مکمل بنزین
گوناگونخبر

به خاطر جنگ اوکراین، آئودی با مشکلات تولید مواجه شده است

درست زمانی که جهان در حال بهبودی از تبعات همه گیری ویروس کرونا بود، یک بحران جدید ظاهر شد. تقریبا یک ماه پیش بود که روسیه تهاجم خود به اوکراین را آغاز کرد؛ تهاجمی که به یک جنگ آشکار تبدیل شد. هیچ یک از طرفین حاضر به تسلیم شدن نیستند. جدای از سیاست، این بن بست باعث وقفه‌های بیشتری در تولید خودروسازان اروپایی شده و آئودی کمپانی‌ای است که به شدت آسیب دیده‌ است.

Automotive News Europe پس از صحبتی که با این خودروساز لوکس آلمانی داشته تأیید کرده است که این کمپانی به دلیل مشکلات عرضه ناشی از درگیری روسیه و اوکراین، “تولید در برخی مکان‌ها را برای روزها یا هفته‌ها متوقف خواهد کرد.” Q4 e-tron، A4/A5، A6/A7، TT و Q7/Q8 همگی تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. آئودی قبلاً به نمایندگی‌های خود اعلام کرده است که آمده باشند تا زمان تحویل این مدل‌های خاص به طور قابل توجهی طولانی‌تر شود.

با این وجود، در حال حاضر برنامه ریزی شده که TT، Q8 و Q4 e-tron در اواسط ماه آینده تولید محدود خود را آغاز کنند. این خبر خوب است. و اما، خبر نه چندان خوب این است که همه انواع موتور‌ها قابل ارائه نخواهند بود و کمپانی آئودی مشخص نکرد که کدام نسخه ساخته خواهد شد. در همین حال، قرار شده A4/A5 در 30 مارس و A6/A7 در 4 آوریل دوباره به چرخه تولید بازگردند. البته این تاریخ‌ها ممکن است بازهم تغییر کنند چرا که هیچ‌کس نمی‌داند در طول جنگ قرار است چه اتفاق‌هایی بیافتد.

پیش از این، e-tron GT و R8 دچار تعطیلی موقت تولید شده بودند. آئودی گفته است که هر دو از تاریخ 28 مارس و در دو شیفت باز خواهند گشت. لازم به ذکراست که، A4/A5 در ابتدا تولید را در یک شیفت آغاز خواهد کرد و اگر همه چیز خوب پیش برود، یک هفته بعد یک شیفت دیگر اضافه شده و شیفت دوگانه شروع خواهد شد.

آئودی باید رویکردی بسیار محافظه کارانه اتخاذ کند، نه به خاطر ترس از خشم روسیه، بلکه بیشتر به این دلیل که تامین کنندگان اصلی این کمپانی در اوکراین مستقر هستند. متأسفانه، بسیاری از این تامین کنندگان مجبور به توقف کامل تولید شده‌اند. گزارش‌های قبلی حاکی از آن بودند که آئودی و شرکت مادر گروه فولکس‌واگن، در حال بررسی تامین‌کنندگان جایگزین در خارج از اوکراین هستند، اما نه چندان دور از آلمان.

مانند هر OEM دیگری، آئودی نمی‌تواند برای مدت طولانی، مشکلات شدید در تولید را تحمل کن. مدل‌های برتر مانند TT و R8 چندان مشکلی ندارند، اما برای خودروهای اصلی مانند A4/A5 و Q7/Q8 که بسیار سودآور هستند شرایط کاملاً فرق می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا