مکمل بنزین
خبرداخلی

خودروهای جایگزین‌ پراید و پژو 405 مشخص شدند

مسئله توقف تولید پراید و 405 که در حال خبرهای بسیاری از آن در فضای مجازی دیده می‌شود تبعاتی دارد و یکی از آن‌ها بحث خودروی جایگزین آ‌ن‌هاست.

پراید

ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به صحبت‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر توقف خط تولید پراید در ماه‌های آینده به خانه ملت گفت: براساس اخبار رسیده پس از متوقف شدن خط تولید پراید، تیبای ارتقا یافته، جایگزین آن می‌شود.

وی افزود: تیبا در حال حاضر تنها امکان این شرکت برای جایگزینی پراید بوده زیرا از یک سو قیمتی نزدیک به پراید داشته و از سوی دیگر نسبت به پراید خودرویی مطمئن‌تر و ایمن‌تری است.

سلیمانی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا نیز برخلاف سخنان احمد نعمت‌بخش بر توقف تولید پراید تاکید کرده و اعلام نموده تولید پراید مدل۱۳۲ تا پایان دی‌ماه ۹۸، پراید مدل۱۱۱ تا پایان اردیبهشت ۹۹ و پراید مدل۱۳۱ تا پایان تیرماه ۹۹ به پایان خواهد رسید. البته تولید این خودرو به مقدار محدود نیز ادامه خواهد یافت و با قیمتی متفاوت در کشورهای مورد هدف به فروش خواهد رسید. ضمناً تجهیزات و خطوط فعلی تولید محصولات سواری پراید، پس از توقف تولید در ایران به کشورهای مقصد صادراتی منتقل می‌شود تا در کشورهای هدف تولید آن ادامه یابد.

سلیمانی در ادامه گفت: جایگزین اصلی پراید تیبا بوده و کوییک و ساینا نیز گزینه‌های بعدی سایپا هستند اما توسعه محصولات بر روی پلت‌فرم‌های جدید و اختصاصی سایپا انجام خواهد شد که به زودی جزئیات آن را اعلام می‌کنیم.

405

طبق اعلام ملکی خودروهای در نظر گرفته برای جایگزینی پژو 405 نیز پارس یا سمند بوده و ایران‌خودرو مشکلی در جایگزینی این خودرو ندارد. البته بدنه و ویژگی‌های فنی پارس کاملاً مشابه با پژو 405 است و در واقع فیس لیفتی از آن به شمار می‌رود و معلوم نیست چرا تولید این خودرو نیز به همرا 405 به اتمام نمی‌رسد؟ ضمناً مشتریان هم به خاطر یک تغییر چهره ساده باید چند میلیونی پیاده شوند!محصولات ایران‌خودرو پژوپارس

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام ازاین ناراحتم که پولم به پراید نمیرسه باید یک سال دیگه هم پسندازکنم اینهابه فکرپولدارهاهستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا