Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

طرف قرارداد تولید خودروهای لادا در ایران کدام شرکت خودروساز ایرانی خواهد بود؟

خروج آمریکا از برجام تبعات سنگینی برای خودروسازی کشورمان داشت که از جمله آنها می‌توان به خروج رنو، پژو و هیوندای اشاره کرد که عملا خودروسازان کشورمان را دچار مشکل کرد ولی حالا صحبت از حضور شرکت خودروسازی اتوواز با برند خودروهای لادا از روسیه وجود دارد که طبیعتا بایستی یکی از شرکت‌های داخل کشور به عنوان طرف قرارداد مونتاژ محصولات این شرکت معرفی گردد.

به گزارش چرخان، شرکت اتوواز که تولید کننده محصولات لادا بوده و خودروهای مختلفی را با این برند روانه بازارهای مختلف دنیا می‌کند صحبت از حضور در بازار کشورمان کرده که به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت تجاری ایران و روسیه و همچنین عدم حضور گسترده این شرکت در بازارهای آمریکا و بسیاری از کشورهای بزرگ اروپایی، به راحتی می‌توان حضور لادا را در ایران باور کرد ولی طبیعتا باید محصولات این شرکت در یکی از خودروسازان داخلی ما مونتاژ شوند که با توجه به وضعیت تولید فعلی این شرکت‌ها می‌توان حدس زد که کدام از یک آنها شانس بیشتری را برای این همکاری دارند.

نام‌های زیادی برای این شراکت ممکن است مطرح شود، از کرمان موتور و کارمانیا گرفته تا سایپا و حتی ایران خودرو اما شاید بتوان شانس پارس خودرو را در این بین بیشتر دانست، چرا که در حال حاضر عملا در وضعیت نیمه تعطیل قرار داشته و بیشترین ضرر را از خروج آمریکا از برجام متحمل شده و شرکای خود را از دست داده است. در حقیقت پارس خودرو حتی توان تولید بسیاری از محصولات پیش فروش شده خود را نیز نداشته و به طور مثال طرح تبدیلی محصولات خانواده رنو از جمله ساندرو برای موعد تحویل تیر 97 را ارائه کرده که نشان از وضعیت بحرانی این شرکت دارد.

ساندرو پارس خودروپارس خودرو در محصولات برلیانس نیز با همین مشکلات روبرو بوده و با همکاری گسترده این برند چینی با شرکای آمریکایی عملا امکان ادامه همکاری را از دست داده است که با یک حساب و کتاب ساده می‌توان به اضطرار این شرکت در تولید خودرو پی برد. بدین ترتیب با توجه به خط تولید پیشرفته‌تر این خودروساز و امکاناتی که در خود دارد می‌توان این شانس را برای پارس خودرو متصور بود که لادا در صورت قطعی شدن برای ورود به بازار خودروی کشور، در خط تولید این شرکت مونتاژ خواهد شد و خیابان‌های کشورمان شاهد حضور لادا با مونتاژ پارس خودرو خواهند بود.

البته این اخبار بیشتر بر مبنای حدس و گمان‌های اولیه است و با توجه به وضعیت خودرو سازی کشور، هیچ چیزی را نمی‌توان به صورت قطعی بیان کرد و تنها بایستی به احتمالات پیش رو دلخوش نمود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.