقب تولید کرد. البته این پروژه هیچ‌گاه به ثمر نرسید و تنها چیزی که درحال حاضر از آن باقی‌ماند، همان یک دستگاه خودروی مفهومی تولید شده است. حالا اخباری منتشر شده که نشان می‌دهد این تک خودروی خاص قرار است در یک حراجی که بین 14 تا 22 ژانویه در آریزونا آمریکا برگزار می‌شود، به معرض فروش گذاشته شود.

در لیست منتشر شده توسط این حراجی به مشخصات فنی و امکانات این خودرو از جمله پیشرانه 5 لیتری 8 سیلندر، جعبه دنده 5 سرعته دستی، سیستم تهویه دیجیتال، شیشه‌ها و قفل مرکزی برقی، کروز کنترل، فرمان قابل تنظیم، چرم طبیعی و باکیفیت خاکستری، بدنه و رینگ‌های سفید رنگ، اشاره شده است. عنوان Kammback برای این خودرو، از اسم یک طراح آلمانی که نقش اصلی را در فرآیند طراحی این خودرو ایفا کرده، انتخاب شده است. از نتایج تغییر طراحی در قسمت انتهایی این خودرو مواردی همچون کاهش حالت درگ در رانندگی، بالا رفتن حداکثر سرعت و بهینه شدن مصرف سوخت بوده که در کنار فضای بیشتر، حال و هوای خانوادگی‌تر را به آن بخشیده است.

1985-pontiac-firebird-trans-am-kammback-concept3

اگرچه این خودرو وارد فاز تولید نهایی نشد اما جنرال موتورز این نمونه مفهومی و آزمایشی را حفظ کرد. در سال 1998 میلادی و دریک حراجی مخصوص مدل‌های پونتیاک، این نسخه ویژه به یک خریدار واگذار شد و او نیز با انجام یکسری بازسازی‌ها و همینطور سرویس‌های مخصوص زیر نظر کارشناسان جنرال موتورز، این خودرو را در شرایط بسیار ایده‌آل نگهداری کرده است. البته باید گفت که برای این خودرو هرگز مجوز رانندگی صادر نشده و فقط باید در فضای نمایشگاهی از آن بهره برد! هنوز قیمت پایه حراجی برای این نسخه خاص از پونتیاک فایربرد اعلام نشده اما پیش‌بینی می‌شود که رقم نهایی فروش قابل توجه باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.