مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت خودرو در اسفند 97 هم روند صعودی خواهد داشت؟

به گزارش چرخان، بازار خودروهای داخلی این روزها بسیار متلاطم بوده و مشاهدات خبرنگار ما از این بازار نشان می‌دهد که قیمت‌ها ساعتی تغییر می‌کنند و مشاهده وضعیت نوسانی در این بازار به حدی است که به طور مثال در یک مورد فروشنده اچ 30 کراس حین عملیات شماره گذاری خودرو حاضر به پرداخت 1 میلیون تومان نقد به خریدار بود تا وی را از خرید منصرف کند!

قطعه سازان خودروهای صفر کیلومتر خودروهای پیش فروش شدهیکی از خریداران بازار خودروهای داخلی می‌گوید که وقتی به دنبال خودروی مد نظر خود بودیم اولا به کمبود گزینه‌ها برخورد کردیم و فروشنده‌های واقعی کمی در بازار دیدیم که اندک فروشنده‌های موجود نیز در هنگام تماس تلفنی از یک عدد و قیمت صحبت می‌کردند و در اکثرا موارد پس از حاضر شدن در محل خودرو حرف از افزایش قیمت‌های آن‌چنانی می‌کردند که حتی تخفیف چندانی نیز روی قیمت اعلامی نمی‌دادند و در موردی که موفق به خرید شدیم، قیمت 102 میلیون تومان را برای یک خودرو قطعی کردیم و وقتی به محل فروشنده مراجعه کردیم او از قیمت 104 میلیون تومانی حرف می‌زد که نهایتا با چانه زنی‌های بسیار راضی به فروش 102 میلیون و 500 هزار تومانی شد!

این وضعیت قیمت خودرو در بازار باعث شده تا بسیاری از مسئولین نیز وارد این موضوع شده و نسبت به اتفاقات مختلف این موضوع واکنش نشان دهند که از جمله آنها می‌توان به سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو اشاره کرد که وی به نکات جالبی در بازار اشاره کرده است.

قیمت خودرو خودروهای داخلیسعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت قیمت خودروهای داخلی و بازار خرید و فروش گفت: در حال حاضر چیزی که باعث افزایش قیمت خودرو شده است، مساله عدم ایفای تعهدات خودروسازان بوده است که طبیعتا منجر به بالا رفتن قیمت‌ها شده است. عدم عرضه خودرو توسط خودروسازان و از سوی دیگر فروش خودرو با قیمت‌های جدید باعث گرانی در بازار آزاد شده است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر وضعیت به گونه ایست که نمایندگی‌ها اقدام به قیمت گذاری روی محصولات می‌کنند و به نوعی می‌توان گفت که لیدر این شرکت‌ها هستند. اخیر دو شرکت خودروسازی کشور اقدام به فروش کارتکسی با قیمت جدید کرده‌اند که باعث افزایش قیمت در بازار شده‌اند. به همین دلیل شاهد وضعیتی هستیم که خودروهای پرطرفدار دارای نوسان بیشتری در بازار هستند و قیمت‌های مختلفی را در بازار دارند.

خرید خودرو قیمت رسمی خودرو بازار خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو در نیمه دوم 97 فروش خودروی کارکرده بازار خودرو بازار خودروهای داخلیموتمنی در ادامه گفت: چندی پیش قیمت خودرو  کاهش یافته بود و مثلا پژو 405 با قیمت 56 میلیون تومان معامله می‌شد ولی نمایندگی قیمت این خودرو را به 65 میلیون تومان افزایش داد. در حالی که قیمت خودرو توسط نمایندگی و خودروساز دارای نوسان باشد و دائما شاهد تغییر قیمت باشیم طبیعتا قیمت خودرو در بازار نیز دچار نوسان شده و افزایش خواهد یافت. به همین دلیل باید گفته شود که نمایشگاه داران در گرانی خودرو تاثیری ندارند و خودروسازان باید نسبت به این تغییرات پاسخگو باشند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. وضعیت نوسانی در این بازار به حدی است که به طور مثال در یک مورد فروشنده اچ 30 کراس حین عملیات شماره گذاری خودرو حاضر به پرداخت 1 میلیون تومان نقد به خریدار بود تا وی را از خرید منصرف کند! حالا زیاد اتفاق مهمی نیست چند روز دیگه که جوکش تو فضای مجازی در اومد عادی میشه دو نقطه دی

  2. وقتی تو یه کشور ۸۰ میلیونی مسئولی وجود ندارد و حتی مسئولان به فکر خودشان هستن اونم با حقوق نجومی ‌اینا دلسوز مردم نیستن.چون درد نکشیدن فقط پشت تریبون سخنرانی میکنن و به خودشون زحمت نمیدن حتی به یک تخلف گرانی واکنش نشان دهند

  3. حکومت با کفر پایدار میماند ولی با ظلم نه ….
    حضرت علی (ع)

  4. من اردیبهشت 97 ثبت نام کردم تحویل 29 اسفند بوده حالا ماشین نیست به خاطراینکه میخان قیمت جدید بزنن بعد ماشین تحویل بدن اونم تقریبا برج 8 98 ما چه گناهی به درگاه شما بی خداها کردیم که باید این همه ظلم به مردم بیچاره بکنید یکی نیست کمک مردم بکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا