مکمل بنزین
گوناگونخبر

قطعه‌سازان: ما به شرکت‌های بنز، تویوتا و فولکس‌واگن، قطعه صادر می‌کنیم!

فرهاد به‌نیا، یکی از اعضاء انجمن قطعه‌سازان کشور، در طی اظهاراتی خبر داده است که، قطعه‌سازان کشور به بیش از 40 شرکت خودروسازی مختلف قطعه صادر می‌کنند که در میان این شرکت‌ها، می‌توان به مرسدس بنز، تویوتا و حتی فولکس‌واگن اشاره کرد!

9494083

این اظهارات سوالهای زیادی را برای دنبال کنندگان اخبار صنعت خودرو ایجاد کرده است. اگر ما به 40 کشور قطعه صادر می‌کنیم و از شرکت‌های بزرگی مثل مرسدس بنز، تویوتا و فولکس‌واگن نام می‌بریم؛ چرا وضعیت صنعت خودروسازی کشور این گونه است؟ چرا به جای افزایش کیفیت قطعات، هر روز شاهد افت کیفیت و کارایی آنها هستیم. شاید شرکت‌های ایرانی در سفارشات خود خواهان قطعاتی با کیفیت پایین هستند تا برایشان ارزان‌تر تمام شود! چیزی که با توجه به پیشینه این شرکت‌ها چندان هم بعید نیست.

قطعا قطعات صادراتی از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و این احتمال هم وجود دارد که بخشی از این قطعات مربوط به واحدهای تولیدی شرکتهای ایرانی در کشورهای منطقه باشد. این یعنی مردم ما به دلیل سود جویی خودروسازان کشور، خودروی بی‌کیفیت خریداری می‌کنند و در عوض مردم دیگر نقاط جهان با قطعات با کیفیت ایرانی، سوار بر خودروهای با کیفیت می‌شوند.

هیچ‌کس نمی تواند منکر این موضوع شود که کیفیت قطعات تولیدی در داخل کشور برای خودروهای داخلی، مناسب نیست و از استهلاک بالایی برخوردارند. اگر قطعه‌سازان ، قطعاتی همانند قطعات خودروهای داخلی به خارج از کشور صادر کنند، باید غزل خداحافظی با بازار جهانی را بخوانند!

قطعا پاسخ این پرسش‌ها را تنها خودروسازان کشور باید بدهند که چندین سال است با وجود اینکه قطعه‌سازان کشور توان ساخت باکیفیت‌ترین قطعات را دارند، خواهان قطعات نامرغوب و ارزان قیمت برای تولیدات خود هستند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا