مکمل بنزین
خبرداخلی

چگونه می‌توان صنعت خودروسازی کشور را نجات داد؟

صنعت خودروسازی کشور در حال حاضر در وضعیت بحرانی به سر می‌برد که با توجه به بلاتکلیفی این صنعت در بخش قیمت گذاری و زیان‌دهی بسیاری از شرکت‌های فعال در این صنعت باعث شده تا این بحران عمیق‌تر شده و حتی بسیاری از شرکت‌های فعال نیز دست به تعدیل و تعطیلی بزنند که قطعا برای آینده آن بسیار مضر خواهد بود و مشکلات بیشتری را به همراه خواهد داشت ولی آیا این صنعت راه نجاتی دارد و این راه نجات برای صنعت خودروسازی کشور چیست؟

به گزارش چرخان، محمدرضا نجفی‌منش، رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی که این روزها یکی از پرمصاحبه‌ترین مسئولین صنعت خودروسازی کشورمان هست در گفتگویی پیرامون وضعیت این و شرایط بحرانی آن گفت: ما در حال حاضر با مشکل قیمت گذاری روبرو هستیم و اولیه‌ترین راه حلی که می‌توان برای نجات آن نام برد همین تعدیل قیمت خودروهاست که قطعا به خودروسازان کمک خوبی خواهد کرد چرا که قیمت مواد اولیه و قطعات چندبرابر شده و باید این گرانی‌ها در قیمت خودرو اعمال شود.

خودروسازی بازار خودروی عراق قیمت قطعات یدکی خودرووی در ادامه افزود: در حال حاضر خودروسازان با مشکل زیان دهی در اثر خرید قطعات و مواد اولیه گران روبرو هستند و ادامه این وضعیت به زیان بیشتر آنها منجر خواهد شد. خودروسازان در 6 ماهه ابتدایی سال چیزی در حدود 5500 میلیارد تومان زیان داشته‌اند که این رقم در بلندمدت به حدود 20 هزار میلیارد تومان رسیده است.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در ادامه و در پاسخ به سوالی پیرامون دیگر راه‌های نجات صنعت خودروسازی کشور گفت: یکی از اتفاقاتی که در حال حاضر شاهد آن هستیم افزایش هزینه خرید قطعات و مواد اولیه تا سه برابر برای خودروسازان هستیم و بایستی تسهیلات اعطایی به این شرکت‌ها نیز به همین مقدار بالا برود که یکی از راه‌های خوبی برای بهبود وضعیت این شرکت‌ها است. قطعه سازان نیز از این مشکلات بی بهره نیستند و باید از تسهیلات این چنینی برخوردار شوند.

صنعت خودروسازی ایران قطعه سازانوی در ادامه به تسهیلات ارزی گذشته اشاره کرد که نرخ بازپرداخت این تسهیلات با نرخ نیما بوده و مشکلاتی را برای شرکت‌ها ایجاد نموده است. وی در این باره گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که صنعت خودروسازی کشور با آن روبرو است بحث پرداخت بدهی‌های ارزی با نرخ نیما است که باعث شده تا خودروسازان ضرر بیشتری را متحمل شوند و آنها را در مسیر ورشکستگی قرار دهد. در خواستی که ما برای بهبود وضعیت داریم این است که بازپرداخت این بدهی‌ها با نرخ خرید آن بوده و نرخ نیمایی برای خودروسازان اعمال نشود. همچنین در صورتی که بدهی‌های ما به شرکای خارجی پرداخت نشود عملا اعتبار کشور به مشکل می‌خورد و به طور کلی منجر به بحران‌های بیشتر برای این صنعت خواهد شد.

 

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. تنها راه حل اینه که شما چند کلمه “مردم را از دست” به قبل از صنعت خودروسازی اضافه کنید و “را” دوم رو نیز حذف کنید یعنی بشه: “چگونه مردم را از دست صنعت خودروسازی کشور نجات داد؟”.
    هر وقت تیترها به این سمت رفتن امیدی میشه داشت که هم مردم راحت بشن و هم این به اصطلاح خودروسازان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا