مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا لندکروزر(Se) برقی تولید می‌شود

تویوتا لندکروزر که از مدت‌ها پیش یعنی 70 سال گذشته در بازار حضور داشته و موفق شده که آمار فروش بالایی را کسب کند، حالا تغییراتی به خود می‌بیند. کمپانی تویوتا قصد دارد در نمایشگاه خودروی توکیو خودروی لندکروزر برقی جدید خود با نام لندکروزر Se را معرفی کند. بیایید به سراغ بررسی مشخصات این مدل برویم.

این شرکت سعی کرده که با طراحی جدید خود، کارایی آیرودینامیکی را تقویت کرده و در مقایسه با دیگر مدل‌ها، ظاهر متمایزی به آن ببخشد. روی بدنه تویوتا لندکروزر Se برقی از خطوط زاویه‌دار، خط سقف نازک و خطوط عمیق در حاشیه‌ها استفاده شده است. علاوه بر این، دوربین‌ عقب و لاستیک‌هایی با کیفیت خوب نیز در آن به چشم می‌خورند.

از نظر اندازه، لندکروزر Se دارای طول 5150 میلی متر، عرض 1990 میلی متر و ارتفاع 1705 میلی متر است. همچنین فاصله بین دو محور 3050 میلی‌متر برآورده شده؛ بنابراین می‌توان گفت که ابعاد آن با مدل‌های لندکروزر امروزی که در ایالات متحده و خاورمیانه حضور دارند، یکی بوده و می‌تواند از سایر رقبای اروپایی مانند مرسدس EQS SUV و بی‌ام‌و iX پیشی بگیرد.

لندکروزر Se سه ردیفه به ظرفیت هفت نفره مجهز شده و راننده می‌تواند رانندگی آرامی را با آن تجربه کند. این خودرو برای استفاده در خارج از جاده و کوهستان طراحی نشده و بیشتر برای جاده‌های شهری و هموار مناسب است.

تویوتا لندکروزر Se فاصله کمی تا زمین دارد و تویوتا ادعا می‌کند که طراحی مونوکوک آن موجب می‌شود تا شاهد «هندلینگ بهتری» باشیم. جزئیات زیادی در مورد پیشرانه فاش نشده ولی بحث‌هایی درباره تجربه رانندگی با خودروی برقی با باتری باکیفیت و گشتاور بالا ارائه شده است. همچنین ادعاهایی در مورد برد 999 کیلومتری آن به لطف فناوری پیشرفته لیتیوم یون وجود دارد که اگر درست باشند، تمام داستان تغییر خواهد کرد!

به هر حال هنوز اطلاعات زیادی درباره مشخصات باتری، موتور و بخش‌های فنی این مدل در دسترس قرار نگرفته است. تویوتا قصد دارد علاوه بر این خودرو از خودروی اسپرت FT-Se و کراس اوور FT-3e نیز رونمایی کند! این دو مدل خودروهای الکتریکی آینده این کمپانی هستند و انتظار می‌رود که در سال 2026 وارد بازار شوند.

این برند قبلا گفته بود که خودروهای نسل آینده دارای باتری‌های باریک‌تری خواهند بود تا فضای داخلی کمتری را اشغال کرده و طراحی آیرودینامیکی بهتری داشته باشند. همچنین باید بتوانند با استفاده از فناوری پیشرفته لیتیوم یونی برد خوبی را ارائه دهند. تویوتا درباره این کانسپت هفت نفره گفت که این خودرو می‌تواند جذابیت برند لندکروزر را گسترش دهد و نیازهای متنوع جهان را برآورده سازد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا