مکمل بنزین
خبرداخلی

تولید خودروهای غیر استاندارد 2 ماه دیگر متوقف خواهد شد!

وحید مرندی مقدم، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران در گفت‌وگویی اعلام کرد که با توجه به سه مرحله‌ای شدن ارتقای استانداردهای خودرویی به 85 مورد، اگر تولید کننده‌ای نتواند تا ابتدای دی ماه سال جاری 61 مورد استاندارد مورد نظر را رعایت کند، خط تولید آن محصول متوقف خواهد شد.

وی اشاره کرد که براساس زمان‌بندی صورت گرفته، باید 61 مورد استاندارد خودرویی تا ابتدای دی ماه رعایت شود. علت سه مرحله‌ای خواندن پروژه مورد نظر این بوده که در مرحله اول باید 61 استاندارد، در مرحله دوم تعداد 2 استاندارد دیگر و در مرحله آخر 22 استاندارد به موارد قبلی اضافه شود تا استانداردهای اجباری خودروهای سواری به 85 مورد افزایش یابد. مهلت مراحل دوم و سوم به ترتیب تیر ماه 1397 و دی ماه 1397 اعلام شده است. او درباره خودروهای غیر استاندارد که شاید تولیدشان متوقف شود، اظهار نظری نکرد.

خودروهای غیر استاندارد

در نهایت مرندی اعلام نمود که موارد اولیه تدوین شده، استانداردهای ساده‌تری هستند و به همین دلیل مهلت زمانی کمتری برای آن‌ها درنظر گرفته شده است. این تصمیم در حضور خودروسازان، قطعه‌سازان و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان ملی استاندارد ایران اتخاذ شد.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا