Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

شایعه کاهش قیمت خودروهای داخلی چقدر جدی است؟

این روزها اگر در گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی گشت و گذاری داشته باشید متوجه یک موضوع و بحث جدی میان کاربران مختلف می‌شوید که محتوای اصلی آن کاهش احتمالی قیمت خودروهای داخلی است که با توجه به اتفاقات مختلف اقتصادی و سیاسی بوده و خبرهای مختلف دستمایه این برداشت شده است. این موضوع با توجه به شرایط حال و حاضر صنعت خودروسازی شایعه است یا واقعیت؟

به گزارش چرخان، موضوع قیمت خودروهای داخلی در هفته‌های اخیر با توجه به نوسانات این بازار و همچنین مصوبه مجلس به یک مساله داغ تبدیل شده و بسیاری از کارشناسان نظرات گوناگونی را پیرامون آن مطرح می‌کنند که عده‌ای معتقدند که این اقدامات بیشتر شبیه اقداماتی است که در مورد دلار 4-5 هزار تومانی انجام شد و نتیجه آن در حال حاضر مشخص است و عده‌ای دیگر معتقدند که ماهیت دو بازار متفاوت بوده و این اقدامات به متعادل شدن و کاهش قیمت‌ها منجر می‌شود.

بازار خودرو خرید خودروهمین موضوعات و اخباری پیرامون ورود شورای رقابت به بحث قیمت گذاری و همچنین عرضه خودروهای انبار شده خودروسازان و … باعث شده تا کاربران شبکه‌های اجتماعی این نتیجه‌گیری را داشته باشند که به زودی قیمت خودروها متعادل می‌شود و خرید با قیمت‌های فعلی کاری عاقلانه نیست! حتی این شایعات باعث شده تا عرضه خودرو البته با قیمت‌های بالا نیز بالاتر رفته و فعلا فروشندگان حاضر به کاهش قیمت اموالشان نباشند که در صورت ادامه‌دار بودن این وضعیت قطعا شاهد این اتفاق هم خواهیم بود.

اما عده‌ای معتقدند که این کاهش قیمت خودروهای داخلی در صورت عملیاتی شدن از جنس ارزانی چند ماه پیش خواهد بود که پراید پس از ثبت قیمت 45 میلیون تومانی به حوالی 35 میلیون تومان بازگشت و حالا با قیمت 50 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد و به همین دلیل فروشندگان خودرو احتمالا متضرر خواهند شد. از سوی دیگر بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار معتقدند که قیمت 50 میلیون تومانی پراید و بسیاری دیگر از خودروها قیمت آخرشان بوده و بالا رفتن دیگری در کار نخواهد بود.

خودروهای داخلیدر همین راستا بررسی اخبار پیرامون عرضه احتمالی خودروسازان که طبق مصاحبه‌های مختلف قابل برداشت است، همین موضوع را تایید کرده و به نظر می‌رسد که در صورت عملیاتی‌شدن آن باید شاهد کاهش قیمت قابل توجهی در بازار باشیم. از سوی دیگر موضوع تامین ارز برای خودروسازان حل شده و این شرکت‌ها در حال داخلی سازی بسیاری از قطعات موردنیازشان هستند که در ماه‌های آتی به مرحله تولید انبوه خواهد رسید و از این حیث نیز مشکل بسیاری از این شرکت‌ها مرتفع خواهد شد.

روز گذشته نجفی دستیار ویژه صمت در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت صنعت خودروسازی و همچنین عرضه محصولات داخلی گفت: خودروسازان برای تجاری سازی محصولات باقیمانده در انبارهایشان تلاش فراوانی داشتند و به همین دلیل به زودی این خودروها به بازار عرضه می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به نحوه تامین قطعات موردنیاز خودروسازان گفت: این کمبودها از طریق توانمندی‌های داخلی و همچنین منابع خارجی در حال تامین است تا حدود 100 هزار خودرو به دست مشتریان برسد. از بین خودروهای مورد بحث حدود 60 هزار خودرو متعلق به ایران‌خودرو بوده و 40 هزار خودرو نیز متعلق به سایپاست.

1 نظر
  1. دانیال می گوید

    خواهشا اگه حقیقت داره خودرو کاهش میابد پس چرا قیمت قطعی رو اعلام نمی کنند تا مردم بلاتکلیف نباشند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.