مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

کیا در حال بررسی صدای عجیب EV6 است

برای خودروهای کاملاً جدید، به ویژه خودروهایی مانند کیا EV6 که دارای پیشرانه تمام الکتریکی هستند، اصلا عجیب نیست که در اولین مدل منتشر شده سال، مشکلاتی را تجربه ‌کنند. البته، ما در مورد یک مشکل فاجعه ‌بار صحبت نمی‌کنیم، اما فناوری‌های جدید گاهی اوقات تجربه کمی در دنیای واقعی دارند با این حال، با ورود به دنیای واقعی و مواجه شدن با شرایطی متفاوت با آزمایش‌های معمول، به سرعت درس می‌گیرند. مانند وضعیت فعلی خودروساز کره جنوبی با خودروی الکتریکی جدید خود.

با استناد به گزارش The Korean Car Blog، کمپانی کیا به کمک یک رسانه خبری کره‌ای در حال بررسی صدای مرموزِ فرکانس بالایی است که در سرعت‌های پایین از EV6 خارج می‌شود. این صدا باعث آزار سرنشینان خودرو شده ؛ هنوز علت دقیقی برای این مشکل مشخص نشده است اما این موضوع قطعا غیرعادی است. در این گزارش آمده که در صورتی که خودرو با سرعت حدود 19 مایل در ساعت حرکت کند و سپس سرعتش به حدود 6 مایل در ساعت کاهش یابد، EV6 شروع به انتشار یک صدای بوق مانند می کند.

یکی از راننده‌ها گفت: “این صدا در گوش من باقی مانده است و من صدای تولید شده توسط ماشینم را حتی در زندگی روزمره خود می‌شنوم، انگار که گوشم مدام وزوز می‌کند.” راننده دیگری ادعا می‌کند که برای جلوگیری از شنیدن صدای عجیب مجبور است کل مدتی که رانندگی می‌کند به موسیقی گوش کند. یک پروفسور مهندسی آکوستیک کره جنوبی گفت: ” فرکانس این صدا در حدود 6.3 کیلوهرتز است که گوش انسان نسبت به آن بسیار حساس است… از نظر سطح صداهای اصلی‌ای که به طور معمول می‌شنویم، این صدا اصلا بلند نیست و فرکانس آن بسیار پایین بوده ولی به خاطر اینکه در یک خودرو که موتور احتراق داخلی ندارد صداهای زیادی به گوش نمی‌رسد، این صدا بسیار آزاردهنده خواهد بود.”

به نظر نمی‌رسد هیچ شکایتی در مورد این موضوع در ایالات متحده یا هر جای دیگری خارج از کره جنوبی وجود داشته باشد. صدا مطمئنا کشنده نیست اما بدون شک آزاردهنده است. یکی از دلایل احتمالی این صدا خرابی سنسور است و در بدترین حالت، به مشکلات باتری مربوط می‌شود، که البته حتی در آن صورت هم احتمال اصلاح بسیار بالا است.

نکته جالب این است که هنوز گزارشی مبنی بر دیده شدن این مشکل در هیوندای Ioniq 5، اولین همتای EV6 از پلت فرم اختصاصی E-GMP EV مشترک است، منتشر نشده. البته، شاید هم قبلاً بوده و هنوز کسی آن را گزارش نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا