مکمل بنزین
خبرداخلی

شرایط ورود خودروهای خارجی بالای 2500 سی‌سی اعلام شد

واردات خودروهای خارجی که چند ماهی است به طور کلی توسط ستاد اقتصاد مقاومتی ممنوع شده و به نظر می‌رسد که تا یک‌ماه آینده نیز خبری از رفع این محدودیت نخواهد بود ولی وزارت صنعت برای رفع مشکل دیپلمات‌های خارجی تسهیلاتی را برای ورود خودروهای خارجی اعلام کرد که البته این مصوبه نشان دهنده امیدواری‌هایی در زمینه رفع محدودیت واردات خودروهای خارجی نیز خواهد بود.

به گزارش چرخان، بسیاری از دیپلمات‌های خارجی مقیم کشورمان در شهرهای مختلف درخوست خرید خودروهای معتبر بین المللی را دارند که در چندماه اخیر به دلیل ممنوعیت واردات امکان این کار را نداشتند ولی با پیگیری‌هایی که توسط سفارتخانه‌های مذکور انجام داده، وزارت صنعت تسهیلاتی را برای آنها اعمال کرده که به نظر می‌رسد چراغ سبزی و مقدمه‌ای برای رفع کلی این ممنوعیت باشد.

طبق این بخشنامه جدید آن دسته از دیپلمات‌های خارجی که درخواست واردات خودرو دارند می‌توانند یک دستگاه خودروی بالای 2500 سی سی یا با ارزش 40 هزار دلار وارد کنند که محدودیت‌های مربوط به آن در گمرکات کشور برداشته شده است.

تعرفه واردات خودروهای خارجی واردات خودرو

نامه شماره ۱۰۷۸۲۳ . ت  ۵۵۲۱۰ هـ مورخ ۹۷.۸.۱۵ توسط هیات وزیران به تصویب رسیده و برای 31 استان قابلیت اجرایی دارد. افراد و ارگان‌هایی که شامل این بخشنامه می‌شوند عبارتند از:

دفاتر و نمایندگی‌های سازمان‌های بین‌المللی، سفارتخانه‌های خارجی، دیپلمات‌ها و کارمندان رسمی سیاسی و کنسولی خارجی در ایران

همچنین در صورتی که این دیپلمات ها قصد فروش خودروهای مذکور را داشته باشند بایستی سایر قوانین واردات خودرو را رعایت کرده و حق و حقوق کشور ایران را پرداخت نمایند.

به طور کلی به نظر می‌رسد که وزارت صنعت در حال حاضر در تلاش است تا به صورت مرحله بندی شده موانع مربوط به واردات خودروها را حل و رفع نماید چرا که رفع یکباره این ممنوعیت امکان بهم ریختگی را در بازار ایجاد خواهد نمود و این مدیریت فعلی برنامه ریزی عاقلانه این وزارت‌خانه است که باید به صورت مرحله بندی شده و در کمترین زمان انجام گردد تا شرکت‌های واردکننده نیز بتوانند مشکلاتشان را برطرف کرده و به کارشان ادامه دهند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا