مکمل بنزین
گوناگونخبر

تارا اوایل سال 2023 در روسیه عرضه می‌شود

بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو، لوازم یدکی و صنایع وابسته مسکو که به سری نمایشگاه‌های MIMS اتومبیلیتی مشهور است از 31 مرداد آغاز شد و دو خودروساز بزرگ کشورمان محصولات جدید خود یعنی ایران‌خودرو تارا و سایپا شاهین را در این نمایشگاه به نمایش درآورده‌اند. هم‌زمان با این اتفاق، خودروسازان ایرانی از برنامه برای عرضه محصولات خود در روسیه نیز خبر داده‌اند. پس از اینکه در گزارشات غیررسمی گفته شد دنا قرار است با نام لادا گرانتا در این کشور عرضه شود، حالا نیز مدیرعامل ایران‌خودرو خبر از عرضه تارا در آینده نزدیک در این کشور داده است.

«مهدی خطیبی» مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به تجربه قبلی عرضه سمند در بازار روسیه گفته است:

در مورد خودروی تارا، اراده ایران‌خودرو تضمین خدمات و تأمین قطعات یدکی و جلب رضایت مشتریان در بالاترین سطح خواهد بود

وی در خصوص توانایی ایران‌خودرو برای تأمین نیاز بازار روسیه گفت:

هدف ایران‌خودرو از حضور در این نمایشگاه تخصصی، برنامه‌ریزی هدفمند برای توسعه مشارکت و همکاری با طرف‌های روسی است

خطیبی با بیان این‌که در جریان نمایشگاه مسکو، تفاهم‌نامه‌ای در حوزه تأمین خودرو کشنده با شرکت روسی منعقد کرده‌ایم، گفت است که همکاری دو کشور در دو حوزه سواری و خودروهای نیمه سنگین و سنگین دنبال خواهد شد.

وی در خصوص سابقه حضور گروه صنعتی ایران‌خودرو با خودرو سمند در بازار روسیه و استقبال گسترده مردم روسیه از این محصول در گذشته، گفت:

در تلاش هستیم به‌منظور حضور موفق و عرضه گسترده خودرو تارا در بازار بزرگ روسیه زمینه ارائه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو را نیز به نحو بسیار مطلوبی فراهم کنیم و با تضمین خدمات و قطعات یدکی موردنیاز، سهم بیش‌تری در بازار خودرو این کشور کسب کنیم. بازار روسیه فرصتی طلایی برای حضور صنعت خودروی کشور در منطقه CIS محسوب می‌شود. روسیه بازار بزرگی است که ما حداکثر استفاده را از نیاز فعلی این کشور برای صادرات محصولات از طریق ایجاد شرکت مشترک و نمایندگی فروش محصولات خواهیم کرد

مدیرعامل ایران‌خودرو از برنامه توسعه صادرات سایر محصولات ازجمله دنا، رانا و وانت آریسان خبر داد و گفت:

مطالعات بازار و کلینیک محصول تارا انجام شده و به‌زودی با دریافت استانداردهای لازم آماده ورود به روسیه خواهد شد

به گفته «بهروز احمدزاده» رئیس اداره پیش توسعه و طرح‌ریزی محصول گروه صنعتی ایران‌خودرو در گفتگو با رسانه‌های روسی، فروش تارا از اوایل سال 2023 در روسیه آغاز می‌شود. هرچند هنوز این خودرو در روسیه آزمایش نشده اما در جاده‌های ایران و اسپانیا مورد آزمایش قرار گرفته و هم‌اکنون روند صدور گواهینامه روسی آن در حال انجام است. تارا برای بازار روسیه به فیلتر سوخت و فیلتر هوای متفاوتی مجهز می‌شود و برای مطابقت با آب‌وهوای سرد روسیه، گرم‌کن صندلی‌های جلو و حتی عقب هم به لیست تجهیزات آن افزوده خواهد شد. به گفته احمدزاده، پیشرانه TU5+ تارا مطابق با استانداردهای آلایندگی یورو 5 پلاس بوده و همراه با گیربکس شش سرعته اتوماتیک در روسیه ارائه خواهد شد.

ازآنجایی‌که برند ایران‌خودرو در بازار روسیه شناخته‌شده نیست، طبق گزارشات قرار است دنا با نام لادا گرانتا در این کشور عرضه شود ولی فعلاً نمی‌دانیم که آیا تارا هم برای عرضه در این کشور برند لادا خواهد گرفت یا با همان برند ایران‌خودرو به فروش خواهد رسید. احمدزاده فعلاً در مورد داخلی سازی احتمالی تارا در روسیه هم حرفی نزده است. قیمت این سدان ایرانی در روسیه هنوز مشخص نشده اما مقامات ایران‌خودرو وعده قیمت رقابتی را به رسانه‌های روسیه داده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا