مکمل بنزین
گوناگونخبر

سریع‌ترین خودروهای SUV موجود در بازار را بشناسید!

خودروهای شاسی بلند در بازار طرفداران زیادی دارند و در سال‌های اخیر فروش آن‌ها رشد فوق العاده‌ای را تجربه کرده است و به نظر می‌رسد این رشد در آینده نزدیک متوقف نشود. سریع‌ترین خودروهای SUV موجود در بازار علاقه‌مندان خاص خود را دارند.

همانند تمامی کلاس‌های خودرویی، در رده محصولات SUV نیز شاهد عرضه دستگاه‌های قدرتمندی هستیم که با پرداخت پول زیاد هیجان رانندگی را برای صاحب خود به ارمغان می‌آورند.

در این مطلب به معرفی سریع‌ترین خودروهای SUV موجود ‌در بازار می‌پردازیم (محصولات موجود این لیست سریع‌ترین شتاب را دارند). در ادامه با چرخان همراه باشید.

10. مرسدس ای‌ام‌جی GLA 45 با شتاب ۴.۴ ثانیه‌ای

این محصول از پلتفرم یکسانی با خودرو هاچ‌بک A45 بهره می‌برد و با حفظ تقریبی عملکرد قد بلندتر شده است! البته این خودرو از قدرت بیشتری بهره می‌برد. موتور مورد استفاده در مرسدس ای‌ام‌جی GLA 45 قدرتی برابر با ۳۷۵ اسب بخار دارد.

9. مرسدس ای‌ام‌جی GLE 63 S کوپه با شتاب ۴.۲ ثانیه‌ای

دومین خودرو موجود در این لیست نیز نتیجه همکاری مشترک دو شرکت مرسدس بنز و ای‌ام‌جی است. ای‌ام‌جی معمولا علاقه دارد محصولات تولیدی مرسدس بنز را تبدیل به هیولا کند. این خودرو از موتور ۸ سیلندر با حجم ۵.۵ لیتر و توربوشارژر بهره می‌برد که شتابی برابر با ۴.۲ ثانیه را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

8. بی‌ام‌و X6 M با شتاب ۴.۲ ثانیه‌ای

شاید در نظر شما این خودرو از طراحی زیبایی بهره نمی‌برد ولی شتاب بالایی دارد به گونه‌ای که باعث می‌شود در لیست سریع‌ترین خودروهای SUV قرار بگیرد. رانندگان می‌توانند به‌جای این خودرو، بی‌ام‌و X5 M را خریداری کنند. برای تصاحب این دو خودرو باید مبلغی در حدود ۱۰۰ هزار دلار در حساب بانکی خود پول داشته باشید.

7. پورشه کاین توربو با شتاب ۴.۱ ثانیه‌ای

در حالی‌که پورشه ماکان جایگاهی در لیست سریع‌ترین خودروهای SUV ندارد ولی آخرین نسخه پورشه کاین توربو در جایگاه هفتم این لیست قرار گرفته است. موتور مورد استفاده در این خودرو قدرتی برابر با ۵۴۲ اسب بخار تولید می‌کند که باعث می‌شود سرعت پورشه کاین توربو در طی ۴.۱ ثانیه از صفر کیلومتر بر ساعت به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

6. بنتلی بنتایگا با شتاب ۴ ثانیه‌ای

ملکه الیزابت دوم اولین فردی بود که بنتلی بنتایگا را خریداری کرد. موتور این خودرو قدرتی برابر با ۶۰۰ اسب بخار تولید می‌کند. اطلاعاتی در رابطه با نحوه استفاده از میزان قدرت توسط ملکه الیزابت دوم در اختیار ما قرار ندارد!

5. برابوس GLE کوپه ۸۵۰ با شتاب ۳.۸ ثانیه‌ای

بعضی مواقع استفاده از روش‌هی قدیمی نتیجه بهتری را به همراه دارد که مثال بازر آن خودرو برابوس GLE کوپه ۸۵۰ است. در این محصول به‌جای موتورهای جدید تولیدی ای‌ام‌جی از موتور قدیمی ۸ سیلندر با حجم ۶ استفاده شده است. شاید این خودرو همانند گذشته موردپسند همه نباشد ولی شتاب خیره‌کننده‌ای برابر با ۳.۸ ثانیه دارد که باعث می‌شود در رده پنجم لیست سریع‌ترین خودروهای SUV قرار بگیرد.

4. آلفا رومئو Stelvio Quadrifoglio با شتاب ۳.۸ ثانیه‌ای

در حالی‌که این محصول سریع‌ترین خودرو SUV در پیست نوربر‌گ‌رینگ است ولی این موضوع باعث نمی‌شود که سریع‌ترین SUV در جهان باشد. خودرو Stelvio در نسخه Quadrifoglio عرضه شده که مدلی تقویت شده محسوب می‌شود. نتیجه این امر استفاده از موتوری ۶ سیلندر بوده که به همراه حجم ۲.۹ لیتری خود و توربوشارژر دوقلو قادر به تولید ۵۰۵ اسب بخار قدرت است.

3. لامبورگینی اوروس با شتاب ۳.۶ ثانیه‌ای

شاید در نگاه اول تصویر کنید که اوروس اولین خودروی شاسی بلند برند ایتالیایی لامبورگینی محسوب می‌شود ولی در حقیقت این‌گونه نیست و این کمپانی در گذشته نیز خودرو SUV تولید کرده است. موتور مورد استفاده در اوروس قدرتی برابر با ۶۴۱ اسب بخار دارد که بیشتر از لامبورگینی اوراکان است!

2. جیپ گرند چروکی Trackhawk با شتاب ۳.۴ ثانیه‌ای

در دوم جایگاه سریع‌ترین خودروهای SUV محصولی قرار می‌گیرد که به موتور هشت سیلندر ۶.۲ لیتری مجهز است. این موتور غول‌پیکر علا‌وه‌بر تولید ۷۰۷ اسب بخار قدرت، حداکثر سرعت 290 کیلومتر بر ساعتی را برای راننده به ارمغان می‌آورد. این محصول جیپ قادر است در بحث شتاب، خودروی مک‌لارن ۵۴۰C را شکست دهد!

1. تسلا مدل X با شتاب ۳.۲ ثانیه‌ای

در رده اول لیست سریع‌ترین خودروهای SUV این محصول شرکت تسلا است که خودنمایی می‌کند. شاید انتظار چنین نتیجه‌ای را نداشتید ولی یک خودروی برقی لقب سریع‌ترین SUV را تصاحب کرده است. این اتومبیل با طراحی جذاب درب‌های خود و همچنین موتور بی‌صدا می‌تواند بسیاری از سوپر اسپرت‌ها را شرمنده خود کند!

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا