مکمل بنزین
گوناگونخبر

فروش اولین نسخه‌های هیوندای i30 N در 48 ساعت!

هیوندای با رونمایی از i30 N همه ما را شگفت زده کرد. خودروی مذکور رقیب جدی Golf GTI و Focus ST بوده و اکنون تنها در 48 ساعت، تمام 100 نسخه اولیه آن در کشور آلمان به فروش رسیده است. دلیل فروش i30 N در آلمان؛ تست و آزمایش این خودرو در پیست Nürburgring است! علاوه براین مرکز فنی و طراحی Hyundai Motor Europe در Rüsselsheim قرار گرفته و ظاهرا هیوندای احترام ویژه‌ای برای زادگاه نسخه N مدل i30 قائل شده است!

اولین خریداران i30 N از طریق PayPal و با پرداخت 1000 یورو آن را خریداری کرده‌اند. خریداران مذکور در یک کارگاه آموزشی شرکت کرده و آموزش رانندگی با i30 N را می‌ببینند و احتمالا از شانس رانندگی با i30 N در پیست Nürburgring برخودردار می‌شوند!

هیوندای i30 N در دو نسخه و با پیشرانه‌ 2 لیتری توربوشارژ بنزینی عرضه می‌شود. تفاوت نسخه‌های مختلف i30 N را هم باید قدرت و توان پیشرانه مذکور دانست؛ زیرا در نسخه اولیه توان پیشرانه 250 اسب‌بخار و در نسخه نهایی 275 اسب‌بخار است! ولی میزان گشتاور آنها 353 نیوتن‌متر بوده و از این نظر تفاوتی با یکدیگر ندارند!

سریع‌ترین نسخه i30 N تنها در 6.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. مهندسین هیوندای با استفاده از یک دیفرانسیل بدون لرزش، تکنولوژی تطبیق چرخش و سیستم تعلیق کنترل شده الکتریکی، باعث کاهش تنش رانندگان و در نتیجه افزایش سرعت i30 N هنگام چرخ شده‌اند. در هنگام رانندگی با i30 N توان انتخاب پنج حالت رانندگی متفاوت را دارید و سیستم کنترل مسیر به شما کمک می‌کند که بهترین تجربه رانندگی را داشته باشید.

هیوندای i30 N تنها با یک گیربکس دستی شش سرعته تولید شده است؛ اما تولید نسخه اتوماتیک و AWD آن نیز در دستور کار کمپانی هیوندای قرار دارد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا