مکمل بنزین
خبرداخلی

چرا نباید قیمت خودرو همانند دیگر کالاها چندین برابر افزایش پیدا کند؟

قیمت خودرو این روزها به تیتر اصلی بسیاری از رسانه‌های اقتصادی و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است و هر شایعه‌ای از این صنعت به یکی از پربازدیدترین اخبار این حوزه تبدیل می‌گردد که بسیاری از افراد با افزایش قیمت خودرو مخالفند و بعضی دیگر نیز نه تنها موافق هستند بلکه حتی معتقدند که قیمت خودرو بایستی همگام با سایر کالاها بالا برود که این به معنای افزایش قیمت چند برابری خودرو خواهد بود!

به گزارش چرخان، مهدی مطلب‌زاده، نایب رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت صنعت خودروسازی گفت: چند سالی است که ما با وضعیتی روبرو هستیم که شورای رقابت با قیمت‌گذاری غیر دقیق و غیر واقعی به زیان‌ده شدن خودروسازی کشور منجر شده است. وضعیتی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم زیانی است که به مقدار 5 هزار میلیارد تومان توسط خودروسازان و آن هم در شش ماهه اول سال جاری ایجاد شده است. یکی از اقداماتی که به نظر می‌رسد باید توسط وزیر صمت جدید عملیاتی گردد، جلوگیری از وضعیتی است که شورای رقابت برای خودروسازان بزرگ ایجاد کرده و حتی قطعه سازان را نیز به مرز ورشکستگی رسانده است.

فروش خودروهای کارکرده ایران‌خودرو گرانی خودرو محصولات ایران‌خودرو تورم خودرووی در ادامه افزود: متاسفانه پافشاری بر روی عقاید چند نفر باعث زیان خودروسازی کشور شده است. عقاید این چند نفر و تصمیمات آنها باعث شده تا صنعت خودروسازی کشور رو به نابودی برود. مگر امکان پذیر است که قیمت همه کالاها در کشور بالا برود ولی تغییری در قیمت خودرو نداشته باشیم؟ به نظر می‌رسد که برخی قصد دارند با تصیمیمات نادرست این صنعت را به نابودی بکشانند.

تندر90 پلاس ایران‌خودرومطلب‌زاده در ادامه گفت: تصدی‌گری وزارت صمت کار اشتباهی است که باید تعطیل شود و صرفا سیاست گذاری کلان صنعت کشور در وظایف اصلی این وزارت‌خانه قرار بگیرد. دولت با بنگاه‌داری خود ضربه سختی به صنعت کشور می‌زند که باید این بنگاه‌داری به پایان برسد. به‌طور مثال سیاست‌های غلطی که در چند سال اخیر شاهد آن بودیم منجر به زیان ما شده که از جمله آن می‌توان به سایت خودروسازی ونزوئلا اشاره کرد که سایت‌های آذربایجان و کرمانشاه نیز همین وضعیت را دارند.

گفتنی است که شنیده‌ها حاکی از آن است که سازمان حمایت قیمت‌های جدید خودروهای داخلی را به ستاد تنظیم بازار اعلام نموده و این ستاد با تغییر وزیر منتظر امضای نهایی است تا قیمت‌های جدید به خودروسازان اعلام گردد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا