مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبر

احتمال کاهش 40 درصدی قیمت خودرو در سال آینده/ فعلا خودرو نخرید!

در حالی که تصمیم‌گیری نهایی پیرامون FATF به فروردین ماه سال آینده موکول شده است، اظهار نظر کارشناسان بازار خودرو در خصوص FATF همچنان مثبت بوده و پذیرش آن را موجب کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو طی سال 1400 می‌دانند.

بسیاری از خریداران بازار خودرو با اظهار نظرات جدید کارشناسان در خصوص خرید خودرو دچار تردید شده‌اند و خرید خود را به سال آینده موکول کرده‌اند. طبق نظر کارشناسان پذیرش FATF موجب افزایش گردش مالی در بازار خودرو و حضور برندهای خارجی در بازار ایران می‌شود که تا حد زیادی به کاهش قیمت فعلی خودروها کمک می‌کند.

احمد نعمت بخشی، دبیر انجمن خودروسازان در خصوص تاثیر تصویب FATF اعلام کرد: عدم پذیرش FATF خود تحریمی است، زمانی که 97 درصد کشورهای دنیا با اصول اولیه تجارت موافقت کرده‌اند ما نیز برای باز شدن راه تجارت با دنیا مجبور به پذیرش FATF  هستیم. در حال حاضر معاملات مالی برای خودروسازان دشوار شده و به همین دلیل بسیاری از قطعات با تاخیر وارد کشور می‌شود. این اتفاق به کاهش تولید و افزایش قیمت‌ها منجر شدهت است.

به اعتقاد دبیر انجمن خودروسازان، ورود ایران به FATF زمینه‌ساز ورود خودروسازان خارجی به ایران و افزایش همکاری میان شرکت‌های داخلی و خارجی خواهد شد.

کاهش قیمت خودرو در سال آینده

دیگر کارشناسان بازار خودرو نیز به پذیرش FATF و کاهش قیمت‌ها در سال آینده دید مثبتی دارند، بیشترین مباحث مطرح شده در خصوص پذیرش FAF به افزایش رونق بازار خودرو، تامین قطعات و ورود شرکت‌های خارجی به کشور اشاره دارد. اما پیش از آن نواسانات و تغییرات هیجانی بازار خودرو در نتیجه پذیرش FATF یا ورود مجدد به برجام می‌تواند تاثیر قابل توجهی در قیمت بازار خودرو داشته باشد، به عقیده کارشناسان در صورت پذیرش FATF و بازگشت برجام، در سال آینده قیمت‌ خودروهای خارجی حدود 40 تا 50 درصد کاهش خواهد داشت، همچنین شاهد افت 10 تا 20 درصدی قیمت خودروهای داخلی نیز خواهیم بود.

با ادامه این روند و رشد تولید و افزایش خرید مردم، می‌توان امیدوار بود در دراز مدت باز هم شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم. در حال حاضر قیمت خودروهای خارجی با نرخ ارز تناسب ندارد و مهم‌ترین عامل این اتفاق ممنوعیت واردات خودروهای خارجی است، عاملی که به اعتقاد کارشناسان با پذیرش FATF از بین خواهد رفت.

این اتفاقات شایعه ارزانی قیمت سکه و دلار را در سال آینده افزایش داده و به نظر کارشناسان باید منتظر موجی از ارزانی در سال 1400 باشیم، البته بهتر است فراموش نکنیم کارشناسان چندین سال پیش تمامی این احتمالات را خصوص پذیرش برجام نیز پیش‌بینی می‌کردند.

نظر شما چیست؟ به نظر شما در سال 1400 قیمت خودرو در بازار کاهش پیدا خواهد کرد؟

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. مثل اینکه کارشناس شما، پنبه به کوشش کرده و خیلی ساده لوحه. پذیرش FATF در کوتاه مدت شاید عامل ارزانی باشه؛ اما قطعا در دراز مدت، گرانی وحشتناکی به بازار حاکم خواهد شد.

  2. البته بهتر است فراموش نکنیم کارشناسان چندین سال پیش تمامی این احتمالات را خصوص پذیرش برجام نیز پیش‌بینی می‌کردند.
    یادش بخیر :)) این وعده های خنده دار به اصطلاح کارشناسی بیشتر جنبه سیاسی داره تا عملی. یعنی بیشتر برای اماده کردن جامعه برای پذیرش این طرحا هست

  3. سلام ، اومدیم FATF تائید شد و نشد اون چیزی که این بزرگواران کارشناس گفتند ، اونوقت میان بگن که شرمنده اشتباه کردیم و هنوز مونده که ما کارشناس بشیم و اظهار نظر کارشناسانه بکنیم یا نه سخنگوی جایی هستند و تمام و بقیه قضایا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا