مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی زیرچشمی به شاسی سبک و آلومینیومی شرکت آلپاین

شاید تا یک سال پیش خیلی‌ها با برند آلپاین آشنا نبودند. این شرکت خودروسازی که با هدف تولید محصولات اسپرت از سال 1955 میلادی کارش را در اروپا شروع کرده بود، چه در زمان مستقل بودن و جه بعد از آن که توسط رنو خریداری شد، تحولات زیادی را پشت سر گذاشت. البته این تحولات به معنی تولید محصول و فعالیت درخشان نبوده، چون آلپاین تا همین یک سال گذشته خیلی پرکار نبوده و از اوایل سال 2016 میلادی و با معرفی خودروی مفهومی خود بعد از چندین سال، مجددا به عرصه تولید بازگشت. چند هفته قبل در خبرها داشتیم که این شرکت با اینکه هنوز نسخه تولیدی از مدل مفهومی خود را به‌طور رسمی رونمایی نکرده بود، شروع به پیش فروش آن با عنوان مدل A120 کرد و تنها به ارائه یک تیزر تبلیعاتی از مانور سه خودروی اسپرت بسنده نمود.

Alpine_06

حالا امروز این شرکت فرانسوی تصاویری را از شاسی و بدنه آلومینیومی که قرار است در A120 مورد استفاده قرار گیرد منتشر کرده و به‌نظر می‌رسد که محصول نهایی نیز در ماه مارس سال جاری میلادی و در نمایشگاه خودروی ژنو به معرض دید عموم قرار گیرد. این خودروی فرانسوی اسپرت و موتور وسط قرار است از فلز آلومینیوم هم در شاسی سفارشی سازی شده و هم در بیشتر قسمت‌های بدنه بهره‌مند شود. از این‌رو گفته شده که وزن این خودرو به‌طور چشمگیری از رقیبان و محصولات هم رده خود کمتر بوده و همین باعث شده تا بازدهی بالاتر و مانور بهتری در مقایسه با آنها داشته باشد. همچنین برای جوشکاری و اتصال شاسی و بدنه در A120، فرآیند و مدلی مشابه خودروهای استون مارتین پیاده‌سازی خواهد شد.

Alpine_01

هنوز هیچ اطلاعات فنی از خودروی جدید آلپاین وجود ندارد اما براساس برخی شایعات و حدس و گمان‌ها، پیش‌بینی می‌شود از یک پیشرانه 1.8 لیتری مجهز به توربوشارژر، که قدرت خروجی درحدود 300 اسب بخار دارد، در آن استفاده شود. همچنین شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت 4.5 ثانیه‌ای و استفاده از جعبه دنده اتوماتیک دوکلاچه بعنوان تنها گزینه ممکن، از دیگر موارد مطرح شده هستند. باتوجه به قیمت 55 تا 60 هزار یورویی این خودرو، رقبای اصلی آن به احتمال زیاد پورشه 718 کیمن و آلفارومئو 4C باشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا