مکمل بنزین
گوناگونخبر

رنو آماده رونمایی از شاسی بلند کوچک خود می شود

در سال‌های اخیر، تب‌وتاب خرید خودروهای کراس اوور و شاسی‌بلند در بازارهای جهانی، بسیار بالاگرفته است و مردم جهان، به دلیل قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که این خودروها همچون فضای مناسب برای سرنشینان و بار، شتاب و سرعت قابل‌قبول، داشتن ویژگی‌های خوب خودروهای سدان و دیگر موارد، بیشتر به خرید این نوع از ماشین‌ها، روی آورده‌اند.

شرکت رنو فرانسه نیز این قضیه را درست مانند دیگر شرکت‌های دنیا، به‌خوبی درک کرده و این بار می‌خواهد تا این کلاس خودرویی را با پیشرانه‌های برقی همراه کرده و تا پایان سال 2020 میلادی، از اولین خودروی شاسی‌بلند کوچک برقی خود، رونمایی کند.

این خودروی تازه‌وارد که قرار است پشتوانه‌ی دیگری برای مدل زوئی (Zoe) به‌علاوه خودروی شهری موسوم به سیتی KZE باشد، هنوز نامی برایش انتخاب‌نشده و بنا برگزارش ها، قرار است بر روی پلتفرم CMF-EV این شرکت که در طرح مفهومی مورفوز (Morphoz) رنو نیز دیده‌شده است، سوار شود.

اگرچه شاسی‌بلند تازه‌وارد رنو ازنظر اندازه، از سوپرمینی های برقی موجود در بازارهای جهانی، بزرگ‌تر است اما می‌توان گفت که ازلحاظ جثه، از خودروی کپچر این شرکت، کوچک‌تر خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود که خودروی جدید، دارای ظرفیت‌های متفاوتی ازلحاظ حجم باتری‌ها بوده و توانایی این را دارد که بین 550 تا 600 کیلومتر مسافت را با یک شارژ کامل، برای راننده و سرنشینان خود به ارمغان بیاورد.

همچنین، خبرگزاری‌های خودرویی فرانسوی اعلام کرده‌اند که رنو در برنامه خود، در نظر دارد تا از یک شاسی‌بلند بزرگ‌تر نیز در سال 2020، رونمایی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا