مکمل بنزین
گوناگونتحلیلیخبر

ریزش بزرگ در بازار خودرو نزدیک می‌شود؛ دلالان دیگر سود نمی‌کنند!

بازار خودرو این روزها متفاوت‌تر از هر زمان دیگری بوده و فعالان این بازار به خوبی می‌دانند که خبری از سودهای آن‌چنانی و قیمت‌گذاری‌های دلخواه آنها نیست! بازار به شدت ترس از ریزش بزرگ دارد و خبرهای مربوط به عرضه چند هزار خودرو توسط خودروسازان بزرگترین ترسی است که به جان سودجویان این حوزه افتاده و به گفته سعید موتمنی، این بازار دیگر جای امنی برای سرمایه‌گذاری نیست!

به گزارش چرخان، سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو که پیش بینی‌های خوبی از وضعیت بازار داشته و مصاحبه‌های وی معمولا روند واقعی از بازار را نشان می‌دهد، در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت روزهای آتی بازار خودرو گفت: در حال حاضر خرید و فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد و به طور کلی می‌توان گفت که این بازار دیگر جای امنی برای سرمایه گذاری نیست.

خودروهای داخلی بازار خودرووی در ادامه افزود: افرادی در بازار خودرو اقدام به سرمایه‌گذاری کرده بودند که حالا با ضرر در حال ترک این بازار هستند. روند نزولی قیمت‌ها ادامه خواهد داشت و به مشتریان توصیه می‌شود که اگر عجله‌ای برای خرید خودرو ندارند، کمی صبر کنند تا بتوانند با قیمت‌های بهتری خودرو بخرند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در ادامه به یک دلیل مهم برای کاهش قیمت اشاره کرد و گفت: کسانی که در ماه‌های گذشته اقدام به ثبت‌نام خودرو کردند و حالا وقت تحویل خودروهایشان رسیده که اقدام به فروش آنها می‌کنند. همین اتفاق باعث خواهد شد تا قیمت خودرو در بازار کاهش پیدا کند. از دیگر دلایل مهم موثر در کاهش قیمت خودرو، تحولاتی است که در مدیریت خودروسازان رخ داده است. رفع انحصار از فروش خودرو و برخورد با چند نمایندگی متخلف نیز در این امر موثر بوده است.

بازار خودرو برگ سبز خودرو ازار خودروی عراق تنظیم سند خودرو داخلیموتمنی در ادامه گفت: تا به حال شاهد عرضه کارتکسی خودرو بودیم و چند نمایندگی اقدام به قیمت‌گذاری می‌کردند ولی با جلوگیری از فروش کارتکسی خودرو شاهد ثبات در بازار هستیم.

البته این اظهارات موتمنی در حالی است که وضعیت بازار آزاد فعلا با همان روند فاصله قیمتی زیاد بین قیمت کارخانه و بازار بوده و همین فاصله بسیار زیاد باعث شده تا سودجویان برای کسب سود از این فاصله، وارد بازار شوند. در بسیاری از محصولات ایران‌خودرو این فاصله قیمت بالای 10 میلیون تومان بوده و در محصولات سایپا نیز این عدد به صورت حدودی برقرار است.

البته فروش فوری خودروسازان مخالفانی هم دارد. محمد رضاخانی، یکی از فعالان بازار نیز در همین راستا گفت: خودروسازان بایستی ابتدا تعهدات قبلی خود را تحویل دهند و تکلیفشان را مشخص کنند و سپس به فروش فوری بپردازند. من به همین دلیل با فروش فوری با وضعیت فعلی موافق نیستم. خودروساز باید زمانی اقدام به فروش نماید که محصولش در نمایندگی وجود داشته باشد و تعهدی از قبل نمانده باشد.

وی در ادامه به روند آتی بازار خودرو اشاره کرد و گفت: اگر خریداری برای خرید خودرو عجله نداشته باشد، می‌تواند خودروی مد نظرش را با قیمت مناسب‌تری خریداری کند. در حال حاضر فروشندگان زیادی در بازار وجود دارند و خریدار کم است. در صورتی که عرضه خودرو توسط خودروسازان بالا رود، شاهد کاهش قیمت بیشتر نیز خواهیم بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خدا رو شکر . من به شخصه و تعداد بسیاری از دوستانم دست نگه داشتیم و منتظر پایین اومدن قیمت ها و ترکیدن حباب ها هستیم برای خرید قیمت عادلانه خودرو .‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا