مکمل بنزین
خبرداخلی

آیا هیوندای با خروج آمریکا از برجام، از ایران می‌رود؟

شب گذشته تیتر اول همه رسانه‌های بین‌المللی به موضوع خروج ترامپ از توافق هسته‌ای ایران با 6 کشور قدرتمند دنیا اختصاص داشت که باعث شد بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی برای حضور در ایران مردد شده و حتی بعضا مقدمات فسخ قراردادهای خود را انجام دهند. اما یکی از بخش‌هایی که بیشترین نفع را از برجام کسب می‌نمود، صنعت خودروسازی کشور بود که با حضور شرکت‌هایی همچون هیوندای و رنو توانسته بود افق روشنی را برای خود تصویر نماید.

به گزارش چرخان، حسن اکبری معاون فروش و بازاریابی کرمان موتور در مصاحبه‌ای پیرامون محصولات جدید این شرکت و همچنین تاثیرات خروج آمریکا از برجام سخنانی را بیان کرد که در ادامه به مهم‌ترین موارد این مصاحبه اشاره می‌کنیم.

هیوندای النترا وارداتی 2018

وی در پاسخ به سوالی پیرامون محصول جدید این شرکت گفت: ما در حال حاضر برای عرضه هیوندای کونا در اوایل تابستان سال جاری برنامه ریزی می‌کنیم و پس از مراسم رونمایی از این خودرو به سرعت برنامه فروش آن را در پیش خواهیم گرفت و مشتریان می‌توانند از تاریخ اعلام شده نسبت به خرید این خودرو اقدام نمایند.

اکبری در ادامه پیرامون برنامه‌های این شرکت برای داخلی سازی محصولات هیوندای گفت: ما در حال حاضر برنامه داخلی سازی هیوندای النترا 2019 را داریم که پس از آن به سراغ توسان خواهیم رفت و داخلی سازی 40 درصدی این خودرو را انجام می‌دهیم. ما داخلی سازی را به دلیل مشکلاتی که در زمینه واردات و همچنین بیکاری داریم انجام می‌دهیم و قطعا برنامه های ما به افزایش اشتغال و کارآفرینی منجر خواهد شد.

حسن اکبری معاون فروش و بازاریابی کرمان موتور پیرامون میزان داخلی سازی محصولات فعلی هیوندای در ایران گفت: در حال حاضر محصولاتی که در گروه کرمان تولید می‌شوند 30 درصد تولید داخل بوده و طبق برنامه‌های آینده قصد صادرات محصولات هیوندای به کشورهای منطقه را داریم و این اتفاق همراه با افزایش داخلی سازی به 40 درصد رخ همراه خواهد بود.

وی در ادامه به زمان عرضه اولین النترای تولید داخل گفت: طبق توافقاتی که با هیوندای داشته‌ایم، در صورتی که کارشناسان این شرکت محصولات ما را تایید نکنند اجازه تولید داخل نخواهیم داشت ولی قطعه سازان همکار ما به خوبی توانستند نظر کارشناسان هیوندای را تابحال جلب نمایند.

اکبری در پایان با اشاره به نوسان نرخ ارز گفت: ما تمام سعیمان را انجام می‌دهیم که نوسانات ارزی تاثیر چندانی رو قیمت محصولات ما نداشته باشد. حتی در صورتی که آمریکا از برجام خارج شود قطعا با توجه به تهمیداتی که در قراردادمان با طرف کره‌ای انجام داده‌ایم، آنها کشور ما را ترک نمی‌کنند و به همکاری خود با ما ادامه خواهند داد.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. و اینجاست که شاعر میگه هیوندا بازار جهانی رو بخاطر ایران ول نمیکنه ممکنه آمریکا تهدید به تحریمش کنه همونطور که داره جلوی ورود خودروهای آلمانی به آمریکا رو میگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا