مکمل بنزین
برگزیده‌هاتازه‌هاتحلیلیخبر

جدیدترین نسخه ساینا با نام +SR در سایپا دیده شد!

تیرماه امسال بود که پایگاه خبری چرخان، جدیدترین اطلاعات حاصل شده از نسخه ارتقاء یافته ساینا اس را منتشر کرد. ساینا SR؛ تیپ بعدی از ساینا جدید محسوب می‌شود که قرار است تا بزودی با تغییراتی از جمله بدنه دو رنگ و… به بازار کشورمان عرضه گردد. اما گروه خودروسازی سایپا، علاوه بر ساینا SR، تصمیم گرفته تا نسخه کاملتری از این نسخه را نیز بزودی معرفی نماید؛ ساینا SR پلاس!

در همین رابطه هرچقدر که به زمان عرضه سری جدید این خودرو نزدیک‌تر می‌شویم، اطلاعات و تصاویر مختلف دیگری نیز منتشر می‌شود.

اما به تازگی، یکی از مخاطبان سایت چرخان تصویری جدید از نمای جلو خودرو ساینا SR پلاس را به این رسانه ارسال نموده است.اینطور که معلوم است، ساینا SR پلاس، امکانات بیشتری را نسبت به نسخه SR خواهد داشت. اما قبل از پرداختن به سایر جزئیات، لازم است تا نکته‌ای را نیز بیان کنیم. شرکت سایپا در مراسمی که برای تحویل اولین سری از خودرو شاهین برگزار کرد، نسخه از ساینا SR را نیز به نمایش گذاشته بود. در آن زمان، آن ساینا، ستون هایش نیز مانند سقفش، رنگی متفاوت داشت. اما بعدها باتوجه به برخی مشاهدات، اعلام کردیم که سایپا تنها ساینا SR را با رنگ سقف متفاوت عرضه خواهد کرد و رنگ ستون‌ها نیز تغییر نمی‌کند.

اما با مشاهده تصویر فوق، می‌توان فهمید که گویا دوباره سایپا قصد دارد تا برنامه گذشته خود، یعنی مطابقت سازی رنگ ستون‌ها با سقف در نسخه SR ساینا را انجام دهد. همان‌طور که در تصویر بالایی مشاهده می‌نمایید، رنگ ستون ها با سقف، یکسان هستند.

همان‌طور که در خبرهای گذشته هم بیان کرده بودیم، سایپا قصد دارد تا اقداماتی را که بر کوئیک R و کوئیک R پلاس انجام داده بود را باز و به همان نحو، برروی ساینا S دو رنگ انجام دهد. برای مثال در کوئیک R علاوه بر رنگ متفاوت سقف، دیزاین و تریم رنگی جزئیات کابین هم نسبت به نسخه ساده، تفاوت کرده و رینگ آلومینیمی هم جایگزین رینگ آلیاژی شده است. احتمال آن زیاد است که همین الگوی تفاوتی در ساینا SR هم رعایت شود.

در ساینا SR پلاس هم احتمالا همان اقداماتی که برروی کوئیک R پلاس نسبت به نسخه R رخ داد، انجام شود. برای مثال، در این نسخه گویا قرار است تا مولتی مدیا (نمایشگر لمسی) به همراه دوربین دید عقب، تریم چرمی صندلی ها، کفپوش چرمی، رینگ های آلومینیومی تراش خورده و دو رنگ، برچسب های پارکابی، جاسوییچی چرمی، فرمان D کات چرمی مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی (البته ساینا S از بیس دارای فرمان D کات و غربلیک چرمی است)، شیشه‌های دودی درب های عقب و… نسبت به نمونه SR افزوده گردد.

لازم به ذکر است که در هردو نسخه SR و SR پلاس، این خودرو دارای رینگ آلومینیومی است؛ اما در نمونه پلاس، این رینگ‌ها تراش خورده و دو رنگ خواهد بود.

معرفی کلی ساینا +SR

در بحث پیشرانه نسخه اس آر و اس آر پلاس همانند نسخه اس عمل کرده و نسبت به ساینا فاز یک، تغییراتی در بحث پیشرانه نیز به خود دیده است. بطوریکه نسبت به گذشته، دریچه گاز برقی افزوده شده و بالانسر شفت موتور نیز ارتقاء هایی را به خود دیده است. این موارد به همراه موارد دیگر، باعث شده تا این موتور، استاندارد آلایندگی یورو5 را کسب کند. با این حال و باتوجه به اعلام شرکت سایپا، هم‌چنان این موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی، 8 سوپاپه بوده و با اتصال به گیربکس 5 سرعته دستی، توانایی تولید 87 اسب بخار، قدرت و 128 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

اما جدا از توضیحات گفته شده، ساینا SR دقیقا امکاناتی مشابه امکانات نسخه تک رنگ (ساینا S) دارد. از امکانات مهم خانواده ساینا S می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
• سنسور هشداردهنده موانع در قسمت عقب خودرو
• دو کیسه هوای SRS
• سیستم راهنمای تعویض دنده  (GSI)
• دکمه الکتریکی صندوق پران
• چراغ روشنایی در روز (دی لایت)
• سیستم صوتی MP3 و USB به همراه بلوتوث
• دماسنج محیط
• تنظیم زاویه آینه های جانبی به صورت برقی
• سیستم تهویه مطبوع بصورت دستی به همراه نمایشگر
• هشداردهنده حالت کمربند ایمنی راننده
• صندلی های عقب با قابلیت اتصال ISOFIX
• غربیلک فرمان جدید با طرح D
• و…

باتوجه به اینکه چندی پیش، مجید باقری به عنوان قائم مقام مدیرعامل در امور فروش و خدمات پس از فروش بیان کرد که دیگر فعلا در سال جاری، خبری از شرایط پیش فروش نیست، مشخص نیست که این شرکت آیا سری‌های مذکور ساینا S را بالاخره امسال عرضه خواهد کرد یا خیر؟! زیرا سایپا عادت دارد تا محصولات جدید و یا به ظاهر جدید خود را بصورت پیش فروش به مردم و مشتریان عرضه می‌نماید. پس در این صورت، اگر سایپا بخواهد تا این خودروها را در سال جاری عرضه کند، فقط می‌تواند به روش فروش فوق العاده و فوری به مشتریان عرضه نماید. زیرا این شرکت علاقه و برنامه‌ای به سایر طرح‌های فروش مانند اعتباری و… ندارد.

تصاویر سایپا ساینا S

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. تاسف آوره که سایپا سال 96 ساینا اتوماتیک تولید میکرد و حالا در سال 1400 کارش رسیده به پلاس بازی اونهم به لطف نیم لیتر رنگ اضافه روی سقف!!!!!
    همه شرکتهای دنیا پیشرفت میکنن تنها نقطه کره زمین که ماشین های قدیمیش از جدیداش بهتره هم سایپاس!!

  2. خخخخ.سایپا فرغون هر اسمی برای ساینا بزاره نمیتونه یک سانروف و کنسول وسط و چراغ جلو ذره بینی و ایربگ بیشتر و چراغ سقف برا ماشینش بزاره.فقط بخاطر یکم رنگ اضافه شده ساینا مثلا SR پلاس.

    خخخخخخ.
    منتظر ساینا ++QEXSR پلاستون هم هستیم.

  3. خاک عالم توی سرتون ، مسخره ها ؛ واقعا جای تاسف داره
    یدونه موتور پراید گرفتین دستتون هی از اینور به اونور
    یه روز اس ، یه روز پلاس
    بابا جمع کنید مسخره بازیتون را
    یکم از ژاپن یاد بگیرین ببینید چه کیفیتی داره به مشتریاش ارائه میده

  4. ماشین دیگه مونده درست کنین مثلا ساینا B r پلاس با رینگ پانوراما

  5. چی بابا ساینا طراحی‌اش افت هم کرده… صندوق عقب آنقدر کوتاه شده که ابهت و زیبایی قبلی رو نداره. چراغ خطر عقب را دو تکه کردند خب که چی؟ این مزیت نیست
    ببنید نفع خریدار در چیه؟ در یک تصادف چقدر باید متحمل هزینه بشه؟؟
    من که اگه دوباره بخرم ساینا مدل قبلی رو می خرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا