مکمل بنزین
مقایسهبرگزیده‌ها

مقایسه آریو اتوماتیک و دنا پلاس؛ جدال ایرانی و چینی!

همواره در سرتاسر بازارهای بین المللی، انتخاب بین دو خودرو هم رده و هم قیمت کاری بسیار سخت و مشکل است و خریداران با در نظر گرفتن مواردی همچون طراحی، مشخصات فنی، عملکرد، خدمات پس از فروش و … اقدام به انتخاب خودرو مورد نظر خود می‌کنند.

در این رابطه، اگر دو خودرو مورد نظر در رده اتومبیل‌های اقتصادی و نسبت ارزان قیمت حضور داشته باشند، این انتخاب برای مشتریان دشوار تر خواهد بود. بر این اساس، قصد داریم با توجه به بازار داخلی کشور، مقایسه‌ای کلی را پیرامون دو خودرو دنا پلاس و آریو اتوماتیک انجام دهیم و با نگاهی به این دو محصول، برتری هر یک را نسبت به دیگری بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

1-معرفی کلی

دنا پلاس در واقع همان فیس لیفت دنا معمولی است. این خودرو در اوایل سال گذشته به صورت انبوه وارد بازار داخلی کشور شد و تا به امروز به عنوان یکی از پر فروش ترین خودروهای بازار در محدوده قیمتی 50 الی 60 میلیون تومان به شمار می‌رود.

اما در سوی دیگر این میدان، زوتی S300 یا همان آریو اتوماتیک، حدود 3 سال است که در بازار خودرویی کشور حضور داشته و مدلی کمتر شناخته شده محسوب می‌شود. آریو اتوماتیک یک سدان اقتصادی همانند دنا پلاس است که در ابتدا به صورت وارداتی و پس از چند وقت، به صورت مونتاژ داخلی به بازار داخلی عرضه شد.

2-طراحی ظاهری

نمای ظاهری هر خودرو بسته به سلیقه مشتریان، هم می‌تواند زیبا باشد و هم زشت و به صورت دقیق نمی‌توان گفت که کدام خودرو زیبا تر است. اما به اعتقاد کارشناسان و علاقمندان، دنا پلاس با توجه به نمای تهاجمی تر و اسپرت تر، خودرویی جذاب تر در دیدگاه اغلب مشتریان قلمداد می‌شود.

البته لازم به ذکر است که طراحی بیرونی و داخلی زوتی یا همان آریو بر اساس پلتفرم و طراحی کلی تویوتا آلیون مدل 2007 صورت گرفته است که طرفداران خاص خود را دارد و مشخصا هماهنگی لازم در بخش های مختلف آن به خوبی رویت می‌شود.

3-طراحی داخلی

پس از نمای بیرونی، حال نوبت به نگاهی به نمای داخلی و کابین این دو خودرو می‌رسد که در این بخش، با توجه به نظر مشتریان و علاقمندان، دنا پلاس با قاطعیت کامل دارای کابینی زیبا تر از آریو اتوماتیک است و این موضوع به خودی خود باعث توجه بیشتر خریداران به دنا پلاس شده است. لازم به یاداوریست که جنس متریال استفاده شده در هر دو خودرو تقریبا یکسان بوده اما فضای سرنشینان آریو بسیار بهتر و بیشتر از دنا پلاس است.

5-مشخصات فنی و عملکرد

در رابطه با مشخصات فنی این دو مدل باید گفت که دنا پلاس از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.7 لیتر بهره می‌برد که موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 114 اسب بخار و 155 نیوتن متر است که این نیرو تولیدی توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی، به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود (در واقع دنا پلاس یک خودرو محرک جلو یا همان FWD است)

همچنین، در زمینه عملکرد دنا پلاس باید گفت که این خودرو در زمانی برابر با 13.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا خواهد کرد و حداکثر سرعت آن در حدود 200 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. از دیگر نکات مهم در رابطه با عملکرد این خودرو، مصرف سوخت آن بوده که طبق نمودار سیکل ترکیبی، دنا پلاس در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، به صورت مجموع دارای مصرفی برابر با 7.9 لیتر بنزین است و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 است. (ظرفیت باک این مدل 60 لیتر است)

اما در سوی دیگر این میدان، آریو دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.6 لیتر است که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 112 اسب بخار و گشتاوری برابر با 151 نیوتن است که این نیرو تولید توسط یک گیربکس اتوماتیک، به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. موتور این خودرو تحت لیسانس میتسوبیشی ژاپن تولید شده و گیربکس آن نیز در نسخه اتوماتیک، ساخت کره جنوبی است.

در زمینه عملکرد این مدل نیز باید بدین صورت گفت که آریو اتوماتیک در زمانی برابر با 14.1 الی 14.5 ثانیه به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق دست پیدا خواهد کرد و حداکثر سرعت آن در حدود 185 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. همچنین، مصرف سوخت این مدل در نمودار سیکل ترکیبی در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، برابر با 7.4 لیتر بنزین اعلام شده استاندارد آلایندگی آن یورو 4 است (گنجایش باک آریو اتوماتیک 55 لیتر است)

حال در این بخش نوبت به اعلام برنده بین این دو خودرو است که با توجه به مشخصات و عملکرد، باید گفت که هر دو خودرو تقریبا عملکرد یکسانی را از خود نشان داده اند.

6-امکانات رفاهی

اما در رابطه با امکانات رفاهی، قطعا دنا پلاس خودرویی بهتر و کامل تر از آریو اتوماتیک است. زیرا این مدل با دارا بودن مواردی همچون 4 کیسه هوا، ترمز ضد قفل، فرمان مجهز به كليدهاي كنترلي سيستم صوتي و هندزفري موبايل، داراي مانيتور مالتي مديا تصويري لمسي با رهياب (GPS، بلندگوهاي جلو و عقب و تيوتر، فرمان هیدرولیک، كروز كنترل، تنظيم اتوماتيك كانال تهويه براي سرنشينان عقب، چراغ جلو داراي لامپ LED و نئون و چراغ‌ روز (Day Light)، چراغ مه شكن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، چراغ‏هاي سقفي جلو و عقب، آينه‌هاي جانبي برقي و راهنمادار، سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر)، سيستم هشدار دهنده هوشمند مركزي ورود غير مجاز، دوربين ديد عقب، هشداردهنده موانع عقب، سيستم عيب يابي هوشمند (مالتي پلكس)، قفل مركزي با ريموت كنترل راديويي، كمربندهاي ايمني جلو سه نقطه‌اي با قابليت تنظيم ارتفاع، سيستم كنترل بخار بنزين، شيشه‌هاي سولار (ضد اشعه مضر UV خورشيد)، سان روف، ستون فرمان تلسكوپي (جمع شونده)، سيستم روشنايي موقت در محيط‌هاي تاريك، آنتن سقفي جديد(Shark fin) به همراه سيستم پشتيباني از رهياب، جا عينكي، تودوزي مخمل، دسترسي به صندوق عقب از داخل، قطعات دكوراتيو طرح چوب، سيستم قطع سوخت خودكار، سيستم كنترل بخار بنزين و … اتومبیلی بهتر از سوی مشتریان به شمار می‌رود.

7-خدمات پس از فروش

دنا پلاس با دارا بودن سه سال گارانتی و یک سال بیمه بدنه و سرویس‌های دوره‌ای رایگان و مهم تر از همه، حضور بیشتر در خطوط تولید و محبوبیت بالاتر نسبت به آریو اتوماتیک که خودرویی کمتر شناخته شده است، اتومبیلی قابل اطمینان تر در این قسمت قلمداد می‌شود.

در سوی مقابل آریو از سوی سایپا به مدت 2 سال یا 40 هزار کیلومتر گارانتی می‌شود.

8-قیمت در بازار

 آریو اتوماتیک در حال حاضر با مدل ساخت 1397، دارای برچسب قیمتی در حدود 59 الی 62 میلیون تومان در بازار داخلی کشور بوده و در سوی مقابل، دنا پلاس با قیمتی برابر با 58 الی 60 میلیون تومان عرضه می‌شود که با نگاهی کلی به تمام بخش‌های بررسی شده در این مقایسه، متوجه خواهیم شد که دنا پلاس از ارزش خرید بیشتری نسبت به آریو اتوماتیک برخوردار است.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫48 دیدگاه ها

  1. این مقاله کاملا به نفع دنا نوشته شده است شما دنایی که با دور موتور بالا با ذوزه و صدای فراوان در داخل کابین فضای تنگ که نشات گرفته از پلت فرم قدیمی هست با دبا کاپوت بسیار بزرگتر از فضای داخل کابین یعنی ناهماهنگی یعنی بی اصالتی با موتور ef7که مثل تخم مرغ شانسی است یکی خوب یکی بد در میاد با پهلوهای جانبی ضعیف دنا که در تصادفات بسیار ضعیف است با یک ماشینی که به گفته خودتون پلت فرم تویتا داره و گیربکس اتوماتیک کره است با موتور تحت لیسانس میتسوبشی رو داره با هماهنگی قابل قبول در حد میهن ماست قبول ندارید؟

  2. دوست عزیز جفتشون اشغاله…اشغال به معنای واقعی کلمه حیف پول

    1. سلام ، درسته که خیلی با کشور های دیگه فاصله داریم ولی دلیل نمیشه پیشرفتی که ایران خودرو در دناداشته رو دست کم گرفت . من کاملا از دنا پلاس راضیم هیچ مشکلی پیدا نکرده.

  3. یک مشکلی که در مقایسه خودروها در ایران وجود داره، عدم پرداختن به مسئله تکنولوژی خودرو هستش

    مصرف سوخت + حجم موتور به نسبت اسب بخار تولید شده (در سدان های شهری)

    آریو از 100 لحاظ از دنا بهتر هست

    کل ماشین های چینی از محصولات تولیدی پژو (207 و 206 و پژو پارس) و خوانواده سمند و دایچا رومانی (مونتاژ سایپا)، بهتر هستند

  4. کلا گل خرج کرده
    بره زوار دنا رو بگیرن آب بارون داخل صندوق عقبش استخر درست نکنه
    موتور میتسوبیشی رو با مانیتور داشتن یکسان میدونه

  5. من نه دنا دارم نه اریزو..
    عرض بحضورتون من یه کمری 2017 دارم.گولی تحلیل خودم رو بنویسم در باره این دو خودرو که تستشون کردم.
    اول دنا با ظاهری زیبا ولی هب عیب عمده اش اینه که کابین خیلی شلوغه و حای راحتی نداره..از بس جلو پنجره اش بزرگ شده کیلومتر خوشگلی داره و دسته راهنماهای پژو اردی های قدیم ازار دهنده اس..
    موتور ای اف سون موتو قوی و کم صدایی هست هرچند عیبوب خاص خودشو داره..ولی اختلاف قدرت چندان زیادی به اریو نداره.. کیفیت پلاستیک های خشک بکار رفته توش واقعا تو ذوق میزد..
    الان که خیلی گرون شده و واقعا جای تاسف داره.
    ولی اریو..از نظر منی که کمری سوار هستم. و ظاهر تویوتا رو میپسندم.سواریش مثل کرولای 2007 بود.جا دار و مطمن..و خرامان حرکت میکرد..شاید حالت فانتزی نداشته باشه داخلش و لی طراحی در حد مقبولی داره.از طرفی کیفیت پلاستیک های داخلی و همچنین صندلیش یه سرو گردن بالاتر از دنا بود..جثه ماشینم مه بزرگتره..یه عیب که داره اگه رینگ بزرگتر مینداختن بهتر بود..ماشین نرمی بود..فقط بنظر اگه گیربکس پنج دنده بود بهتر بود.. هرچند تیپ ترونیک بودنش خودش خوبه..دیگه می مونه بحث قطعات..و ساپورت کارخونه ای..این چیزی بود که من دیدم..
    ولی خب فرق بین دنده ای و اوتومات…اینم مد نظر باشه..

  6. همانا برید سمند EF7 بخرید بقیه پولشم بذارین جیبتون لذت ببرید :))))).تنها ماشینی که تو ایران بیشترین ارزش در قبال پول پرداختیو داره همون سمنده.اونقدر به ملت ظلم میشه که واقعا حیفه پول یا مفت بدی و یریزی تو حلق خودرساز

  7. قشنگ مشخصه مدیر این سایت دنا سواره
    برادر برو یه بار با آریو رانندگی کن بعد بیا نظر بده
    ماشین اتومات چینی رو با تولید داخلی دنده ای مقایسه میکنه
    عزیز دناپلاس نه گیربکس اتومات کره ای داره
    نه موتور میتسوبیشتی داره و نه اتاق و شاسی محکم تویوتا رو
    در ضمن آریو خیلیم نرمتره
    کاش یکم با انصاف مقایسه میکردی آقای دنا سوار

    1. سلام
      بنده خبرنگار سایت هستم. نویسنده این مقاله هم من نیستم یکی از همکارانم هست که اتفاقا مدیر سایت هم نیست! مدیر سایت هم اصلا ماشینی از سایپا و ایرانخودرو نداره!
      باور کنید که هیچ قصد و غرضی در نوشته ها نیست دوست عزیز و واقعا نظر کارشناس مطرح میشه که طبیعتا ممکنه به یک سمتی سوق پیدا کنه.

    2. دوستان گرامی آدمی که میاد اینجا میگه که دنا بهتره یا آریو حتما یک چیزی میدانسته که که اومده زده و من طرف دار دنا یا آریو نیستم از نظر من فقط مگان خوبه ولی اگر بخوام بین این دو ماشین مقایسه کنم دنا یک امتیاز از آریو بهتره

      1. آقا سجاد بلانسبت پهن می‌خورد زر می‌زند، از چیزی که اطلاعات نداره نظر مفت نده،، لطفاً آقا سجاد، امروز آریو نسبت به قیمتش از ازرا سرتره،، عرض کردم نسبت به قیمتش،،

  8. نرم تر از آریو تو این رنج قیمت سراغ دارید ؟ با ۴ تومان کل آپشنای دنا رو میریزی توش دیگه .
    بعدشم مهمترین نکتش ابنه که این اتوماته و اونیکی دستی . همین .بسه . اونم گیربکس هیوندایی .

  9. در مقایسه این دو ماشین که جفتشون راداشتم آریو صدبرابر دنا پلاس بهتره چ از نظر فنی و چه از نظر تیپ

  10. دوستان باور کنید هردو رو داشتم و هردو از لحاظ لیاقت قیمت .لیاقت ندارن ولی مجبوریم .در کل از هر لحاظ که بگی اریو بهتره

  11. در مقایسه این دو خودرو باید گفت آریو سر تره
    دنا افتضاحه و فقط نسبت به پراید و تیبا و ۴۰۵ سر تره. حتی بین دنا و سمند، من سمند را ترجیح میدم

  12. اونی که دنا سوار شده بعد بره آریو سوار بشه حتی دنده ایش محاله دیگه برگرده حتی دنا پلاس توربو رو سوار شه تفاوت کاملا قابل احساسه .خدایی آریو بهش ظلم کرد سایپا چون تبلیغی براش نداره وگرنه پرفروش ترین الان آریو بود که داره میشه به مراتب

  13. بابای من دنا داشته و من وقتی سوادش میشدم فکر میکردم بنز سوار شدم مخصوصا پلاس توربو من آریو رو هم سوار شدم اما آریو اصلا شتاب و سرعت دنا را ندارد و عموی من آریو داشت می گفت من الان ۳ ساله آریو دارم ۴ بار دیسک و صفحه عوض کردم و از نظر من دنا بهتره ولی نظر شما ها هم مهمه

  14. بابای من دنا داشته و من وقتی سوادش میشدم فکر میکردم بنز سوار شدم مخصوصا پلاس توربو من آریو رو هم سوار شدم اما آریو اصلا شتاب و سرعت دنا را ندارد و عموی من آریو داشت می گفت من الان۵ ساله آریو دارم ۲ بار دیسک و صفحه عوض کردم من الان اگر سال ۹۸ بشه دقیقا ۸ سال میشه که من دنا دارم ۱ بار دیسک صفحه عوض کردم ولی نظر مردم مهم تره

    1. سلام. خواهرم 7 ماهه دنا معمولی دارن الان که فصل گرما رسیده به محض اینکه کولر روشن میشه آمپر میره بالا جوش میاره.. فشنگی روغنش با چسب به سلندر موتور چسبوندن…. کلا موتور EF7 مثل لپ لپ شانسیه. موتور کارآمدی نیست.

    2. برادر مهیار تو برو دوچرخه تو سوار شو، کامنت اول نوشتی عمویم 2ساله آریو داره 5 بار دیسگ صفحه عوض کرده، ودر کامنت دوم فرمودی عموم 5ساله آریو داره 2بار دیسگ و صفحه عوض کرده، خلاصه کدامش درسته،، دوما آقا مهیار تو این برنامه ها مردم میخوان از تجربیات هم استفاده کنن، توکه هنوز دستت به در آریو وحتی دنا نخورده چرا نظر میدی عزیز شاید یه نفر با حرف تو افتاد تو چاله،، دوستان من 60 سالمه تا سال 90 همه رقم ژاپنی، کره ای آلمانی، سوار شدم، سال نود ورشکسته شدم، هرچی ماشین ایرانی خریدم نتونستم سوار شم، مجبور شدم برم یه کاپریس بخرم هرچند تا بیاد ماشین شه پول دوتا ماشین وخرد خرد خرجش کردم،،، تا سال 97 سوار میشدم، سال 97 یه آیو خریدم قسطی، نصبت به قیمتش وتو رنج خودش که دنا، آل نود و تارا، برلیان و لیفان، وجند برند چینی دیگه. خدایی حرف اول میزنه. تاکسی رانی موظف به تاکسی رانی فرودگاه حداقل تویوتا بده،،، دید آریو نزدیک ترین خودرو به تویوتا ست، به فرودگاه آریو داد تمام راننده ها هم راضی هستند، به جای کمری 4میلیاردی آریو یک دهم قیمت داد،، من و شما که از تاکسی رانی زرنگ تر نیستیم، خلاصه آریو بی نهایت عالیست، تو رنج قیمتی خودش،،

  15. سلام بر ناظران عزیز آقا من نه دنا دارم نه آریو و امثال اینا من یکدونه رنو داستر دارم نا نداره شاید امکانات آنچنانی نداشته باشه ولی موتور خوب گیربکس خوب جای باز و صندلی های بسیار نرمی داره من قبلا ۴۰۵ داشتم اونم خوب بود شما بفرمائید دنا یا آریو یا امثال اینا اصلا به پای داستر می رسند خودتون بفرمائید بلکه بنده اون مهیار دیگه که نظر داده نیستم

    1. آقا سجاد می‌خورد نظر می‌دهد یا خیلی خیلی آقا زاده ست که ماشینهای چند میلیاردی سوار میشه، یا بدتر از من در آرزوی یه پراید 111،شب بشو تو رویا سیر میکنه،، از دوستان عزیز خواهش میکنم تجربه واقعی خودشونو اراعه بدن شاید به درد چند هم وطن، مثل من ضعیف بخوره،،، لطفا الکی تز ندید، به گول یکی از دوستان لفتا،،

  16. دناپلاس هم سواری نرم و لوکسی داره و هم ظاهر لوکس تر از آریو.من نه آریو دارم نه دنا پلاس ولی هر دورو چندبار سوار شدم به این رسیدم که آریو انگشت کوچیک دناپلاس نمیشه شاید بشه با ۱۰ میلیون آپشن های دنا پلاس رو تو آریو انداخت ولی باز فابریک یچیز دیگست در ضمن گیربکس اتومات دناهم اومد ار فروردین ۹۹ دوستانی که میگن آریو اتوماته آریو هم دنده ای داره هم اتومات دناپلاس هم اتومات داره و هم دنده ای خودتان فکر کنید قول ایرانی یا زشت چینی.میتسوپیشی و تویوتا قدیمی هم ایرادات خودشون و دارن دل به اونا نبندین

  17. به نظر من آریو هرگز به پای دناپلاس نمیرسه یه تویوتای قدیمی با موتور میتسوبیشی هردو مشکلات خودشون و دارن.دناهم سواری.چهره.شتاب.قدرت.آپشن بیشتری نسبت به آریو داره در ضمن گیربکس اتومات دناهم اومده قابل توجه کسانی که هی گیربکس آریو رو به رخ دنا می کشن آریو هم دنده ای داره.من نه آریو دارم نه دنا ولی هردو رو چندین بار تست و سوار شدم که فهمیدم آریو هیچی در برابر دناپلاس نیست.دنا باید به رقبای خودش آریزو۵ رقابت کنه نه با آریوی کپی برابر اصل شده تویوتای زشت و قدیمی.دنا حدود ۱۰ تومن آپشن بیشتر از آریو داره شاید تنها چیز بهتر آریو روکش چرمش باشه وگرنه دیگر هیچی نداره

    1. بابا مرد مومن چرا انقدر چرت و پرت میگی؟
      میخوای بگی دنا هیچ مشکلی نداره.مصرف سوخت دنا 8 لیتر ولی آریو 7 لیتره.فضاش چطور؟
      فضای کابین و کف پا و صندوق آریو دو برابر دنا هستش.
      اگه آریو کپی تویوتا زشت هست دنا هم همون سمند بی ریخت و کریح هست.البته خود سمند صد برابر از دنا خوشگل تره‌.
      بخدا سمند از دنا بهتره.
      دنا رو باید با ژیان مقایسه کرد نه با آریو.درضمن گیربکس اتومات دنا چینیه ولی گیربکس آریو هیوندای i20 هست.
      صدای دنا تو سرعتای بالا غیرقابل تحمل میشه ولی صدای آریو کمتره.
      ماشین های ایرانی همشون بدردنخورن.صد رحمت به ماشین های چینی.
      ایمنی آریو از دنا خیلیییییییی بهتره.
      تو داری میگی دنا از همه نظر بهتره.
      کجاش بهتره؟
      دنا قایفش شبیه سگایی که از دهنشون تف آویزونه ولی آریو مثل ببر هستش.سگ بولداگ خوشگل تره یا ببر؟

      پس تز نده بیا پایین سرمون درد گرفت بابا

    2. بابا مرد مومن چرا انقدر چرت و پرت میگی؟
      میخوای بگی دنا هیچ مشکلی نداره.مصرف سوخت دنا 8 لیتر ولی آریو 7 لیتره.فضاش چطور؟
      فضای کابین و کف پا و صندوق آریو دو برابر دنا هستش.
      اگه آریو کپی تویوتا زشت هست دنا هم همون سمند بی ریخت و کریح هست.البته خود سمند صد برابر از دنا خوشگل تره‌.
      بخدا سمند از دنا بهتره.
      دنا رو باید با ژیان مقایسه کرد نه با آریو.درضمن گیربکس اتومات دنا چینیه ولی گیربکس آریو هیوندای i20 هست.
      صدای دنا تو سرعتای بالا غیرقابل تحمل میشه ولی صدای آریو کمتره.
      ماشین های ایرانی همشون بدردنخورن.صد رحمت به ماشین های چینی.
      ایمنی آریو از دنا خیلیییییییی بهتره.
      تو داری میگی دنا از همه نظر بهتره.
      کجاش بهتره؟
      دنا قایفش شبیه سگایی که از دهنشون تف آویزونه ولی آریو مثل ببر هستش.سگ بولداگ خوشگل تره یا ببر؟

      پس تز نده بیا پایین سرمون درد گرفت بابا
      اینم به جواب کوبنده برای تو که از آریو خیلی خاطره بدی داری

    3. معلومه خودت تو ایران خودرو کار می کنی که میخوای بنجولای شرکتت رو تبلیغ کنی.
      انقدر خودت رو نکش که میخوای بگی ایران خودرو بی نقصه.
      شرکتت هنوز مونور پیکانو رو همه ماشیناش میذاره ولی سایپا ماشین های جدید داره تولید میکن.
      اگه راست میگی موقع مونتاژ ماشین پیچ های اکسل جلو محصولاتت رو محکم کن تا موقع حرکت درنره
      تو داری از تویوتا و میتسوبیشی که همه دنیا از محصولات با کیفیتش استفاده می کنند ایراد می گیری
      معلومه اگه کسی رو پیدا نکنی ازش ایراد بگیری به خودت هم گیر میدی.
      بیا از تسلا و جنرال موتورز هم ایراد بگیر تا نظرت تکمیل شه.
      به تعداد لایک منفی هات نگاه کن.
      اینجوری بخوای قضاوت کنی بهت میگن شل مغز

    4. معلومه خودت تو ایران خودرو کار می کنی که میخوای بنجولای شرکتت رو تبلیغ کنی.
      اگه راست میگی موقع مونتاژ ماشین پیچ های اکسل جلو محصولاتت رو محکم کن تا موقع حرکت درنره.
      ایران خودرو موتور پیکانو رو همه ماشیناش میذاره ولی سایپا داره ماشینای جدید میسازه.
      تو داری از تویوتا و میتسوبیشی که همه دنیا از محصولات با کیفیتش استفاده می کنند ایراد می گیری
      معلومه اگه کسی رو پیدا نکنی به خودت هم گیر میدی.
      از تسلا و جنرال موتورز هم ایراد بگیر تا نظرت تکمیل شه
      انقد هم خودتو نکش.
      اگه اینجوری قضاوت کنی بهت میگن شل مغز

    5. امیرمحمد جون اگه دل به میتسوبیشی و تویوتا نبندیم به چی ببندیم؟
      به توالت فرنگی های ایران خودرو دل ببندیم؟

  18. من دنا دارم.ولی چون اتومات نیست .چند بار تصمیم گرفتم اریو اتومات بگیرم.باز منصرف شدم.چون شناخت کاملی از آریو ندارم.

  19. سلام
    من دنا دارم ، متاسفانه چون موتورش زیمنس هست 145 تا بیشتر راه نميره ، صدای باد میاد در کابین ، داخلش جادار نيست ، خودرو لش هست و سنگین ، تصمیم گرفتم با آریو اتوماتیک معاوضه کنم ، یکی از بستگان آریو داشت سوار شدم داخلش خیلی بزرگه خوشم اومد ، از اتوماتیک بودنش خوشم اومد ، سر صدای کمتری نسبت به دنا داخلش میاد ، یه عیبی داره تا بیاد راه بیفته مکافاته .
    اما همینکه آریو اتوماتیک هست یعنی خیلی به دنا سر تره ، حالا کار به بقیه چيزاش نداريم

  20. دوماشین خوب هستن ولی دنا باکولر سنگین میشه اریونرم وقوی دنابدون کولر شتاپ خوبی داره

  21. من بی ام وه 2019 دارم ولی اریو ازش استفاده کردم دنا واریزو وبرلیانس هیچکدومشون بغیراز اریو خوب نبودن

  22. من بی ام وه 2019 دارم ولی اریو ازش استفاده کردم دنا واریزو وبرلیانس هیچکدومشون بغیراز اریو خوب نبود

  23. حیف نیس آریو رو با دنا مقایسه کنین
    اونایی که سوار آریو نشدین خواهش میکنم نظر ندین من خودم بنز S۲۰۰دارم
    قیمت اریو واقعا مفته بهترین ماشین توی عمرم همین اریو بود اصلا قابل قیاس با خودروهایی مثه کیا سراتو نیس چه برسه به دنا واقعا سایت رو مسخره کرده مدیر لابد خودش دنا داره پیشنهاد میدم برو فقط یک دیقه اریو سوار شو میایی کلا سایت رو برمیداری اگه برنداشتی هر چی شما بگید انجام میدم

  24. آریو را با دنا مقایسه نکنید
    صد البته که آریو خیلی از دنا بهتره
    خودتون برید سوار شین و امتحان کنید
    به حرف هیچکس هم اعتماد نکنید

  25. من اریو دارم دنا پلاسم سوار شدم ولی جاش خیلی کمه احساس خفگی داشتم بعضی ابشناشم که بیشتر جنبه نمایشی داره اریو خیلی نرمه بدنه استخون داری داره خیلی جاداره داخلشم از ماشینای ایران خودرو خیلی بهتره کلا ماشینای سایپا از ایران خودرو به نظر من بهتره من پرشیا داشتم پژو داشتم اگه واقعا میتونستم جلوی ایران خودرو اتیششون میزدم دنا مشکل برقیم داره گاز میخورد راه نمیرفت فقط ظاهرش شاید زیباتر باشه اونم سلیقه ایه

  26. سلام من اریو دارم مدل 98 الان 1 ساله دارم سگش کیارزه ب کل ماشینای تولید داخل یه جا.انواع ماشینای داخلی هم داشتم همین اتومان بودنش کافیه ب کل هیکل دنا و امثالهم. مصرف بیرون شهر با اون بزذگی و عظمت صدی 7 تاست. از پراید هم کمتر. صندوق عقبش عین اتاق خوابه.خ بزرگ و جاداره موتور قوی پرشتاب. قطعات ارزون. هر کی میگه دنا بهتره یه بار اریو سوار شه متوجه شه ک داره اشتباه میکنه چون من تریو دارم نمیگم من دو ماه دیگه میفروشم سوناتا yf میگیرم کلی میگم ک یه هموطن ک میخاد بخره سرش کلاه نره با این قیمتای گرون حداقل یه چی سوار شه ک بیارزه. بدون تعصب مشاوره بدید ماشین یه تیکه اهنه ک هر موقع بخای عوضش میکنی. یه نظری بدید ب درد 4 نفر بخدره نه اینکه بندازشون تو چاه. ممنون یا حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا