مکمل بنزین
خبرداخلی

پیش بینی قیمت خودرو در آینده؛ دلالی خودرو سود 20 میلیون تومانی دارد!

دلالی خودرو شغلی است که این روزها با وضعیت قیمت خودرو به صورت غیررسمی شغل بسیاری از مردم ایران شده و هر کسی بنا بر توانایی و فرصتی که پیدا می‌کند رو به این شغل آورده و به همین دلیل است که شاهد حضور 6 میلیون نفر ایرانی در سایت ثبت نام سایپا هستیم که قطعا بیش از 90 درصد آنها نیازی به خودرو نداشته و عملا قصد استفاده از گپ قیمتی بین بازار و کارخانه را دارند.

به گزارش چرخان، یکی از کارشناسان صنعت خودرو پیرامون وضعیت این بازار می‌گوید: یکی از اشتباهات وزارت صنعت و معدن این است که در کار قیمت‌گذاری خودرو دخالت می‌کنند و با قوانینی که این در این زمینه تدوین کرده‌اند زمینه‌های بهم ریختگی اخیر را فراهم کرده و بهترین کار این است که قیمت‌گذاری به خودروسازان محول شود تا بتوانند تعادل را در این بازار ایجاد نمایند.

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزادفربد زاوه که قبل از این پیش بینی وضعیت فعلی بازار خودرو را انجام داده بود و مصاحبه‌های او معمولا مورد توجه اهالی بازار خودرو قرار می‌گیرد در این مصاحبه گفت: در حال حاضر صرفا تنها راه حل ممکن تعیین قیمت شناور برای خودرو است و در غیر این صورت می‌بایست وضعیت فعلی را تحمل کنیم و ادامه‌دار بودن آن را باور کنیم.

وضعیت بازار خودرو به قدری وخیم است که به راحتی 66 هزار میلیارد تومان نقدینگی به سمت آن می‌آید و این مقدار نقدینگی می‌تواند هر اقدامی را در بازار انجام دهد که در کمال تعجب هیچ واکنشی از سوی معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت نشان داده نشد!

این کارشناس خودرو در ادامه گفت: در حال حاضر به گران‌فروشان و محتکرین ایراد گرفته می‌شود ولی به نظر من ایراد اصلی به وزارت صنعت وارد است چرا که با مدیریت و برنامه‌ریزی که کرده است زمینه اصلی این رانت و گران فروشی‌ها را باز گذاشته و طبیعتا به راحتی می‌توانست با تصمیم گیری‌های درست از ایجاد چنین زمینه‌هایی جلوگیری نماید.

قیمت خودروزاوه در ادامه گفت: وزارت صنعت می‌بایست به صورت جدی برای شفاف سازی قیمت وارد عمل شده و فاصله قیمتی بازار و کارخانه را به صفر برساند و این عمل جز با شناور کردن قیمت‌ها امکان‌پذیر نیست. شورای رقابت بر خلاف ماهیت آن که می‌بایست موانع رقابتی صنعت را از بین ببرد وارد پروسه قیمت‌گذاری شده و به همین خود به عنوان یک مشکل بزرگ در بازار خودرو شناخته می‌شود. قیمت‌گذاری می‌بایست در دست خودروسازان باشد تا بتوانند بسته به توان خود اقدام به تعیین نرخ نمایند.

فروش خودروهای کارکرده ایران‌خودرو گرانی خودرو محصولات ایران‌خودرووی در پایان گفت: نکته جالب در مورد متولی شدن سازمان حمایت در قیمت‌گذاری خودرو این است که اصلا دستورالعمل‌های این سازمان مگر لازم‌الاجرا است که حالا در موضوع قیمت خودرو وارد شود؟ متاسفانه بازار خودرو الان به قدری بهم ریخته است که مردم با ثبت نام و نام خانوادگی و آدرس خود به راحتی 5 تا 20 میلیون تومان سود می‌کنند و می‌بایست هر چه سریع‌تر جلوی آن گرفته شود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا