مکمل بنزین
گوناگونخبر

رونمایی از تویوتا پریوس در نمایشگاه فرانکفورت

غول خودروسازی ژاپن از چهارمین نسل هاچ بک هیبریدی خود با نام Prius در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی کرد. رونمایی اولیه نسل جدید Prius هفته گذشته در لاس وگاس صورت گرفت، تویوتا اطلاعات و جزییات مختصری از این محصول جدید را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. با معرفی رسمی این خودرو در اروپا در هفته جاری، اطلاعات ما از این خودرو کامل شد. بر اساس اطلاعات تویوتا، Prius جدید حدود 4540 میلی‌متر طول و 1760 میلی‌متر عرض و ارتفاعی برابر 1470 میلی‌متر دارد. بدین ترتیباین محصول نسبت به نسل سوم حدود 60 میلی‌متر به طول آن افزوده شده و تقریبا 15 میلی‌متر نیز عریض‌تر شده است. همچنین این محصول جدید تقریبا 20 میلی‌متر به زمین نزدیک‌تر شده است.

2016_toyota_prius_26

اگرچه پریوس جدید اولین محصول تویوتاست که از معماری جهانی و جدید تویوتا موسوم به (TNGA) بهره می‌برد، فاصله دو محور این خودرو با طول 2700 میلی‌متر هیچ تغییری نداشته است. این کمپانی هنوز در مورد وزن جدید این خودرو با توجه به بهره گیری از فولاد و استیل مقاومت بالا و طراحی و تولید TNGA، اطلاعاتی را منتشر نکرده است. اگر چه هنوز توان و اطلاعات جدید پیشرانه این خودرو منتشر نشده است، تویوتا اعلام کرده که Prius جدید از یک باتری نیکل متال هیبرید بهره برده است. این باتری با توجه به ظاهر کوچک‌ترش، توان بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد.

2016_toyota_prius_27

این کمپانی همچنین برای محور عقب از یک سیستم تعلیق دو جناغی برای تعلیق بهتر بهره گرفته است. با توجه به باتری کوچک‌تر و سیستم تعلیق پیشرفته، Boot Space تا حد زیادی بهبود پیدا کرده است! راندمان حرارتی موتور بنزینی پریوس تا حدود 40 درصد افزایش یافته و تویوتا ادعا می‌کند که این موتور از لحاظ کارایی و راندمان، کارآمدترین موتور بنزینی در جهان است.

2016_toyota_prius_21

مصرف سوخت این خودرو هم اکنون در اتحادیه اروپا در حال تست است، اما تویوتا خود اعتقاد دارد که حدود 18 درصد نسبت به مدل قبل بهبود داشته است. طبق محاسبات ما، مصرف سوخت میانگین این خودرو از 3.9 لیتر در هر صد کیلومتر به 3.2 لیتر در هر صد کیلومتر کاهش یافته است.

2016_toyota_prius_08

تریم داخلی این خودرو در دو رنگ خاکستری سرد یا سیاه و سفید موجود است و زاویه دید بیرون از داخل خودرو هم در جلو و هم در عقب کاملا بهبود یافته است. از سیستم‌های امنیتی در دسترس در این خودرو می‌توان به کروز کنترل هوشمند، تشخیص حضور عابر پیاده، ترمز هوشمند پیش از برخورد، هشدار خروج از خط همراه با هشدار فرمان و نور بالای خودکار اشاره کرد.

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا