مکمل بنزین
تحلیلیخبرداخلی

آغاز تحویل وانت 151 آپشنال توسط سایپا + معرفی

چندی پیش بود که سایپا فروش وانت 151 آپشنال را آغاز کرد و انواع کش و قوس ها برای حدس و تشخیص امکانات جدید این وانت کوچک شهری ایرانی شروع شد. اما به تازگی با آغاز تحویل عمده این خودرو در سری آپشنال سرانجام ویژگی های جدید سایپا 151 آپشنال مشخص شد.


در نسخه تحویلی که حتی چند روزی از آغاز تحویل آن هم نگذشته است، امکاناتی مشابه سری آپشنال های سایر محصولات سایپا از جمله تیبا و ساینا آپشنال، افزوده شده است، که این امکانات به شرح ذیل است:
– افزوده شدن مانیتور لمسی به همراه دوربین دید عقب
– کف پوش سه بعدی
– صندلی های چرمی
– تنظیم الکتریکی آینه های جانبی
– سنسور هشدار موانع در عقب خودرو
– نویگیشن
– کف پوش قسمت بار خودرو
– برچسب آبی موج مانند
– افزوده شدن میله های محافظ جهت حفظ بار
– و…


این ویژگی ها در حالتی به 151 افزوده شده است که هنوز از نظر قوا فنی مشابه سری قبل است. این وانت کوچک ایرانی دارای موتور 1300 سی سی تنفس طبیعی است که با اتصال به گیربکس 5 دنده دستی توانایی تولید 71 اسب بخار، قدرت و 108 نیوتن متر، گشتاور را دارد. همچنین با توجه به وزن 900 کیلوگرمی این خودرو و جثه کوچک آن، مصرف ترکیبی 151 6.6 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است. نهایت سرعت این خودرو نیز 160 کیلومتر بر ساعت محدود و مشخص شده است.

سایپا با توجه به نوع طراحی این خودرو و مشخص کردن محدوده حمل و ظرفیت بار، نهایتا 500 کیلوگرم ظرفیت حمل را برای عقب خودرو اعلام کرده است. ظرفیت باک 151 آپشنال و 151 عادی هم با یکدیگر یکسان بوده و بالغ بر 49 لیتر حجم دارد.
از امکانات مشترک وانت 151 میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
– اسپیکرهای جلو
– فرمان هیدرولیکی
– تهویه مطبوع (کولر و بخاری)
– ترمز ضد قفل
– ترمزهای کاسه ای عقب
– مه شکن عقب
– دارای استانداراد یورو4
– و …


به تازگی روند شرکت سایپا به گونه ای بوده است که سعی بر اضافه کردن امکانات و فروش آن با پسوند آپشنال است. اما منتقدان صنعت خودرو همچنان عقیده دارند که سایپا باید با بروزرسانی و طراحی جدید باید این امکانات را به خودرو اضافه کند، نه اینکه به محصولات قدیمی خود این امکانات را اضافه کند. به هرحال امید است با مدیریت درست بتوان صنعت خودرو ایران به حال خوش تری نسبت به الان داشته باشد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. موتور و گیربکس و شاسی رو که میشه مهندسی خودرو رها کرده گیر داده به چهارتا آپشن جانبی که اسپرت فروشی های بیرونم میتونن بذارن!!!پس واسه چی به سایپا بجای اسپرت فروشی میگن خودروسازی؟!؟!؟!؟!؟!

  2. یعنی حکومت پشتشه چون خرج حکومت میده وگرنه همه خودرو سازی ها دزدن

  3. کف پوش سه بعدی – صندلی های چرمی – مانیتور

    چه آپشن هایی . واقعا تو دنیا بینظیر و تک هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا