مکمل بنزین
گوناگونخبر

ظهور تاکسی‌های بدون راننده در ژاپن

driverless taxi

خودروهای بدون راننده شرایط بسیار ویژه‌ای دارند، همه افراد درباره آن‌ها آگاهی اندکی داشته ولی کمتر کشوری حاضر است تا به این دسته از خودروها اجازه آزمایش در محیط خیابان‌های خود را بدهد. بااین‌وجود هنوز کشورهایی هستند که حاضر می‌شوند تا به‌عنوان پیشگام عرضه این فناوری مشغول به کار بشوند. در همین راستا نیز پس از آغاز آزمایش‌های این خودروها شاهد ظهور تاکسی‌های بدون راننده در ژاپن هستیم.

مسئولان سازمان‌های جاده‌ای ژاپن اعلام کرده‌اند که در ابتدای سال 2016 میلادی، تاکسی‌های بدون راننده به‌صورت آزمایشی حرکت خود را در این کشور آغاز خواهند کرد. البته این به این معنی نیست که این تاکسی‌ها در تمامی خیابان‌های ژاپن به حرکت درخواهند آمد بلکه قرار است تا این آزمایش تنها برای تعداد 50 مشتری انجام شود و این آزمایش‌ها تنها در شهرکی در حومه توکیو مجاز خواهد بود.

درصورتی‌که این آزمایش‌ها موفقیت‌آمیز باشند، فرایند ساخت تاکسی‌های بدون راننده برای مصرف عمومی آغاز خواهد شد. بنابر برنامه اعلام شده قرار است تا در صورت توفیق در این زمینه، در سال 2020 شاهد ورود رسمی این تاکسی‌ها به خیابان‌های ژاپن باشیم.

این آزمایش‌ها آغاز شده و تا به امروز نیز موفقیت‌آمیز بوده‌اند. شایان‌ذکر است که از دلایل حائز اهمیت بودن این موضوع می‌توان به بالا بودن میانگین سنی در ژاپن اشاره نمود. این کشور بالاترین ضریب افراد مسن در تمامی جهان را دارد و 33 درصد از افراد این کشور، سن بالای 60 سال دارند. به همین دلیل نیز بسیاری از افراد سالخورده برای حمل‌ونقل خود با مشکل روبرو هستند. به‌این‌ترتیب می‌توان انتظار داشت که این موضوع بتواند مشکل این افراد را حل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا