مکمل بنزین
خبرداخلی

مدیرعامل ایران‌خودرو: از تولید پژو 301 به پژو 2008 خواهیم رسید!

پژو 301 شاید عجیب‌ترین خودرویی باشد که در بدترین زمان ممکن به پروسه تولید آزمایشی و حتی تولید انبوه رسیده است که عملا این اتفاق با تحریم‌های ایجاد شده برای ما که تولید ساده‌ترین خودروهای تولید داخل کشور را نیز با مشکل مواجه کرده است، همزمان شده است. حالا شنیده‌ها حاکی از این است که از 40 درصد قطعات باقیمانده از این خودرو که نیاز به واردات دارد، مقدار دیگری نیز داخلی سازی شده و به زودی خط تولید آزمایشی آن به راه خواهد افتاد.

به گزارش چرخان، هاشم یکه زارع مدیر عامل ایران‌خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون فعالیت این گروه خودروساز گفت: ما برای تولید پژو 301 بدون اتکا به پژو برنامه ریزی کردیم و ظرف یک الی دو هفته آینده خط تولید آزمایشی این خودرو راه اندازی خواهد شد و شروع به کار آن را متعاقبا اعلام خواهیم کرد.

خودروسازان پژو 301وی در ادامه با اشاره به چند و چون تولید پژو 301 در این شرکت خودروسازی گفت: تولید این خودرو را با رقم 10 هزار دستگاه شروع خواهیم کرد و به مرور و طی زمان به 100 تا 250 هزار دستگاه در سال خواهیم رساند. همچنین باید بگوییم که خط تولید این خودرو طی 3 ماهه ابتدایی سال آینده شروع به کار خواهد کرد.

وی در ادامه به مقدار داخلی سازی پژو 301 اشاره کرد و گفت: در مورد این خودرو تابحال 60 درصد از قطعات این خودرو داخلی سازی شده و تا زمانی که تولید انبوه این خودرو آغاز شود، می‌توان شاهد داخلی سازی 80 درصدی این خودرو بود. البته باید بدانیم که داخلی سازی کامل این خودرو امکان پذیر نبوده و چیزی در حدود 80 تا 85 درصد از این خودرو داخلی سازی خواهد شد.

پژو 301مدیر عامل ایران‌خودرو در ادامه به موضوع پژو 2008 اشاره کرد و گفت: در مورد این خودروها باید بگویم که تمام خودروهای فروخته شده را تحویل خواهیم داد و از این نظر مشکلی نخواهد بود. همچنین تابحال چیزی در حدود 85 درصد از تعهدات این خودرو به مشتریان تحویل داده شده است. در مورد این خودرو نیز برنامه ریزی‌های لازم انجام شده و پس از پژو 301 به سراغ تولید این خودرو خواهیم رفت.

یکه زارع مدیر عامل ایران‌خودرو در ادامه گفت: ما در مورد تولید قطعات های‌تک نیز کمال تلاش خود را انجام می‌دهیم که با کیفیت خوبی انجام شود. همچنین صنایع دفاعی نیز از ظرفیت و توان خوبی برخوردار بوده و جلساتی را با ما داشته‌اند که قصد داریم از این ظرفیت‌ها استفاده نماییم. ما برای تولید قطعات در داخل سرمایه گذاری می‌کنیم و حتی در مورد قطعاتی که تولیدشان به صرفه نیست باید سرمایه گذاری گردد.

پژو 301یکه زارع در پایان به موضوع قیمت گذاری خودروها اشاره کرد و گفت: طبق قانون و قراردادهای موجود، مبنای قیمت گذاری خودروها بر اساس زمان تحویل است. به طور مثال در مورد خودرویی که در سال گذشته و در مهرماه ثبت نام شده و موعد تحویل آن مهرماه بوده، بر اساس قیمت گذاری همان زمان محاسبه خواهد شد. اینکه بعضا گفته می‌شود که مبنا و اساس قیمت گذاری خودروها بر اساس قیمت بهمن ماه است، درست نبوده و در مورد فروش فوری نیز مبنا زمان تحویل خواهد بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خدایا کی ما را از شر گاوها محافظت می کنی ؟ وقتی منقرض شدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا