مکمل بنزین
تحلیلیخبر

روند نزولی قیمت خودروهای داخلی آغاز شده است؟

قیمت خودروهای داخلی در هفته‌های اخیر با روند صعودی بسیار سریع روبرو بود و عملا در بسیاری از موارد حتی شاهد رکوردزنی‌های عجیبی در قیمت بعضی از این خودروها بودیم که بعد از ورود مجلس و همچنین جدی‌تر شدن اعتراض مردم نسبت به قیمت گذاری‌ها، اقداماتی از سوی نهادهای ذیربط انجام شد که به نظر می‌رسد ترمز افزایش قیمت‌ها کشیده شده است.

به گزارش چرخان، قیمت خودروهای داخلی در هفته‌های اخیر روند صعودی به خود گرفت و حالا پس از هفته‌ها شاهد کاهش قیمت محسوس و ملموس در بازار هستیم که از جمله تاثیرات افزایش ظرفیت فروش فوری از 20 درصد تولید روزانه خودروسازان به 30 درصد از تولید و همچنین جلوگیری از فعالیت سفته بازار بوده است.

ایران‌خودرو پژو 405 و سمندگزارش‌ها از بازار خودروهای داخلی نشان می‌دهد که قیمت بعضی از خودروهای پرطرفدار بازار چیزی در حدود 5 تا 10 میلیون تومان کاهش داشته و همچنین در بعضی از خودروهای مونتاژی نیز شاهد افت قیمت حدود 30 میلیون تومانی بودیم که با توجه به رشد قیمت‌های روزانه قابل توجه بوده و نیازمند کاهش بیشتر قیمت نیز هست.

طی دو هفته گذشته شاهد افزایش کف قیمت خودروهای داخلی به 50 میلیون تومان بودیم و این اتفاق در حالی رخ داد که خودروسازان به صورت روزانه اقدام به فروش فوری محصولاتشان می‌کردند و بخشی از نیاز بازار را تامین می‌کردند ولی عملا این افزایش قیمت با بسته شدن سایت‌های نیازمندی مدیریت شد و وزارت صنعت نیز به مردم توصیه کرد تا از خرید خودرو منصرف شوند و این مهم را به زمان دیگری موکول نمایند.

سایپا خودروهای چینی تحویل خودروهای پیش فروش شده محصولات جدید سایپابعد از بسته شدن بخش قیمت گذاری سایت‌های نیازمندی، شاهد کاهش قیمت خودرو بودیم ولی بسیاری از کارشناسان معتقدند که این کاهش قیمت نه از تاثیرات این اتفاق و نه مرتبط با توصیه وزارت صنعت است. این کاهش قیمت صرفا به دلیل افزایش قیمت بی رویه‌ای بوده است که در این بخش شاهد بودیم و پس از هر جهشی شاهد کاهش قیمت نیز خواهیم بود.

گزارش‌ها از بازار خودروهای داخلی نشان می‌دهد که خریدار جدی در قیمت‌های مربوط به هفته گذشته وجود نداشته و معامله چندانی نیز در بازار در قیمت‌های بالا صورت نمی‌گیرد و همین موضوع باعث شده تا فروشندگان نیازمند پول اقدام به فروش خودرو با قیمت‌های کمتر کرده و عملا کلیت بازار نیز روند نزولی به خود بگیرد. البته گفتنی است که فعالان بازار معتقدند تا زمانی که شاهد عرضه مناسب از سوی خودروسازان نباشیم، کاهش قیمت‌ها موقتی خواهد بود و بعد از مدتی دوباره روند صعودی را در بازار شاهد خواهیم بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. خودرو ساز ثبت نام فروش فوری کرده. چی تحویل داده. ایران خودرو با کمبود قطعه مواجه است خودش. میخواد با این فروش به اصطلاح فوری ها پول جمع کنه

  2. سلام،چرا مشکلات رو از ریشه نمیخواد کسی حل کنه؟من الان اردیبهشت پارسال یه برليانس گرفتم واز همون مواقع رفتم سايپا برای عیب ماشین،گفتند کمک عقب و….میخواد،شما برو قطعه بیاد باهاتون تماس میگیریم،تا ۲هفته پیش دیگه اونقدر رفتم گفته بیا آقا این شماره اصليه تهران هست خودت زنگ بزن بگو چرا قطعه برام نميفرستيد،آخه این جوابه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا