مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

چری اومودا 5 (فونیکس FX) پنج ستاره کامل را از یورو انکپ دریافت کرد + ویدئو تست تصادف

در جدیدترین نتایج آزمون‌های یورو انکپ که به‌تازگی منتشر شده است، سه خودروی چینی توانسته‌اند امتیاز کامل پنج ستاره را کسب کنند که در بین آن‌ها چری اومودا 5 دیدی می‌شود یعنی همان کراس‌اوور که به‌تازگی توسط مدیران خودرو با نام فونیکس FX برای عرضه در کشورمان معرفی شده است. در این دوره از آزمون‌های تصادف یورو انکپ که آخرین دوره در سال 2022 محسوب می‌شود، مجموعاً چهارده خودرو مورد آزمایش قرار گرفته‌اند که از بین آن‌ها تنها سه خودرو موفق به کسب پنج ستاره نشده‌اند.

 

تست درایو و بررسی فونیکس FX در پیست آزادی

ام‌جی مولان، چری اومودا 5 و مکسوس میفا 9 جدیدترین خودروهای چینی هستند که در سخت‌ترین آزمون‌های تصادف اروپا موفق به کسب پنج ستاره کامل شده‌اند. این در حالی است که در دو قبلی آزمون‌های یورو انکپ محصولات گریت وال اورا فانکی کت و وی کافی 01 به امتیاز پنج ستاره دست پیدا کردند. چری اومودا 5 که حدود چهار ماه پیش با قیمت پایه 13,800 دلار راهی بازار چین شد و به‌زودی در کشورمان هم عرضه خواهد شد، عملکرد قابل‌توجهی در آزمون‌های تصادف یورو انکپ داشته است. این کراس‌اوور چینی در هردو بخش حفاظت از سرنشینان بزرگ‌سال و کودک رتبه 87 درصد، در بخش حفاظت از عابرین پیاده 68 درصد و در بخش سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده رتبه 88 درصد را کسب کرده است.

بخشی از این عملکرد خوب فونیکس FX در آزمون‌های تصادف به خاطر برخورداری از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده فراوانی مثل سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در تغییر لاین، سیستم هشدار خروج از خط، رادار تصادف از عقب، رادار نقطه کور، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار حرکت در ترافیک، کروز کنترل هوشمند تطبیقی، نوربالای خودکار، رادار تصادف از جلو، ترمز اضطراری خودکار، شش ایربگ و… است.

تاکنون چندین خودروی چینی مختلف موفق به کسب پنج ستاره از یورو انکپ شده‌اند. اولین برند چینی که توانست به این عنوان دست پیدا کند، کوروس در سال 2013 بود که البته خیلی زود فراموش شد. سپس در سال 2021 لینک‌اند کو 01 و نیو ES8 از یورو انکپ پنج ستاره گرفتند و در آزمایشات ماه گذشته نیز بی‌وای‌دی آتو 3 به این موفقیت نائل آمد. این نشان می‌دهد که خودروهای چینی از قوطی حلبی‌های سابق به‌تدریج در حال تبدیل شدن به خودروهای بسیار ایمنی هستند. به همین دلیل، یورو انکپ قصد دارد بیشتر از همیشه خودروهای چینی را آزمایش کند.

 

فیلم کامل این تست جذاب را ببینید:

 

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. خودروی چینی ایمن که وارد بازار کشور ما هم میشود ، خبر خوبی است و فکر کنم این استاندارد عالی ایمنی برای یک چینی در کشور ما برای اولین بار باشه . قیمتش هم نباید از یک میلیارد و 100 بیشتر باشه . میشه گفت انتخاب نسبتاً خوبی میشه برای کاربری خانواده .

    1. خخخ. شما بگو اصالت ما ميگيم توهم… يه نگا به سوزوكى و رنو و هيوندا هاى ارزون كه توى هند ساخته ميشن بنداز بعد به اصالتشون فكر كن (بعضي هاشون توى نسخه پايه حتى ايربگ و ضد قفل هم ندارن).

    2. یک گربه‌ای بود که دستش به گوشت نمیرسید و میگفت ایف ایف…گوشت چقد بو میده…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا