مکمل بنزین
گوناگونخبر

پنج دلیل برای خرید خودروهای دست دوم!

خوشبختانه خودروهای مختلفی با برندهای گوناگون در بازار خودروهای دست‌دوم وجود دارند. وجود این خودروها نگرانی خریداران از مسائلی مانند ضمانت‌نامه و… برطرف می‌کند. با خرید یک خودروی دست‌دوم دیگر نگران خط و خش بدنه خودروی صفر کیلومتر خود نیستید و شاید خودرویی بخرید که بهتر از نمونه‌های جدیدش در بازار خودروهای صفر کیلومتر باشد.

اما حالا پنج دلیل اصلی و مهم برای خرید خودروهای دست‌دوم را ذکر کرده و به شما اطمینان می‌دهیم که گاهی خرید خودروهای دست‌دوم بهتر از خرید خودروهای صفر کیلومتر است.

استهلاک: مسئله استهلاک خودروها یکی از دلایل مهم خرید یک خودروی دست‌دوم به جای نمونه صفر کیلومتر آن است. در واقع شما با خرید یک خودروی دست‌دوم پول خود را ذخیره می‌کنید! نمونه‌های بی‌شماری از انواع خودروهای مختلف وجود دارند که می‌توان با هزینه کمتری نسبت به نمونه صفر کیلومتر؛ آنها را خریداری کرد. مثلا شما قصد خرید یک مرسدس‌بنز S65 AMG را دارید؛ ولی بودجه شما 225 هزار دلار نیست! ولی شما می‌توانید یک سال صبر کرده و نمونه دست‌دوم خودروی مذکور را به قیمت 65 هزار دلار خریداری کنید. می‌توانید چند سال دیگر منتظر بمانید و نمونه ارزان‌تر S65 AMG را خریداری کنید! در واقع S65 AMG یک مثال کامل درباره خرید خودروهای دست‌دوم و افت قیمت آنها بوده و به همین دلیل خرید یک خودروی کارکرده توصیه می‌شود.

مسائل پیچیده: یکی از دلایل خرید خودروهای دست‌دوم؛ نبود نقص‌های اولیه کارخانه است. برای مثال به تازگی مدل Focus RS به دلیل مشکلی که برای واشر یکی از قسمت‌های فنی آن پیش آمده بود؛ فراخوان شد. حالا شما با خرید نسخه کارکرده آن دیگر نگران مشکلات فنی مختلف نیستید و نباید هزینه‌های اضافی را پرداخت کنید. نکته دیگر این است که با خرید یک خودروی دست‌دوم از ایرادات خودروی مورد نظر اطلاعات کافی داشته و می‌دانید که چه چیزی منتظر شماست و برای رفع نواقص باید چه میزان هزینه کنید.

انتخاب بزرگ: یکی از مواردی که باعث خرید یک خودروی کارکرده می‌شود؛ مسئله انتخاب درست محصول مورد نظر است. گاهی شما خودرویی را می‌خواهید که شاید سازنده برای تولید آن با مشکلاتی مواجه شده باشد. شاید شما یک سوبارو WRX STI را برای خریداری انتخاب کرده باشید؛ اما باید توجه داشت که خودروی مورد نظر دیگر تولید نمی‌شود. همچنین شاید یک BMW M5 با گیربکس دستی بخواهید و یا یک Dodge Viper را برای خود انتخاب کنید! اما باید توجه داشت که خودروهای مذکور دیگر تولید نمی‌شوند و به همین دلیل خرید نسخه کارکرده آنها بهترین راه حل پیش‌روی شما خواهد بود.

بیمه: یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد امضاء قراردادهای بیمه و تغییر نرخ‌های آن است. در واقع با خرید یک خودروی جدید و گران قیمت، باید مبلغ بیشتری را به شرکت‌های بیمه پرداخت کنید. حالا اگر شما یک خودروی دست دوم  خریداری کنید؛ قطعا به دلیل ارزش کمتر و استهلاک آن، باید مبلغ کمتری هزینه کنید.

ضمانت‌نامه CPO: نمونه این ضمانت‌نامه‌ها در کشور ما وجود ندارد؛ اما ذکر کارکرد آن خالی از لطف نیست! در خارج از کشور خریداران خودروهای دست‌دوم، به شرکت‌های مربوطه مراجعه کرده و خودروی مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند. شرکت فروشنده ضمانت‌نامه CPO را برای خودروی فروخته شده صادر کرده و خیال شما را از بابت مشکلات فنی و… خودروی خریداری شده تا مدت یک یا دو سال راحت می‌کند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا