مکمل بنزین
خبرداخلی

شکایت مردم از خودروسازان به 3 برابر سال گذشته رسید!

در حالیکه در سال گذشته بسیاری از شرکت‌های خودروساز عملکرد خوبی در زمینه فروش و خدمات پس از فروش داشتند و توانستند سطح خوبی از خدمات را به مشتریان ارائه کنند و شکایات کمتری را نصیب خود کنند ولی این شرکت‌ها صرفا در 9 ماهه ابتدایی سال جاری چیزی در حدود 3 برابر سال گذشته شاکی داشته‌اند که با توجه به وضعیت پیش آمده قطعا این رکورد ادامه دار خواهد بود و خودروسازان باید در انتظار شکایات بیشتری باشند، هر چند که از ترتیب اثر خبری نیست!

به گزارش چرخان، یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت شکایات صورت گرفته از خودروسازان گفت: در سال گذشته شاهد حدود 2 هزار و 60 شکایت از خودروسازان بودیم که این رقم در سال جاری و در طی 9 ماه گذشته به چیزی در حدود 3 برابر این عدد رسیده است. تعداد شکایات واصله تا زمان اعلامی چیزی در حدود 6 هزار و 300 شکایت بوده است.

پیش فروش خودرو خودروهای شخصی خودروهای داخلی گرانی خودرو تحویل خودروهای پیش فروش شده بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای سال 97 خودروهای داخلی خودروسازان خودرو معاینه فنی خودروهای تولید داخل قیمت خودروهای داخلی قیمت رسمی پرایدوی در ادامه افزود: ابتدا باید بگوییم که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران مسئول دریافت شکایات مردم از خودروسازان است و این موضوع صرفا برای تهران نبوده و شکایات کل کشور به این مرکز ارسال می‌شود. همه افرادی که از شرکت‌های مسئول در زمینه خودروهای داخلی و خارجی شکایت دارند بایستی به این مرکز مراجعه کرده و شکایت خود را تنظیم کنند. البته بدیهی است در صورت ارسال شکایت به ادارات مرتبط با سازمان صنعت، معدن و تجارت دیگر استانها ارسال گردد این ادارات اقدام به ارسال شکایت مربوطه به واحد تهران می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در ادامه گفت: در سال گذشته با توجه به واردات خودروهای خارجی و تولید خود مشکل زیادی در زمینه خودروسازان نداشتیم ولی در سال جاری و با منع واردات خودروهای خارجی و مشکلات تولید عملا شاهد مشکلاتی زیادی در این زمینه هستیم. همه این مشکلات باعث شده تا شکایات مردم از خودروسازان به طرز چشمگیری بالا رفته و تعداد آنها افزایش بیابد.

قطعه سازان خودروهای صفر کیلومتر خودروهای پیش فروش شدههمچنین صادقی در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت شکایات واصله ابن سازمان گفت: البته باید بگوییم که از تمام شکایات مربوط به سالهای 96 و 97 چیزی در حدود نیمی از آنها منجر به تشکیل پرونده شد. این تبدیل وضعیت شکایات به تشکیل پرونده بدین معنی است که تخلف خودروساز یا واردکننده احراز شده و برای طی کردن پروسه مربوط به پیگیری شکایات ارسال شده است. در حال حاضر نیز چیزی در حدود هزار پرونده در دست بررسی وجود دارد که به زودی و در طی هفته جاری برای سازمان تعزیرات ارسال خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون کلیات شکایات واصله به این سازمان گفت: اغلب شکایات رسیده مربوط به مواردی از جمله عدم ایفای تعهدات یا درخواست وجه اضافی بوده است که خارج از قوانین و قراردادهای منعقد شده بوده است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا