Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نیسان جوک 2020: مدلی جذاب‌تر و با امکانات بیشتر

شرکت ژاپنی نیسان، برای بازار آمریکای شمال خود در سال 2019، تصمیم گرفت تا چهره نه چندان جدید خودروی جوک خود را با تغییراتی همراه کند. تغییراتی که می‌توانند آن را تبدیل به یک کراس اوور کامپکت با طراحی جذاب‌تر، تهاجمی‌تر و با مولفه‌های زیباتر کنند.

در اروپا نیز نمونه جدید و بروزسانی شده جوک برای مدل 2020 اکنون رونمایی شده است. در واقع طراحی نیسان جوک 2020 برای بازار اروپا به‌گونه‌ای است که یک نفر یا به شدت عاشق نوع طراحی وشکل و شمایل آن می‌شود و یا به کلی، از آن متنفر خواهد شد. فن‌آوری‌های جدید و مدرن نیز جزئی از بسته‌های به‌روزرسانی جوک 2020 بوده که شامل یک موتور 3 سیلندر توربوشارژ به همراه حق انتخاب سیستم‌های انتقال قدرت دوکلاچه خودکار و یا دستی خواهند بود.

اولین چیزی که هر کسی می‌تواند در طراحی خارجی جوک تازه وارد ببیند، طراحی جدید و جذاب چراغ‌های جلویی است که نه تنها چهره تهاجمی را به این خودرو بخشیده‌اند، بلکه با هماهنگی که با طراحی جلو پنجره و چراغ‌های دایره‌ای شکل زیر خود پیداکرده‌اند، طراحی قسمت جلویی را تبدیل به یک طراحی کاملا خاص کرده‌اند.

البته با وجود اینکه در کلاس محبوب و پرفروش کراس اوورها که این روزها در جهان از پرفروش‌ترین خودروها به شمار می‌روند، طراحی خاص می‌تواند فروش را یا به‌صورت قابل‌ توجه کم و یا زیاد کند، اما نیسان در این مدل جدید تصمیم گرفته تا تقارن بیشتری را به طراحی قسمت جلویی و کل خودرو بخشیده و چهره آن را بیش‌ از پیش مدرن کند.

بر اساس گفته‌های نیسان، جدیدترین مدل جوک دارای فضای داخل کابین بزرگ‌تری بوده به‌گونه‌ای که برای سرنشینان عقبی خود، 5.8 سانتی‌متر فضای پای و همچنین 1.1 سانتی‌متر ارتفاع بیشتر را فراهم می‌کند. پشت سر سرنشینان عقب نیز می‌توان یک صندوق‌عقب قابل‌قبول 422 لیتری که حدود 20 درصد بزرگ‌تر از جوک نسخه قدیمی است، مشاهده کرد.

اکنون طول این خودرو به 4,210 میلی‌متر، ارتفاع آن به 1,595 و عرض آن نیز به 1,800 میلی‌متر رسیده است. علیرغم تمامی گسترش‌ها ازنظر طولی و ابعاد، نیسان می‌گوید که جوک جدید 23 کیلوگرم سبک‌تر از نسخه قبلی خود است.

تغییرات گسترده در جوک جدید تا درون کابین و در قسمت جلویی نیز ادامه پیدا کرده و به یک صفحه‌نمایش جدید 8 اینچی لمسی می‌رسد. سیستم صفحه‌نمایشی که به سامانه‌های سرگرمی و جانبی موسوم به نیسان کانکت متصل بوده و مواردی مانند اپل کارپلی و اندروید اتو را ارایه می‌دهد.

این سیستم به‌روزرسانی شده نیسان جوک جدید همچنین به صاحب خودرو اجازه می‌دهد تا از طریق موبایل هوشمند خود، کارهایی مانند قفل‌ کردن درب‌های خودرو، روشن کردن چراغ‌ها و یا حتی فرستادن مسیر و مقصد مربوط به مسیریابی به این صفحه‌نمایش را انجام دهد.

همچنین در نیسان جوک جدید می‌توان شاهد سامانه‌های کمک‌راننده و ایمنی بود که شامل ترمز گیری اضطراری، حفظ خودرو بین خطوط و تشخیص نقاط کور خودرو است.

در زمینه موتوری و قوای فنی نیز یک موتور 3 سیلندر 1 لیتری توربو که می‌تواند 117 اسب بخار قدرت تولید کرده و قدرت خود را در دو نسخه متفاوت AWD و یا FWD (چرخ جلو محرک) منتقل کند به چشم می‌خورد. قدرتی که از طریق یک جعبه‌دنده دستی شش سرعته و یا جعبه‌دنده خودکار هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

هنوز نیسان صحبتی در مورد قیمت جوک جدید نکرده اما قرار است در اواخر ماه نوامبر 2019 (حدود دو ماه آینده) برای سفارش گیری بازار اروپا آماده شود.

 

منبع Motor1
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.