مکمل بنزین
خبرداخلی

اگر قصد خرید خودروهای خارجی را دارید، این شروط را بخوانید

به گزارش چرخان، بحث واردات خودروهای خارجی با تنش‌هایی که در بحث تعرفه واردات و نرخ ارز ایجاد شده است به یک موضوع شاید لاینحل تبدیل شده که توسط ارگان‌های مربوطه قابل حل نیست! مصوبات جدیدی که سازمان حمایت و سایر سازمان‌های ذیربط صادر می‌کنند نشان می‌دهد که مصوبات قبلی کارساز نبوده و نیاز به مصوبات جدید است. در جدیدترین مصوبه سازمان حمایت، شرط فروش خودروهای وارداتی داشتن کارت گارانتی اعلام شده است که این موضوع بسیاری از شرکتهای غیررسمی واردات خودروهای خارجی را به چالش خواهد کشید.

طبق اطلاعیه صادر شده توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، این سازمان از حضور و فعالیت فروشندگانی که برای مشتریان کارت خدمات پس از فروش یا گارانتی صادر نمی‌کنند، ممانعت خواهد آورد. این سازمان در اطلاعیه خود به مصوبه هیئت وزیران اشاره کرده است که طی این مصوبه که در دیماه به تصویب رسیده است، فروشندگانی قادر به فروش محصولاتشان خواهند بود که بتوانند زیرساختارهای ارائه خدمات پس از فروش مناسب به مشتریانشان ارائه دهند.

خودروهای خارجی

همچنین سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در این اطلاعیه آورده است که افرادی که زیرساختهای لازم را برای ارائه خدمات پس از فروش ندارند می‌توانند با شرکتهای رسمی و دارای زیرساختهای مناسب قرارداد همکاری منعقد کنند و خدمات پس از فروش را به صورت همکاری با شرکتهای دیگر ارائه کنند.

همچنین سازمان حمایت شرط دیگری نیز به این موضوع اضافه کرده است که مدت زمان گارانتی(تضمین) و وارانتی(تعهد) شرکتها می‌بایست کافی بوده و در این زمینه کم‌کاری و کم‌فروشی صورت نگیرد.

سازمان حمایت در ادامه به خریداران خودروهای خارجی توصیه کرده است، از خرید خودروهای خارجی فاقد کارت گارانتی و خدمات پس از فروش خودداری کنند و همچنین در صورت مواجه شدن با فروشندگانی که نسبت به ارائه این خدمات سستی می‌کنند و یا خدمات این چنینی را به درستی ارائه نمی‌دهند، مراتب را به سازمان حمایت و مراجع ذیربط اطلاع دهند تا از فعالیت آنها جلوگیری شود.

آخرین دستور‌العمل سازمان حمایت در این اطلاعیه به آن دسته از خریدارانی است که قصد خرید پیش‌فروشی خودروهای خارجی را دارند. طبق اطلاعیه سازمان، مشتریان می‌بایست صرفا از شرکتهای دارای مجوز واردات خودروهای خارجی، خرید خود را انجام دهند و این موارد را با استعلام ساده از سازمان حمایت، مطلع شوند.

 

بیشتر بخوانید: گارانتی ۱۵ ساله فراری برای خودروهای صفر و کارکرده خود!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا